Gå til innhold

Pottetrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan jeg regne med at det kommer noe i potta? Vi kjøpte potte før helga til vår jente på 14 mnd. Hun synes det er kjempestas å sitte på den, men skjønner ikke at det skal noe oppi der :-)

Og nei, dette er ikke ment som noe stress og press til å få henne renslig. Tenkte bare å begynne rolig slik at hun venner seg til å sitte på den fremover.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dottera mi på 19 mnd gjør det ganske ofte, men ho sitt meir enn ho gjer noko på den. Men ho går og sett seg på den når ho ser at eg sitt på do.

Skrevet

Startet tidlig med min datter også, men hun likte best å bare sitte der, men nå er hun 2.5år å har fått til en del i potta, men er ikke så glad i å gjøre nr2, men har gjort det noen ganger;) det kommer til å komme seg til, vil lar det gå sakte fram lar henne liksom bestemme litt selv for hun skal jo ikke føle seg tvunget heller, har begynt med å prøve å få henne til å gå uten bleie, men det er ikke alltid hun vil noen ganger så trivs best med bleie.

Skrevet

Vi gjorde det til en lek vi før gutten vår kunne gå og vi forventet ikke at han skulle bli tørr men tenkte at det var fint hvis det kom noe og mindre bleiestyr.

Han begynte på potte hver morgen fra 8-9 mnd alder og etter noen uker kom det nr2 på potta jevnlig hver morgen. (satte ham på potta når jeg satte på do)

Begge mine barn sluttet med bleier før de var to år og har kanskje hatt to uhell hver etter dette, så jeg tror ikke helt på dette at de ikke har kontroll før tidligst to år (eller hva de sier for noe).

Jeg tror det viktigste er at man tar hensyn til hvert enkelt barn og at man ikke presser, men heller bruker ros også kommer det når barnet er klart ::).)

Lykke til med avvenningen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...