Gå til innhold

Hvordan er formen mai-jenter?


Heldig mamma til ♥to gutter♥

Anbefalte innlegg

Nå begynner det å nærme seg! Og mange av oss begynner nok å merke det på kroppen... Hvordan føler dere dere?

 

Jeg er snart 34 uker, og merker at ting begynner å bli tungt. Tungt å puste, tungt å reise seg, tungt å snu seg i senga... Bekkenet og ryggen krangler mer og mer og jeg er mett nærmest før jeg begynner å spise. Ikke for å klage, men kjenner det skal bli godt å få tilbake en kropp som fungerer igjen!

 

Ellers grugleder jeg meg til fødselen. Redd for å revne og være helt ødelagt nedentil etterpå. Men gleder meg til fødeopplevelsen hvis den forløper ukomplisert :-)

 

Ha en strålende uke jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som jeg skulle sagt det selv. Ellers bestilte jeg tid hos legen neste mandag (går bare til jordmor) og har store planer om å sykemelde meg 100 %. Er da i uke 35 og kjenner at nå er det nok. Har også veldig mye kynnere og fått beskjed om at jeg bør ta det litt med ro, noe som ikke er lett med to unger, mann, jobb og hus.

 

Gleder meg til å få det overstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er bedre enn på lenge, men det har nok en sammenheng med at jeg er delvis sykmeldt nå. Er veldig trøtt og sliten om dagen, de beste dagene er de da jeg har lite på programmet. Er 34 uker på vei.

Det meste av utstyr er i hus så nå er det bare shopping av søte babyklær igjen før fødselen - som jeg ser frem til med skrekkblandet fryd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 33 og kjenner det skal bli godt når dette er over ja.

alt er et slit. vondt i ribbeina, vondt for å puste, snu seg - ja alt det du skrev!!

 

i tilleg sliter jeg med bekkenet- så er møkka lei sofan, som jeg har sittet i siden oktober!!!

 

GLEDER meg til å bli ferdig!!

Har starta nedtelling.. ho skal være ute før termin (det har jeg bestemt meg for)- altså max 7 uker igjen!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessvere drittlei alt.

Husket fra sist gang at jeg hater å gravid, men husket ikke hvor mye jeg faktisk hater det.

 

Bekkenløsninger, søvnproblemer, sliten og lei.

Skal bli godt å bli vekket av babyen, å ikke fordi jeg snorker så høyt at jeg vekker meg selv, eller fordi jeg har beinkramper, eller fordi jeg må på do, eller fordi magen er strekt. For ikke å snakke om at man faktisk får sove uten problemer, istede for å måtte ligge i prøve å finne en liggestilling i over en time før man greier å finne en som er behagelig.

 

Gleder meg til å ha en kropp som fungerer igjen.

 

Så akurat nå gleder jeg meg bare til fødselen, å syns godt barnet kan kommet om 2 uker, når jeg er i uke 36, selvom det er litt i tidligeste laget. (Jeg vet jeg er egoistisk, å det er best for barnet å bli der inne litt til, men slik tenker jeg nå da, mulig jeg kanskje ikke tenker sånn når jeg er i uke 36, men nå virker uke 40 og uke 41 som en evighet unna.)

Men går nok sikkert en uke eller noe forbi termin denne gangen også. Så har nok 7 uker igjen av svangerskapet.

Men men kan jo sikkert være at jeg går enda lengre overtiden også, så ser ikke noe lys i enden av tunellen ennå ;)

 

Jeg revnet og ble klipt sist, jeg merket faktisk ikke at jeg revnet, for riene er såpass smertefulle at man merker ikke det, å de klipper midt i rien, så man merker ikke at man blir klip heller.

Er vel helst etterpå man blir plaget av stingene og slikt som er problemet.

 

For min del, revnet jeg ikke mer, å ble ikke mer klipt enn att, det værste med å gå på do, var å vite at jeg skulle på do, når jeg først var på do, så var det ikke så ille som jeg innbildte meg.

Blir som med blodprøver, man gruer seg fordi det skal stikke hull på huden, man vet man skal "bli skadet", men når man først har vært på do (blitt sukket) så er det ikke så ille alikevell.

 

Jeg vet ikke om det er noen trøst for deg, men jeg syns i allefall det var litt trøst i det når min venninne fortalte det til meg at man ikke merker at man revner/blir klipt, så det er ikke noe man trenger å grue seg til i forbinnelse med fødselen, men at det er mer plagsomt etter fødselen.

 

Jeg gleder meg til fødselen, å jeg syns det er MYE bedre å føde, enn å gå gravid......syns det er mye bedre med stingplagene de få dagene etter fødselen det er plagsomt også enn å gå gravid. Selvom det er ubehag på en annen måte.

 

Men 3grads rift eller hva man kaller det, er jo sikkert noe helt annet.

 

Mener ikke å bagatelisere noe her. Men en "normal" rift og klipt, syns jeg personlig høres værre ut, enn hva det faktisk er.

Det er min personlige opplevelse, min sannhet.

Andre kan selvfølgelig oppleve det anderledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er enig med anonym over her...

 

gleder meg også veldig til å bli ferdig, se babyen, ha henne i armene mine isteden for i magen, jeg har også utrooolig mye plager, som er nesten uutholdelige :(

 

første gang jeg gikk gravid så var det ikke så ille faktisk, men dette svangerskapet her har bare vært en stor plage :( vondt over alt, ikke sovet noe omtrent, kvalm, halsbrann, pustevansker, og ikke minst urolige ben, med min første hadde jeg bare urolige ben om natten...

 

jeg har under 7 uker igjen til termin og teller uker så det holder, håper hun kommer før termin, gjeeerne om 4 uker!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, tungt nå.

Tung pust og pollensesongen rett rundt hjørnet...

 

Vært sykemeldt siden u22, og kommer til å være det ut svangerskapet. Litt kjedelig, men fint siden muligheten til å ta noen ekstrahviler på dagen er der - og blir benyttet. Vanskelig å sove nå når man kun kan sove på sida, og det er helt unaturlig for meg å gjøre akkurat det... For ikke å snakke om de tre-fem doturene hver natt.

 

Men fint å kjenne at gutten har sitt eget lille liv der inne, med mye action.

 

Gruer meg til fødselen siden jeg hadde en litt i overkant tøff runde sist, men ikke noen dans på roser å være høygravid heller.

 

Veldig spent på hvordan han ser ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld/natt var jeg på do halv ti, halv elleve,halv to, halv tre og fire. holdt på å klikke!! ikke var det så mye som måtte ut heller, men ho presser såppas på overalt nå....

og når jeg er tilbake i senga, finner jeg jo ALDRI en behagli sovestilling...

gleder meg virkelig til de neste 6 ukene som er til termin.... sukk... men satser på at ho er ute om 4 uker jeg :)

da kom nemlig storebror (16 dager før ul. termin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er bedre nå enn den har vært på en stund, men det har nok sammenheng med at jeg er 60 % sykemeldt nå. Hadde ikke fungert uten, tror jeg... er så lei av å sove dårlig, vondt bekken, tung kropp (og nå passer ingen sko lenger heller pga. vann), og gleder meg til mini har kommet. Fødselen gruer jeg meg til, og tenker minst mulig på den... det skjer når det skjer, og det er jo resultatet av fødselen som teller! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 35. Sliter med bekkenet, ganske lei av å starte på husarbeid som jeg ikke får fullført før en pause i sofaen.

Om natten våkner jeg hver time,HVER TIME!!

Er også veldig tungpustet for tiden (samboer sier jeg blåser orkan i fjeset hans om natten ;) )

 

Har heldigvis ikke noe problemer med at magen presser opp,den har sunket veldig ned. Har faktisk aldri hatt den så høyt opp,selvom jeg har stoor mage :)

 

Nå gleder jeg meg til lille gutten vår kommer og jeg kan sitte å studere han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Jeg er 33 uker på vei og formen er ganske bra.. Det begynner å merkes på kroppen med at jeg blir fortere sliten og puster som en hvalross når jeg går i bakker og trapper. Det er vel bare sånn vi må regne med ;-)

 

Det er kjekt å se at magen "lever" og føle at det er som det skal. Det skal bli godt å hilse på den lille krabaten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...