Gjest Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Jenta mi er 7,5 mnd. og ser store forskjeller fra da storebror var på samme alder : ) Jenta mi kan rulle fra rygg til mage og omvendt. Hun kan dra seg bakover, men gidder sjeldent å holde på lenge før hun blir sykt sinna. Hun sitter lenge og leker, men klarer ikke å sette seg opp selv. Sønnen min var overalt da han var på samme alder. 8 mnd. reiste han seg opp og gikk rundt bordet. Store forskjeller da...hehe. Kan kanskje ha noe med at jenta mi har en storebror som alltid hjelper henne ? Hver gang hun vil ha en leke som ligger utenfor rekkevidde så skriker hun litt og da er han der med engang og hjelper henne.....hehe.
Nattinatta Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 rimelig lik som din her ser jeg... #sitter , men setter seg ikke opp selv. #ruller begge veier som bare det.. kommer seg over alt! i går ble trappegrinden satt opp! #drar seg bakover, blir ganske frustrert når det han vil ha bare blir lenger unna.. #kommer seg opp på alle fire nå, men står og dirrer litt før han sklir ned på magen igjen. #vinker med hele armen, ikke hånd og fingrene
Mamma mjaua Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 7 mnd i morgen: -kan sitte i ca 1 minutt -rulle fra mage til rygg og rygg til mage -holde vannflasken selv når han drikker (jeg får ikke lov å gi han flasken:P) -kan krype forover og bakover -gynger på alle 4 -når jeg spør: hvor stor er nikolai, så reiser han opp armene osv. -smiler når vi spør han om han kan smile og litt forskjellig, moro når de blir så store:) morsom liten kråke:) gleder meg til han begynner å krabbe ordentlig og til han begynner å gå.
Dojamor Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Min er 9 mnd nå, men for en mnd siden kunne han bl.a: - sette seg opp på kne og på rumpa - reise seg opp og stå langs bordet eller en stol - rulle fra rygg til mage og omvendt - han begynte såvidt å gå med gåbil dagen etter 8 mnd Nå går han langs bordet, klatrer opp trappa (selvfølgelig med meg "klar" bak rumpa hans), stabler klosser og sier MAMMA, DATTA og EST (hest) :-) Også er han veldig flink til å skru av TV'n, rydde inn i oppvaskmaskinen, dra klærne sine utover gulvet og tygge på de lange gardinene! *hehe* En helt herlig unge!! Akkurat som sin storebror:-D
Dojamor Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Ja, også krabber han jo som en liten ferrari;-) Det har han gjort siden han var 5 mnd. Både han og broren har vært tildlig ute, og det synes jeg er helt greit*hehe*
lizaloo Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Jenta vår er syv mnd og er veldig frustrert for tiden, sikkert fordi det skjer så mye og hun vil så mye mer enn hun klarer. -ruller begge veier -drar seg bakover og rundt sin egen akse -sitter også selv, men klarer ikke å sette seg opp enda -holder flasken selv og kopp -er oppe på alle 4. skriker og dirrer...hehe Har en hjelpsom storebror her også
Saltlakris Skrevet 26. mars 2009 #7 Skrevet 26. mars 2009 Min jente er 7 og en halv måned. Hun kan: - Krabbe (Begynte når hun var 5 mnd og 3 uker) - Reise seg opp å stå selv til bord, stoler osv. - Rulle - Sette seg opp selv, både på knærne og på rompa.
Laybik Skrevet 26. mars 2009 #8 Skrevet 26. mars 2009 Så mye babyene deres kan da! Maja kan rulle fra mage til rygg, fra rygg ruller hun bare over til siden enda. Hun kan rotere rundt sin egen akse, og dra seg litt bakover. Vet ikke helt hva mer jeg kan si at hun kan jeg. Hun er veldig glad i å kose med meg da, det liker jeg:-)
endelig gravid :) :) !! Skrevet 26. mars 2009 #9 Skrevet 26. mars 2009 Hei Jenter Nå ble jeg litt glad Alle rundt meg "minner" ,meg alltid om at lille jenta mi på 8 mnd er veldig sen i utviklingen :/ Har gått og trudd det selv hele tida ,inntil jeg leser dette Min kan rulle både fra rygg og mage .sitter og leker lenge alene ,men setter seg ikke opp selv enda. strekker seg etter leker . har lært å klappe når vi ber henne om det kjempemorro Men hun vil absulutt ikke stå på bena eller krabbe ..ikke noe tegn til at hun prøver å reise seg engang :/ Hun snur seg rundt sin egen akse ...og tar tak i alt hun får tak i...
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 27. mars 2009 #10 Skrevet 27. mars 2009 Jenta mi er 7 mnd, setter seg opp selv. gjort siden hun var 6 mnd. Har aldri satt henne ned på gulvet så dette har hun lært selv. Kan sitte lenge åler seg rundt i hele leiligheten, over dørkarmer. Begynte med det da hun var 4 mnd. prøver å reise seg opp men det får hun ikke til helt selv:-) så vi hjelper henne litt ellers så blir hun så fryktelig irritert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå