~sjiraff~ Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Det gjør ikke jeg. Men hver gang jeg smaker det så synes jeg det er kjempegodt. Skal virkelig prøve å lage middag med innslag av frukt oftere. Nen som har noen bra oppskrifter til meg? I dag skal jeg prøve kyllingfilet med bacon og eple fra dinmat.no
anesam Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Jeg rasper altid et eple sammen med gulrøttene når vi har det som tilbehør, kjempegodt. Druer i salaten er også veldig godt.
Kari K. med to søte små Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Ananas er godt til det meste. I salater, til kylling, og i kjøttsausen. Setter en spiss. Rosiner er også godt i salater, og spesielt godt til kylling. Epler er godt i råkostsalater.
Kari K. med to søte små Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Egg.no har en kjempego oppskrift på rødløksmarmelade:) Kjempegod til kalkun. Er ikke frukt i seg selv, men smakte som frukt.
meg & to små vampyrer Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 Jeg bruker hvertfall en del ananas og tomater.
Gjest mphs Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Veldig godt med mango og avokado i salaten.
mayaya Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Eplesaus er godt til kjøtt! Er også en saus med eplemost og druer i som passer innmari bra til kylling. Ananas går til mye Appelsin også Mango er jo rågodt til indisk, bl.a.
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Nei, veldig sjeldent, men noen ting gjør seg jo med litt frukt, men generelt er jeg ikke så begeistret for søte ingredienser i middagen.
Gjest ->>- Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Ikke voldsomt mye, er ikke overbegeistret for søtsmaker til middag som annet enn kontrast. Mango som tilbehør eller i salater av og til; epler i diverse; ananassaft som søtning i noen sauser; div. sitrusfrukter i marinader eller skivevis på fisk/kjøtt; svisker som stuffing; banan i wok med cashew og chili etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå