Gå til innhold

*chiquita*

Anbefalte innlegg

Skrevet

god morgen;-)

jeg er ufrivilling morgenfugl idag...min tur til å stå opp, og hun våknet kl 6..gjesp..hun har egentlig begynnt å sove hvertfall til halv åtte det siste halvåret, men ikke denne helgen;-(

er vel bare å venne seg til tidlige morgener igjen;-))har ikke vært bortskjemt de siste årene, for å si det sånn;-)

nå har jeg kjent liv hver dag de siste 5 dagene..mer og mer egentlig;-))

er så utrolig spent på ul..sambo er overbevist om at det er gutt, og jeg har egentlig hatt magefølelse på det fram til nå..vi har bare jenter i familien, så jeg regner med at det blir en til her også..men håper jo veldig på gutt;-)men det er jo ikke det viktigste uansett...

igår kjøpte jeg 3 nye mammabukser, har nesten ingenting som passer fra førstemann( brukte x-s og s....)..har arvet masse tøy av en venninne, men hun har klippet opp strikken i alle buksene, for hun gikk med tvillinger og magen ble gigantisk;-))så da henger de ikke på meg skikkelig...

hvordan har helgen din vært foreløpig? hvordan ble det med videre sykemelding?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:)

Jeg var faktisk også oppe kl. 6 igår. Umenneskelig tidspunk å stå opp på:) Men det er bedre enn å våkne på natta, og det er jo ikke så altfor lenge til vi må ja:)

Så gøy at du kjenner liv hver dag. Det gjør ikke jeg, og må bare ta meg sammen for å ikke bli bekymret. Er jo veldig tidlig enda. 15uker idag:)

Så spennende, dere skal vite kjønnet på ul? Når var det du skulle?Jeg har drømt at vi får gutt nr 2 her. Da er det en storebror som blir kjempeglad. Pappan har lyst på jente, for da skal vi si stopp, men blir det gutt, skal vi ha 3 barn:) Jeg håper litt på gutt:):) Men det er som du sier, ikke det viktigste. Man blir jo kjempeglad uansett.

Jeg fortsetter i 50% i 5 uker til. Sa til legen at jeg syns det fungerte så bra, at jeg gjerne ville fortsette. Det var ikke noe problem og hun skrev ut sykemeldingen med en gang. Idag har jeg sovet en time og gått en times tur, hadde ikke vært i noe særlig slag hadde jeg vært på jobb.

Du må ha en fin jobbeuke:)

Skrevet

hallo;-)

deilig med kort dag på jobb idag..fra 7-12, fordi jeg skulle på sykehuset;-)

legen min anbefalte KS, og jeg får ikke amme denne gangen heller..men jeg hadde jo forsåvidt ventet meg å ikke amme, og egentlig vært litt forberedt på KS også..

da blir det hvertfall august-barn på meg;-))

legen skulle sende info til føde-pol, så jeg får enten innkalling til time, ellers så snakker vi om det på ord ul..

må begynne på kraftigere medisiner rett etter fødsel også..men det er greit nok, for det er ikke noe særlig å bli veldig dårlig på det tidspunktet;-0

misunner deg litt 50 % nå, selv om det går greit å jobbe..jeg har bare ikke overskudd til noe her hjemme;-(

Skrevet

KS ja, paktisk å vite fødslesdatoen tenker jeg:) Spennende også da. Jeg tenker at jeg kommer til å gå over tida denne gangen også, gikk 11 dager forrige gang. men det gjør meg ingenting, liker veldig godt å være gravid. Dessuten har vi begynt å bygge hus, så da er det ihvertfall godt å ha noen ekstra dager:)

Har vært på yoga idag. Det er så deilig! Nyter at jeg klarer å være litt aktiv:)

Spør legen neste gang, om ikke h*n kan sykemelde deg litt. Ingen vits å slite seg helt ut på jobb. Det er jo ikke sånn at man bare kan legge seg på sofan etter jobb. Er jo en som krever litt mer av deg enn det denne gangen. Jeg jobbet 100% halve svangerskapet forrige gang, og resten delt. begynte med 20% sykemelding, og økte på ettrhvert som det ble tyngre. Og da jobbet jeg i bhg.

Ha en fin onsdagskveld og helg! Skal inn å besøke pappan min på rikshospitalet i morra og bli til lørdag. Han har akkurat vært igjennom en vellykket kreftoperasjon. Så jeg er så lettet og glad om dagen:)

Skrevet

god ettermiddag;-)

du er kanskje ikke på nett nå, men...

så godt at faren din hadde en vellykket operasjon.da er det lettere å glede seg over andre ting også;-)

nå sitter jeg og manner meg opp til å ta helgerydding og vask...men det frister ikke akkurat.men det er såååå deilig å komme hjem til nyvasket og strøkent hus på fredag;-)

skal på første kontroll hos jm imorgen, og håper på å høre hjertelyden!!

vi snakkes;-))

Skrevet

heisann;-)

idag har jeg ligget flat i senga/sofaen med et pyton migreneanfall;-( lenge siden sist...sambo tok med seg tuva ut og var borte nesten hele dagen, og det var deilig..prøvde først paracet, men det funket selvsagt ikke, og måtte ty til en pinex forte, som heldigvis dempet hodepinen noe...håper jeg våkner symptomfri imorgen, for det er litt krise på jobben(uff, denne samvittigheten;-()

alt gikk bra hos jm..hjerteslag på 144 slag i min og fint magemål;-),

blodprosenten var overraskende høy, jeg pleier å ligge godt under gj.snittet;-)

håper alt er etter forholdende bra med faren din, og at du har hatt en fin oslo-tur;-)

tenkte jeg skulle ta ut en ferieuke snart..skal pusse opp nytt rom til tuva, og rydde i kjelleren;-)jeg kjenner jeg har en ekstrem trang til orden rundt meg om dagen, men har ikke alltid overskudd til å gjøre noe med det;-0

ha en fortsatt fin søndagskveld og god halv jobbeuke(er litt misunnelig...)

Skrevet

Hei!

Hadde en veldig fin tur til Oslo, og alt stod bra til med pappa:)

Så gøy at det gikk så bra hod jordmor. Gleder meg til jeg skal. Du skal vel på Ul veldig snart også?

Jeg har aldri hatt migrene, men husker godt min mor hadde det, og at vi måtte bare reise ut når ho hadde anfall. Huff, kan ikke være noe særlig. Håper du blir fort bedre.

Skjønner godt det med jobben. Har ikke dårlig samvittighet når jeg er sykemeldt,men ellers går jeg på jobb, selvom jeg burde hvert hjemme. Veldig vanlig tror jeg.

Så deilig med en ferieuke da. Og det er jo så gøy å pusse opp. Vi har pusset opp et rekkehus de siste årene, og nå har vi akkurat begynt å bygge hus. gleder meg til vi kan begynne på barneromma. Bendik skal få grønt tom hvis vi skal ha gutt og blått hvis det blir jente. For da skal jo jenta få rosa rom:) Eller kanskje lilla? Er jo så mange fine farger. Hvis vi får gutt,har jeg funnet en fantastisk nydelig blåfarge. Gleder meg til det. Men det er nok ikke før på sensommeren jeg kan begynne med det, så håper jeg ikke blir altfor stor:)

Jeg har byttet dager nå, så denne uka skal jeg jobbe mandag, onsdag og halve torsdag. Skal bli godt med litt mere variasjon i uka.

Ha en fin søndagskveld du også og en god arbeidsuke:)

Skrevet

hei;-)

nå var det godt å sette seg ned etter først påskefrokost på avd til tuva, deretter jobb og tilslutt generalforsamling i borettslaget...blir veldig godt med påskeferie..skal jobbe imorgen, fre og mandag, og så er det 1 ukes fri;-))

har også satt opp en ukes ferie i begynnelsen av mai...så får jeg se hvor lenge jeg orker å jobbe 100%...

gleder/gruer meg sånn til ul på fredag...syns ukene har gått vanvittig fort;-)

enkelte ting har jeg glemt fra første svangerskap..feks hvor grusomt det er å bli så kortpustet..merker at ting blir presset lengre opp, og det er vanskelig å trekke pusten skikkelig...

håper på like fint vær imorgen, er jo helt fantastisk når sola varmer sånn!!!

ha en fin halv arbeidsdag imorgen:-)))

Skrevet

Hei:)

Koselig med påskefrokost. Jeg skal i morra, gleder meg til det:)

Så godt du får litt påskeferie, deilig! Skjønner godt du snart ikke orker jobbe fult. Det er tungt!

Jeg husket heller ikke hvor utrolig dårlig kondis man fikk. Blir nesten flau når jeg går tur med andre. Merker det på yogaen også nå, at enkelte stillinger er litt vanskelige når magen er begynt å komme i veien:) Men skal gå så lenge jeg klarer. Det er veldig godt å ha noe fast. Idag jobber jeg fra 12-16.30, så nå har jeg vasket klær, som jeg skal henge ut i sola. Det er vår-stemning det:):)

Ha en fin dag på jobb og masse lykke til i morra på ul! Gleder meg til å høre:)

Skrevet

;-)

nok en dag hvor jeg ikke lander i sofaen før kvelden...tuva var i bursdag(syns det er litt sent etter bhg...er greiere når man tar det i helgene), så jeg og en annen mor gikk ut å spiste mens vi ventet;-)

har stresset med å gjøre istand til påskefrokost i morgen på min avd, løftet alt for mye, og sitter her med vekselvis kynnere og en turbo inne i magen;-)

fikk avspasering på mandag også så da er det bare fra 7-11.30 i morgen, og deretter fri til over påske;-))))))))))

da snakkes vi etter ul imorgen...jeg er såååååå spent!!!!!!!

god kveld;-))

Skrevet

Jeg er så spent!!! Gleder meg så til å høre åssen det har gått i dag:)

Skrevet

alt var i skjønneste orden...ny termin 31.aug, er bare 2 dager så det var greit;-)

og jm var 100% sikker på at det var en GUTT;-)))))

utrolig lettet......

Skrevet

Guri malla så gøy da! Gratulerer med en liten prins i magen:) Godt å høre alt alt var bra. Gleder meg veldig til min ul nå:)

Ha en god helg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...