Gå til innhold

Klyp barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt utrolig at der er en diskusjon i 2009 ang. fysisk avstraffelse av barn. Med et barn på 1år må man tåle plukke plukke fasen, som jeg kaller det. Forstår ikke at noen kan være så kalde at de tyr til fysisk avstraffelse. Denne tiden går fort forbi og snart kan en snakke med barna. Ja det tar tid, men de er jo små. Selv har jeg ei på 20mnd. Hun tester ut grenser. Blant annet kan hun klype meg, skal jeg da klype tilbake?? Hva lærer jeg henne da? Nei det jeg gjør og som jeg gjorde med min gutt på syv(som ikke plukker og klyper) til tross for at jeg ikke har brukt fysisk avstraffesle. Er å vise henne at dette ikke er greit, mamma får vondt og blir lei seg..Dette skjønner hun bedre og bedre. Sønnen min er også veldig flink og har god tålmodighet med henne. Tar hun han går han på rommet og hun får ikke være med. Noe som hun ikke liker. Vil vi at barna skal lye oss fordi de er redd oss, eller fordi de respekterer oss. En kan ikke få respekt viss ikke en viser respekt. Selv om de er små er de mennesker. Men ser ikke ut som disse folkene forstår, enkelte skriver enig om å være uenig. Takk og lov for at det ikke gjelder. Det er jo nemlig forbudt. En siste ting, hva med barnehagen skal de også klype? Tror at disse barne vil lære å ta seg ut andre plasser for der får de "bare" kjeft. TENK PÅ RINGVIRKNINGENE. Det går ann å løse problemmer på andre måter enn disse oldhistoriske metodene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klyper barnet meg, så klyper jeg tilbake så det gjør vondt. Og biter de så klyper jeg rundt munnen/en finger på hvert kinn slik at det får vondt. Jentungen var fæl til å bite. Etter gjentatte ganger og det ikke nyttet med nei, så tok jeg skikkelig klypetak rundt munnen hennes. Det gjorde vondt og hun har ikke bitt siden. Fungerer fint å ta igjen for å sette det på spissen :-)

Skrevet

Ja selvfølgelig. Står i loven at t.o.m knipsing er ulovelig. Men selvfølgelig når et lite barn klyper deg så må du jo forsvare deg. Herregud!!!! Gjentatte ganger, hva snakker vi om da?? Gjerne du må tenke litt kreativt. Ikke bare ty til det som virker først.

Skrevet

Hvorfor bruke lenger tid enn nødvendig på å oppnå resultater??? Har ikke tolmodighet til å dulle med barna i en evighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...