Gå til innhold

Maling av trelister

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å male alle trelistene mine hvite,men hva bruker jeg for å få best resultat? De er behandlet fra før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva med å ev pusse de noe først og hva med ev heftgrunn??

Skrevet

Vaskes først. Grunn med heftgrunn. Puss deretter lett over med sandpapir. Treverket vil reise seg etter grunninga. Er det kvister på listene? Fordel å bruke kvistlakk, men ikke sikker på hvor i prossessen du skal påføre det. Enten før eller etter grunninga. Deretter maler du med oljemaling.

Skrevet

Ja,det er kvister på listene. Skal jeg bruke hvit heftgrunn da eller? Og et strøk med heftgrunn og to med maling??

Skrevet

Hvit heftgrunn ja. Kan spørre sambo om det med kvistlakken når han kommer hjem om en liten time.

Tror du strøk med maling skal holde. Hvor skal listene stå? Er det taklister, trenger du ikke oljemaling, vanlig vannbasert. Er det karmlister i en gang feks, ville jeg ha brukt oljemaling. Og kanskje tre strøk. Jo flere strøk, så mer holdbart. Men husk på at oljemaling har en helt annen glans enn vannmaling. Mer glans altså.

Skrevet

Du kan sikkert pusse listene først, får at malingen skal sitte. Men er listene ubehandlet, må du pusse etter grunninga også. Treverket vil reise seg.

Skrevet

Takk for svar så langt.Det er snakk om både tak og vegglister,samt karmer rundt vinduer og dører. Skal bytte ut tredørene med hvite så malingen rundt karmene må bli likt m hvitnyansen på dørene.

Skrevet

Kvistlakken påføres FØR grunning fikk jeg til svar her. Kan være lurt å spørre i en malerforetning når det gjelder glans og slik, det kan jeg ikke så mye om. Men vet at oljemaling er mye mer glinsene enn vanlig vannmaling. Men du får vannmaling i ulike glans-grader også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...