Bellamora Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 lurer på om det er noen her som har opplevd dette?? Jeg er nå på aller siste pilla på brettet (mercilon), og har enda ikke fått mensen. Det har aldri skjedd før og jeg pleier¨å være regelmessig. Har et barn fra før, men har brukt p piller igjen nå i snart 1 år. Skjønner ingenting. Har ikke vært super seksuelt aktiv heller så dette finner jeg ytterst merkelig og frustrerende...... Håper på svar fra noen...
Bare blåbær Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Hei. Har du glemt å tatt en pille på det siste brettet? Det er den første uken på brettet som er farligst å glemme. Da kan det bli rot med hormonene og en han få en eggløsning som kan videre føre til graviditet. Ellers skal pillene være anske så sikre. Tok ut dette fra felleskatalogen: Mercilon Organon TABLETTER: Hver tablett inneh.: Desogestrel 150 µg, etinyløstradiol 20 µg, laktosemonohydrat, hjelpestoffer. De små tablettene er placebotabletter. Dosering: Medikasjonen begynner på menstruasjonsblødningens 1. dag og fortsetter med 1 tablett hver dag i 28 dager. Behandlingen begynner med tablett merket 1 og start. I feltet på brettets bakside markeres hvilken ukedag tablettinntaket begynner. Tablettene er nummerert og tas i stigende nummerrekkefølge. Tablettene 1-21 er aktive, 22-28 placebo. En går direkte over til nytt brett uten opphold. En menstruasjonslignende blødning (bortfallsblødning) kommer vanligvis i placebo-uken (små tabletter). Med dette behandlingsregimet oppnås full beskyttelse fra første tablett. Som du ser så står det at en menslignende blødning kommer vanligvis i plasebo uken, men den kan faktisk utebli noen ganger. Så kan hende det er det som har skjedd til deg. (?)For mensen når en går på p-piller er ikke en ordentlig mens, bare en menslignende blødning. En har jo ikke eggløsning når en går på p-piller. Så det eneste du kan gjøre for å få svar er nok å ta en graviditestest. Det er da du får svaret. Lykke til!
Kickie Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Heisann, Titter innom fra 3. trimester jeg Søsteren til samboeren min ble gravid mens hun gikk på pillen. Hun hadde ikke glemt en eneste pille, ikke hatt diare eller oppkast heller. Så hun er bare en av de som p-pillen ikke virker skikkelig på. Hun har nå verdens nydeligste lille sønn på 1 uke Husker ikke hvilket pillemerke hun gikk på, men dersom du er intresert kan du pm meg, så skal jeg finne det ut.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Hei Jeg har blitt gravid to ganger på pillen i løpet av 2008 (ingen barn da). men husker ikke merkene.. det ene var hvert fall ikke så sterke som de skulle være fikk jeg beskjed om på sykehuset. Men jeg kan ha kastet opp en pille eller to under den prosessen.. Slutten på pillen sist jeg ble gravid, tenkte jeg skulle få hormonene og syklusen på rett kjør etter sa.. rakk ikke det.. gravid IGJEN! hehe. Håper spiren sitter denne gangen:)
ble_mamma_6august 09 Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 jeg brukte det merke.. ble gravid.. men er nok jeg som har vært dårlig, så tabletten kom opp igjen. så kan ikke skylde det på pillen
sofimone Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 jeg ble også gravid når jeg gikk på p-piller. jeg tok hver eneste dag, til og med på omtrent samme tidspunkt. ikke hadde jeg no diare eller oppkast heller. men jeg gikk på pencillinkur, og fikk vite i ETTERTID av legen at det kunne ha en innvirkning... og det selv om det hverken sto noe om det i vedlegget til p-pillene eller pencillinen! menmen, nå er jenta mi det beste som har hendt meg, så ingen sure miner
respektatauten Skrevet 29. mars 2009 #7 Skrevet 29. mars 2009 joda, begynnte på ny runde med mercilion 9. februar etter en periode med alternativ prevensjon... testa positivt 12. mars og er nå 7+6 på vei:) det er ca 99% sikkert, dvs atdeter1% sjanse for at det kan gå "galt", og her var vi:) nå gler vi oss til november!!
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 29. mars 2009 #8 Skrevet 29. mars 2009 Jeg ble også gravid på p-pillene. Tok dem så og si til samme tid hver dag og ingen piller glemt - noe barn var utelukket for mannen min og meg i den situasjonen vi er/var i. Heller ikke noe oppkast, diare eller pencilin kur. Eneste en kveld med akutt diare, men da var jeg allerede gravid og fikk en bitte liten mistanke i og med at mensen var forsinket. Men tenkte heller ikke noe spesielt på det da menstruasjonen min hadde vært 2 uker forsinker mnd'en før også. Så det er fiiin mulig.
Gjest eelis+spire Skrevet 29. mars 2009 #9 Skrevet 29. mars 2009 Jeg ble gravid på Mercilon, så det er mulig :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå