verpesyk81 og lillesnusk Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Jeg er så ambivalent i forhold til om jeg ønsker jeg var gravid nå.. Jeg øsnker egentlig å gå ned i vekt før jeg blir gravid, og det er liksom "avtalen" mellom meg og min samboer. Jeg skal gå ned i vekt og han skal slutte å røyke, og så skal vi prøve. Men jeg har allerede sluttet på p-plasteret, og jeg har hatt mensen, 22. februar fikk jeg den. Så egentlig skal jeg vel ha mensen nå igjen, hvis jeg ikke er gravid. Men har ikke lyst å være hysterisk, og ta masse tester - men har veldig lyst til å vite også.. Jeg har veldig lyst til å bli gravid, men har jo mest lyst til at alt skal ligge helt til rette for det. Så vil jeg være sunn og frisk i sv.skapet... Også tenker jeg veldig på om hvis jeg er gravid nå, så blir det veldig tungt iom at jeg er ca 15-20 kg overvektig. Jeg kommer jo til å bli som en hval! Er det noen som har erfaring med å bli gravid og være noenlunde stabil i vekten hvis man passe på å trene og det en spiser? Eller går man opp i vekt uansett?? Skjønner jo at det er noe man må opp i vekt, men kan kroppen "ta av" fettet jeg allerede har? Tar gjerne imot innspill.....) )
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 jeg kjenner ei som var mye mer overvektig enn deg da hun ble gravid.. hun sluttet å spise godter og drikke brus, kunn en sjelden gang f.eks om det var bursdag eller noe slikt.. hun la på seg 3,5 kg den graviditeten og tok av seg 15 kg etter fødsel og noen mnd amming.. hun var flink å gå tur vær dag, og etter fødsel gikk hun også vær dag.. etter hun var kommet i form såklart.. det er viktig å spise normalt, men man kan spise litt sunnere og ikke spise seg stapp mett.. du kan jo eventuelt snakke med en lege eller kostholds ekspert om hvordan mat og matvaner det kan være lurt å lage seg under graviditeten:) håper dette hjalp litt. lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå