~mamma~ Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Er lærer i barneskolen, og synes det er bra å samle oppmerksomheten, få ro og synge en sang før vi spiser. Men kristne bordvers er forkynnende og ikke forenelig med en forkynningsfri skole, mener jeg. Kjenner du til sanger som passer for matpausen? "Jenter og gutter sitter og venter..." synes jeg er litt for barnslig for 3.-4.klassinger. Kanskje noen av dere er kreative og kan lage et vers på en kjent melodi???
~sjiraff~ Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Rock 'n roll, fiskeboll, kjøttkaker og fårikål. Ertesuppe, kaviar, kokken spiller på gitar Potetene koker, og barna de roper Oooo-yeah-baby Denne synger de mye i bhg til snuppa hvertfall.
phi1998/phi2004/phi2006 Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 I klassen til en av guttene mine synger de ikke. Der leser læreren i ei bok mens de spiser. Da får alle ro til å spise, De sitter stille og tuller ikke med alt annet. Flere andre som vi går sammen med klager over at ungene ikke spiser opp nista på skolen, Det har de ikke problemer med i den klassen.
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 jeg synes det phi1998/phi2004 sier er koselig. Husker at hele klassen min på barneskolen elsket at læreren leste i storefri, og vi maste om det hver dag ) men hvis lærerene har pause da, og det er bare en på inspeksjon (heter det fortsatt det?) skjønner jeg at det blir vanskelig... Hva med skipper`n da?
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 åh jeg husker da vi hadde en lærer som leste bok for oss da vi skulle spise. det var så koselig. og det var heelt stille. vi var den mest bråkete klassen på skolen på den tiden. men når læreren satt og leste for oss var t.om de verste urokråkene stille
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå