Gå til innhold

Vondt i hodet i helga, litt bekymret...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker mot høyt blodtrykk, men tror egentlig ikke det... Vondt i hodet siden i går, men sitter ikke i panna og foran. Gjør det ikke gjerne det hvis det er pga blodtrykket? Var hos lege på tirsdga, da var det 80/120. Litt "panikk" for dette, siste uka i forrige svangerskap var jeg på kanten til å få svangerskapsforgiftning (tolket det i hvertfall slik ut i fra det som ble sagt). Synes det høres så skummelt ut. Noen som kan berolige med hvordan den hodepinen er? (hadde ikke vondt i hodet sist).

Er 32+4 i dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har har den siste uken fått mye vann i kroppen, da jeg var med jordmor tirsdag fikk jeg beskjed om at jeg måtte ta umiddelbar kontakt med lege eller føden om jeg skulle få hodepine. Dette fordi det kunne være svangerskapsforgiftning. Mitt blodtrykk var fint, men jeg fikk inntrykk av at det kunne endre seg rimelig raskt. Kanskje du burde ringe legevakt/føden og forhøre deg? Jeg fikk ikke noen beskjed om at hodepinen skulle være sånn eller sånn - så noen råd i forbindelse med det har jeg ikke. Lykke til!

Skrevet

Hvis blodtrykket ditt var 120/80 tror jeg ikke det er derfor du har vondt i hodet.. Men du kan jo kontakte jordmor eller fastlege i morgen og nevne at du har hatt vondt i hodet.

Preeklampsi:

Preeklampsi er vanligst og kjennetegnes av forhøyet blodtrykk etter 20. svangerskapsuke (over 140/90) og protein i urinen.

Skrevet

Sikker på at du får i deg nok væske da? Man kan få vondt i hodet hvis væskebalansen i kroppen blir for lav.

Jeg har hatt masse vondt i hodet i svangerskapet, men har aldri vært bekymret for at det har noen annen forklaring enn lite væske og at jeg har nakkeproblemer som fører til hodepine. Kan du være litt stiv i nakken feks pga at tyngdepunktet i kroppen forandrer seg?

Skjønner at du blir engstelig, så du kan jo ta en tlf til føde/legevakt og høre med de.

Hvor sitter hodepinen din da?

Skrevet

Tror ikke det er væskebalansen, men kan ha noe med nakken å gjøre. Har vondt i bekkenet, og merker at det går utover nakken med feil bruk av muskler. Hodepinen sitter midt i hodet og bakover. Tok en paracet, reiste på håndballkamp med eldtstejenta. Kjenner det enda, men bedre en i dag tidlig/natt. Tenkte jeg kanskje kunne få undersøkt i morgen hvis det ikke er borte da - med fare for å virke hysterisk kanskje... Kanskje det nesten ikke er mulig siden blodtrykket var fint på tirsdag en gang.

Skrevet

HI, hvordan går det med hodepinen?

Det kan høres ut som om det kommer av nakken ja. Det er i bakhodet mine nakkesmerter kommer fra iallefall. Altså, fra nakken og et godt stykke oppover i hodet. Er det sånn at du føler det "knaker" i nakken når du snur på hodet osv? Prøv å klem forsiktig på virvlene i nakken; er det ømt tyder det på at det er ujevnheter i nakkevirvlene som gir deg hodepinen.

Jeg går jevnlig til kiropraktor pga en tidligere ryggskade, og merker at det hjelper godt nå som tyngdepunktet er annerledes.

God bedring!

Skrevet

Hei! Jo takk, nå er hodet mye bedre heldigvis! Tror nok også at det kommer fra nakken, det knaker ikke, men veldig tydelig ømt når jeg klemmer på nakken. Det er bedre enn at det er blodtrykket!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...