Gå til innhold

Urinveisinfeksjon igjen og igjen og igjen...:o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli grundig oppgitt...jeg tar 1000mg C vitamin daglig og er ekstremt påpasselig med å holde meg varm, både på hender og føtter (går med tøfler til og med på sommeren), og setter meg aldri ned på kaldt underlag. Likevel har jeg alltid vært plaget med UVI og etter at lille jenta vår ble født har jeg fått det hver måned!

Noen tips om hva mer jeg kan gjøre for å forhindre neste UVI? Evt. om noen har noe godt tips til alternativ behandling som har hjulpet dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, stakkers deg!

Vaske deg hver gang du har hatt seks og bruk tranbærskapsler. Hvis du forsatter å få UVI så ofte må du kanskje utredes med videre undersøkelser som ultralyd av urinblæren og urinveier og evt. få en antibiotika kur du bruker i flere mnd...Hiprex heter den. Snakk med legen din. Det er ikke sånn det skal være.

Skrevet

jeg hadde det sånn i noen år og hadde god effekt av å bruke tranebær kapsler hver dag i lav dose og masse når jeg kjente ubehaget kom. tok også noen homeopat medisiner (som jeg egentlig ikke har troen på) og etter det har jeg blitt mye raskere frisk. nå har jeg ikke hatt det på mange år.

husk å alltid tisse etter sex, og gjerne vask deg også. det er jo tarmbakterier som kommer inn i tissen...

Skrevet

Har vært utredet så systemet mitt skal det ikke være noe galt med.

Takk for tips:o)

Skrevet

Jupp, tisser gjør jeg. Får forsøke å vaske etter også. Takk for tips:o)

Skrevet

Ok, men lykke til!! Vet hvor vondt og fælt det er å ha det sånn over tid. Jeg følte jeg ble nesten "gal" hver gang jeg fikk det, ble helt utslitt.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Passer du på å tisse hver gang du må, og tømmer du blæren helt? Det er "resturin" som er verst når man er plaget med uvi. Vet selv hvor vanskelig det er å få tid til å gjøre seg helt ferdig på do, når det er 2 unger som står å gnåler om noe...

God bedring!

Skrevet

Uff, skjønner godt hvordan du har det, men her hadde fødsel omvendt virkning da.. Jeg revnet til urinåpningen og ble sydd igjen, og etter det har jeg ikke hatt en eneste infeksjon (hadde ca en gang i måneden før), så her har anatomien forandret seg så bakteriene ikke så lett kommer inn lenger :)

Men det som hjalp meg var tranebærkapsler. Hver gang jeg hadde hatt sex passet jeg på å tisse, vaske meg, drikke et stort glass vann og ta et par tranebærkapsler. Da ble bakteriene tisset ut med den sure urinen morgenen etter...

Hver gang jeg kjente begynnende ubehag drakk jeg store mengder vann, fyllte halvlitertglass eller flasker drakk hele tiden, sammen med max dose tranebær. Brukte god tid på do når jeg tisset, kan hjelpe å lene seg litt fremover for å få tømt blæra skikkelig, og da fikk jeg som oftest skylt ut bakterine før det ble skikkelig infeksjon så jeg trengte antibiotika.

Noe skikkelig herk det der, ble skikkelig utredet jeg også den gangen og fikk beskjed på sykehuset om at noen er bare sånn, at de desverre lett får infeksjoner uten at det er noe feil. Medfølende klem til deg, håper du klarer holde det unna.

Skrevet

Mange takk :o)

Ja den siste tiden har jeg gått inn for å sitte litt lenger og rugge og bøye meg frem og tilbake for å se om det er noe igjen, men det er helt tomt.

Tisser kanskje ikke så ofte som jeg kan, men alltid når jeg kjenner jeg må. Tror jeg må bli mer påpasselig på at jeg drikker mer vann så jeg må på do oftere...

Skrevet

-Drikk masse! Ha god gjennomgangstrafikk i blæra med veske. Bakteriene setter seg ikke så godt da.

Tørk deg alltid fra tissen og bakover, ALDRI fra rumpa og frem til tissen.

Gå på do etter sex. En heftig helg med mye sex kan også være nok til å få infeksjon, værtfall er det noe jeg har erfart.

Når du dusjer, skyll aldri med vann direkte på tissen, men skyll gjennom ryggen viss du skjønner. Eller magen.

Hiprex-tablettene hadde jeg god effekt av i en periode, jeg også har vært mye plaget. Ellers skal tranebærjuice/ og eller saft være til god hjelp. Fåes kjøpt på helsekost.

God bedring:)

Skrevet

Jeg hadde kronisk urinveisbetennelse i nesten et år, og ble resistent mot all antibiotika. Det som hjalp meg var tranebærskapsler. Ta to per dag, så forsvinner bakteriene fra urinveiene!

Skrevet

Glemte å spørre om du er mye løs i magen? Har jeg noen dager med løs mage, er jeg garantert å få infeksjon. Spis mye fiber, og frukt og grønt for å unngå løs mage:) Ikke gøy å ha det sånn.

Skrevet

Selv slitt tidligere, men dette her har fungert her:

Nr 1, fikk en skikkelig kur av legen, og tok den helt ut! VIKTIG!!

Nr 2 passa på å drikke nok....2-3l for dagen og mye bør være vann, gjerne med sitron/lime i.

Nr 3 ALLTID tisse etter sex...uansett hvor god senga er å ligge i..

Nr 4 Tranebærkapsler så fort det kjennes den minste ting...

Nr5, god hygiene nedentil, vaske litt over med engangsklut med rent vann etter hvert toalett, ikke såpe.

Nr 6 være forsiktig med bading, og etter bad alltid tisse!!

Nr7Holde føtter, beina og rumpa varm..

Skrevet

Jeg var veldig plaget av dette for endel år siden, gikk på antibiotikakur etter antibiotikakur, men ble liksom aldri helt kvitt det. Til slutt ble jeg anbefalt tranebær og bocca-kapsler og da forsvant det! I tillegg til alle rådene lenger oppe fikk jeg tips om å minst en gang for dagen ta med meg et blad eller bok på do og sitte i minst 10 min til blæren skikkelig tom, er noe med at vi kvinner ofte har det så travelt når vi skal tisse at vi faktisk ikke tømmer blæren godt nok og da kan det komme nye infeksjoner.

Skrevet

Jeg bruker å gå med ullboksere om vinteren. Både ute og inne. Da er jeg sikker på at jeg ikke fryser nedentil.

Skrevet

Er det noe spesielt merke ullboksere? (hvor stor % ull er det i dem evt?)

Er det noe spesielt merke tranebær kapsler dere bruker? Tror ikke jeg orker å drikke det, men kapsler er jo greit. Det er jo ikke gull alt som glitrer så da regner jeg med at det ikke er like bra alt av tranebærkapsler som er til salgs heller - anbefalt merke?

Tusen takk for alle tips dere! :o)))) Stor klem til dere alle

Skrevet

Jeg var veldig plaget før jeg kom over et mat og helse blad der det sto om forskning at de som drakk denne tyttebærjuicen sjeldent fikk det igjen. Det er en ti år siden jeg prøvde den og faktisk har heg aldri mer hatt det. Jeg anbefaler den virkelig.

Dette står på etiketten :

Biotta Tyttebærnektar

Biotta tyttebærnektar er utviklet i samarbeid med

gynekologer i Sveits for behandling av urinveisproblemer.

Tyttebærnektar har en positiv effekt

på slimhinnene i urinveiene. Tyttebær

inneholder mer tanniner enn tranebær.

Biotta tyttebærnektar smaker godt og er også

utmerket til å bruke forebyggende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...