Gå til innhold

Hvordan er det å være blond i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg vokste opp, var det ingen forskjell på lyshårete og mørkhårete, bortsett fra fargen. Noen var lyse, andre var mørke, sånn var det bare.

Nå, derimot, er "blond" synonymt med dum og naiv. Er dette OK?

Jeg tror dette er en av de mange idéene fra USA. Jeg opplevde det der i 80-årene, da det å være lyshåret var regnet som uvanlig, eksotisk og attraktivt, så kvinner bleket håret i hopetall (helst i California, kanskje). Samtidig la de vekt på utseende og kun det, så de virket, ja, dumme og barnslige. Så "blond" ble et negativt ord.

Da den nye betydningen kom til Norge, syntes jeg det var meningsløst. Så mange skandinaver som er naturlig blonde, så er det jo som å skyte seg selv i leggen å gjøre narr av dem? For størsteparten av verden er nordmenn blonde, så, vel, vi er dumme hele gjengen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, det er få som naturlig er platinablond, men samtidig har mørke vipper og brn og er brun i huden...Da er det fort gjor å se hvem som har "jukset" seg til fargen, og hvem som ikke har det...Mørkt hår komme ri litt mer naturlig nyanser til de fleste..De osm i utg.punktet er veldig lyse kan med hell bli litt mørkere uten at det ser unaturlig ut,- en sorthåret person får enten kræsj med de andre fargene sine,- eller det blir gult, oransje, rosa..Alt etter som...

Kanskje der det kommer av..Alle brunettene som til tross for stor fare for oransje hår har kastet opp masse hårbleking,- de blir da sett på som dumme som tar den risken??? Ergo blond = dum..Ikke FARGEN altså, men forsøket på for død og liv å få den fargen??

Blondiner er jo i mindretall mange steder,- blir sett på som eksotisk og attraktiv,- og hva gjør man ikke for å bli det?? Håret vokser ut, men hva med operasjoner og arr :o)

Skrevet

Det handler om misunnelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...