Gå til innhold

Ny pergobruker her gitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har da vært hos gynekolog og fått resept på pergo. Har nå prøvd å bli gravid i 6 mnd, og jeg blir 39 i år, så hun syntes jeg skulle prøve en pergo kur. Har tatt mine første to tabletter i dag, og gruer meg til evt bivirkninger (det må sies at jeg er en pyse) ;-)

Men har lest andre steder her at det er vanlig å begynne med enkel-kur, altså 50 mg. Hvorfor har jeg måttet begynne på dobbel-kur da? Da får jeg vel enda større sjangs for bivirkninger også da kanskje? BUhuuuuu.

Jeg sitter her og er ikke veldig glad for denne kuren kjenner jeg, hater å tukle med kroppen min..... men jeg gjør det denne ene gangen for min samboers skyld.

Hva slags erfaringer har andre hatt her inne med pergo?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk på pergo før jul. Enkeltkur i november og dobbel i desember. Ble ikke gravid, men fikk positiv test i januar da jeg hadde gitt opp hele greiene :-))) Mange som blir gravide i en pausemåned har jeg hørt. Av bivirkninger var jeg veeeldig plaget av humørsvingninger, ellers ingenting. Var også veldig skeptisk på forhånd. Såvidt denne kroppen får paracet, og da skal jeg være veldig syk...

Lykke lykke til.

Skrevet

Er på min siste og tredje pergokur nå, venter IKM til helga. Er som deg veldig skeptisk til slike kurer. Har hatt noen bivirkninger som humørsvingninger, vekt økning og litt vondt nederst i magen men det til å leve med når det har gått fort over.

Er snart 39 år og prøvd lenge så eg krysser fingrene nå for at denne siste kuren slår ut positivt.

Lykke ønskninger til dere også.

Skrevet

Er i min 2. dag med tabletter nå og det virker som om det går ganske greit tror jeg.... føler ikke noe spesielt enda... eller kommer det senere med brask og bram??

Tror jeg bare prøver med denne ene kuren jeg... så skal sambo levere en burk med svømmere... hihi. Blir det ikke noe ut av dette så tror jeg ikke jeg orker mer, da kan det være det samme..... blir så opphengt i det at det går utover alt, og det er ikke rettferdig for verken, mann, alelrede eksisterende barn eller meg selv.. vil bare kose meg og ha det bra nå som vi endelig har fått oss drømme-småbruket og alt burde vært fryd og gammen :-))

Skrevet

Jeg er også på dag to med pergo nå! Jeg hadde min første kur forrige måned og hadde ingen støre bivirkninger, det eneste jeg merka var at jeg hadde sinnsykt ømme pupper etter EL. Jeg er heller ikke veldig happy for å tukle med kroppen men så jo sist at det var virkningsfullt og fikk to egg modne, uten at det hjalp så veldig ...hrmpf.

Neste måned blir det helt sikkert pause - vi bor også på småbruk, har sau og lamminga starter opp om to uker og da er det lite tid til andre aktiviteter. Veldig hyggelig å bo på småbruk",)

Skrevet

Vi har to hester og sambo skal på død og liv kjøpe seg geiter. Han kommer fra stor gård og de har alltid hatt geit på gården... de er jo søte de, men spiser de ikke alt som vokser overalt da...?? hehe.

Blir spennende å se hva utfallet blir på pergo-kur og ikke minst sjekking av sambo's svømmere... de er jeg mest spent på ettersom jeg har blitt gravid mange ganger tidligere... men samtidig så var jeg jo yngre også da ;-) Jeg var gravid sist gang for litt over 5 år siden.

Skrevet

Ønsker deg lykke til med kuren, håper den gir resultater!

Her begynte ikke bivirkningene før tiden rundt EL, da hadde jeg fryktelige smerter, så det var en lidelse å ha sex, men jeg "måtte" jo ellers hadde det hele vært bortkastet. Siden EL har jeg vært plaget med mye kvalme og smerter i underlivet.

Men jeg vet om mange som ikke får noen bivirkninger, så det behøver absolutt ikke bli slik for deg!

Skrevet

Skal etter planen ha eggløsning i morgen eller mandag jeg nå... mye senere eggløsning enn hva jeg bruker å ha, men det blir kanskje slik med pergo? Håper ikke jeg får veldig vondt og blir kvalm.... får jo egentlig ganske vondt fra før når jeg har eggløsning... men kvalme er noe av det verste jeg vet :-((

Tok meg forresten et glass øl til maten i kveld... hadde så lyst på etter å ha brukt hele dagen på å vaske ned huset vi skal selge. Var det kanskje dumt av meg?? Tenkte at et glass kanskje ikke kunne skade??

Men har vært flink ellers, har jo slitt med å slutte å røyke, men nå har jeg ikke røyket på en uke :-D

Skrevet

Jeg gikk på enkeltkur, og hadde ingen bivirkninger. Eggløsningen kom over en uke senere enn "bruksanvisningen", så jeg er glad vi stod på litt ekstra. Ble gravid på første kuren. Tror det er ganske vanlig at EL kommer litt senere med pergo enn uten.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...