Gå til innhold

hvilket av disse setene ville dere kjøpt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

står mellom maxi cosi cabrio fix m base og besafe izi sleep m base..

skal ha setet på ei quinny vogn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har selv Maxi Cosi, og er veldig fornøyd med det. Så vidt jeg husker er Maxi Cosi setet mye lettere enn Besafe. Og det syns jeg er viktig nå når babyen blir tyngre. Og blir mer og mer å bære på, om en ikke skal måtte bære på ekstra vekt på selve setet også.

Skrevet

jeg har maxi cosi og er veeeeeldig fornøyd, søstern min hadde be safe uten base da.. hun var ikke særlig fornøyd, hun syntes setet var veldig tungt og vanskelig å feste med belter (men det problemet får jo uansett ikke du ;o)

Men jeg ville uten tvil kjøpt maxi cosi ;o)

Skrevet

Izi sleep, uten tvil!

Ja, setet er litt tyngre enn det andre, men det står perfekt i bilen, sitter godt i beltet og er et sete som de små sitter godt i.

Vi hadde det til førstemann, og vi var på den at om vi måtte ha nytt sete av en eller annen grunn, så hadde vi kjøpt Izi sleep om igjen.

Pluss at det var så kjekt det med å legge ned ryggen... ;)

Skrevet

Jeg sto også mellom disse to. MaxiCosien er veldig mye lettere enn besafen, men besafen er perfekt om du skal besøke folk mye og ikke ønsker å ta med vogna opp, men trenger å la ungen slappe av litt i ryggen... Om setet skal stå i bilen hele tida er det jo et fett egentlig, men tenk etter om du kommer til å måtte bære setet mye selv eller om det vil stå på vogna. I siste tilfellet er det jo greit med besafen igjen. Skal du derimot bære den mye er maxicosien grei. Maxicosien passer for øvrig på langt flere vogner og er visst mer stabil en besafen ble vi fortalt (avhengig av vogn!) Ikke lett det der. Hører med til historien at vi endte med et helt annet sete som vi fikk av venner så jeg trenger heldigvis ikke å ta avgjørelsen. Lykke til!

Skrevet

takk for svar! skal i butikken å se på dem til uka..kjenne på, å prøve litt..

Skrevet

Maxi Cosi! Har hatt begge, men Maxi Cosi var lettere, enklere å installere og tryggest i test. Liggefunksjonen til izi kan ikke brukes mens setet er montert likevel, derfor er det temmelig meningsløst.

Skrevet

Hadde Maxi Cosi Cabrio sist og kommer garantert til å kjøpe det nå også. Babyen sitter godt i det og det er mye nettere og lettere enn Besafe'en. Veldig greit å montere rett uten base, noe som kan være kjekt om man plutselig skal reise med enn annen bil enn den basen står i. På tur med besteforeldre, bytur med venninne el.

Drar vi på besøk til uten vogn og vil at babyen skal få ligge godt, ber jeg rett og slett om et teppe til å legge babyen på, på gulvet feks.. Ikke værre enn det.

Skrevet

Føler meg sånn passe nedstemt... :P *knis*

Skrevet

Hadde izi sleep til nr 1, kommer nok til å bruke det nå også. Men, jeg ville ha valgt et annet hvis jeg skulle kjøpt nytt. Tungt å bære, brukte liggefunksjonen lite (ble varmt hvis han skulle ligge der lenge).

Skrevet

Ok,hmm..hadde egentlig bestemt meg for izi sleep jeg nå..kjenner en som forhandler,så får det billig..samt at jeg kommer nok til å bruke det en del på vogna..og da er jo liggefunksjonen et must! skal jo ikke drive å bære rundt på det,blir jo bare å sette det på vogna å trille avsted..

samt at jeg synes det ser mye bedre ut..

men har lest at flere synes det er trangt for baby,hardt i setet osv..

så dette må undersøkes nærmere..

Men ser ut som flest foretrekker maxi cosi..:)

Skrevet

Har en kommentar på det med trangt for baby og hardt sete....

Jeg har en plugg av en gutt, han kom ut 4265 gr, er nå 20 mndr og veier 15 kg. Så dere kan vel se for dere at han har vært stor gutt hele veien... :P Hehe... (Men må si det at han ligger midt i kurven sin og helsestasjonen synes han er flott og fryder seg over valker og babyfett).

Til saken:

Et bilsete skal være litt trangt, den lille skal ikke ligge og "slenge" inni der. Mini satt kjempefint i det setet, hverken for trangt eller for romslig. Fødte på sommeren, og brukte det setet gjennom hele vinteren med kjøredress oppi og det gikk fint.

Setet er heller ikke for hardt, det er akk passe. Jeg vil ikke ha for mykt sete, ser da for meg at bebbisen kan synke "feil" inn i ryggen og få en ukomfortabel sittestilling.

Men det er jo opp til hver enkelt hva man legger vekt på! ;)

Skrevet

takk for svar!:) Skal se på på tirsdagen..

har hatt acta graco før,veldig fornøyd..men det skal selges nå siden det ikke passer på vogna..

Gjest leelu25 - ks 26.mars :)
Skrevet

Vi hadde acta graco m/base til førstemann. Var fornøyd med det, men har kjøpt Maxi Cosi med base til tulla magen. Rett og slett fordi det er et veldig bra sete og veier veldig lite i utgangspunktet! :)

samt at det passer på vognen vi har kjøpt !! :))

Skrevet

Bilsetet jeg snakker om er da Izi sleepen... :P Tenkte ikke over at det ikke kom frem i innlegget mitt, tenkte bare på det at jeg skrev om det lenger opp... :P

Skrevet

Fant disse forbrukertestene på de to forskjellige stolene. Ser ut til at maxi cosi fikk litt flere poeng. Men det er vel fordeler og ulemper med begge sikkert :-)

Er litt usikker på hvilken stol vi skal kjøpe vi også. Akkurat nå, så ser det ut til at vi heller litt mer i mot besafen. Men vi får se- må se litt og ta på stolene først :-)

http://forbrukerportalen.no/produkter/7880/

http://forbrukerportalen.no/produkter/10581/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...