Gjest Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Har vært en uke på GC nå nettopp og skal på kontroll om ca 2,5 uke. Jeg har holdt meg unna salat, katter osv, men med tre små barn som plukker på alt osv, så kan jeg ikke garantere at jeg ikke har fått i meg noe jeg kanskje ikke burde få i meg til tross for god håndhygiene. Er det nødvendig å be om tror dere? Har aldri vært i utlandet som gravid før, så aner ikke hva som er vanlig...
erteposen + 4 Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Jeg hadde vel ikke tenkt på å ta toxo test om jeg ikke mistenkte sterkt at jeg har fått noe i meg, men er du bekymret ber du om det. Jeg er litt uforsiktig av meg tror jeg:)
DiddiDaddi Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har tatt før og etter utenlandstur i begge mine svangerskap, syns det er greit å slippe å tenke mer på det, selv om det er sjeldent å bli smittet. Helst skal en ta både før en drar, og ca 3 uker etter, slik at en vet om en har hatt det tidligere, eller om det er en pågående infeksjon. Du kan jo bare høre med legen/jordmoren din når du skal på kontroll, det er uansett ikke vits i å ta før det har gått ca 3-4 uker etter hjemkomst.
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Ja, jeg tenkte å spørre på kontrollen, fant ut at det passer fint siden det er i underkant av 3 uker til. Jeg vet ikke om det er blitt tatt prøver av meg på dette før, så aner ikke om jeg har hatt dette eller ei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå