Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Syns DU en gravid er verd mer enn ikke gravide mennesker ? Funderte litt på dette,og vil høre andres meniger..
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Var litt tatt ut av sammenheng dette synes jeg? Når og i hvilke tilfeller da? Synes f.eks at en gravid skal få sitte på bussen framfor en frisk og ung ikke-gravid, at en høygravid kan få slippe fortere fram i do-køen enn en frisk ikke-gravid osv. Som vanlig menneske, så nei, selvsagt ikke, alle er jo like mye verd, men en gravid er jo på en måte dobbelt opp da, både seg selv som sitt liv og i tillegg et ufødt nytt menneskeliv. Hadde vært litt greiere å diskutere om du kunne utype mer hva du mener?
___ Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Jeg synes ikke det, men jeg regner med at de som mener abort er mord mener en som er gravid er dobbelt så mye verdt som ikke er gravid. Hvis fosteret har fullt menneskeverd må vell en gravid kvinn ha dobbelt verdi.
Miss Misantrop Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Man får jo i noen land dobbel straff for å drepe en gravid, om barnet også dør.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Ja det syns jeg... det er jo 2 liv og ikke bare 1...
Perledykkeren Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Skjønner heller ikke helt sammenhengen jeg heller, men er enig med anonym over meg, syns det er enda mer forferdelig hvis f.eks en gravid blir drept, nettopp fordi det er to liv som går tapt og ikke "bare" ett... Snakker du om verdi i det å ta hensyn så syns jeg også det fint å ta hensyn til vedkommende, men hvis du vil begynne å vektlegge f.eks syke/gamle/gravide så må det sees på i hvert enkelt tilfelle og da mener jeg at den svakeste skal taes mest hensyn til (og det er jo ikke alltid like lett å finne ut av)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå