rigmora Skrevet 22. mars 2009 #1 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har 6 dager igjen nå, og prøver så godt jeg kan å ikke bli for utålmodig og lei, men er ikke lett. Går konstant å tenker på om ting begynner å skje, og blir nesten litt sliten av det. Har masse kynnere og veldig vondt i bekkenet. Mye sulten og trøtt, men selvfølgelig ikke trøtt nok til å få sove gjennom hele natten.. masse vann i kroppen nå.. nedpress og magen er blitt kjempelav... skjønner ikke hvordan jeg skal klare det hvis jeg må gå over tiden.... for det tar på kreftene å gå sånn her. Huden har begynt å sprekke opp forran på magen også for huden strekker seg sånn nå. Smører og smører men hjelper ingenting.. Nok klaging =) Hvordan har dere andre det???
LineBA Skrevet 22. mars 2009 #2 Skrevet 22. mars 2009 Hei Rigmora, har termin 26 - og er vel ganske nøyaktig der du er... Bortsett fra at jeg faktisk har fått sove ganske bra de siste tre-fire nettene! Er vel bare rett og slett så sliten at jeg slukner. Våkner selvsagt hver gang jeg skal snu meg, og av og til får jeg ikke sove med en gang fordi det er flere som ikke liker å bli herjet med på natta og må protestere litt inni magen. Tålmodighet er en dyd, og kunsten å tvinne tommeltotter har jeg snart gjort til en OL-gren. Har også full bekkenløsning og er svært lite mobil om jeg er det i det hele tatt. Men i går fikk jeg en dag på terrassen i strålende solskinn mens de større gutta mine ordnet med båt og hage, og det hjalp masse på humøret! Savner ekstremt å være aktiv - gå tur, sykle, skitur - you name it. Har ikke vært i stand til noe siden begynnelsen av november, og det sliter. Men nå kan vi jo egentlig ikke annet enn å se fram til å holde Junior i armene for første gang:-D jeg går også og ni-kjenner på alle kynnere, men det er bare mas til nå. I dag sender jeg gubben og eldstemann på lang skitur et stykke unna - kanskje det hjelper... Mellomste og jeg får heller kose oss som best vi kan med magen og hverandre. Masse lykke til - alt ordner seg;-)
nattergal78 Skrevet 22. mars 2009 #3 Skrevet 22. mars 2009 Føler med dere. Har også termin 26. Væske i kroppen og vondt bekken/rygg. Har prøvd å rulle brystvorter en time i går kveld og i dag morges. får bare kynnere av det. er super rastløs og er såå klar for å møte lilletulla i magen. hun sitter i sete og har planlagt å føde vaginalt (håper det går bra) har tatt rtg av bekken og dette er nr to så skulle være greit egentlig. Men tror det gjør meg litt mer utålmodig og håper ikke at jeg går over termin. vil liksom bli ferdig med denne setefødselen som jeg tenker så mye på... lykke til videre dere;-) (i går bakte jeg forresten ca 30 scones og la i frysen. Det er jo med bakepulver så trenger ikke heve. tok et kvarter eller noe så var ikke en slitsom prosess med mye ståing liksom...kan anbefales. legger ut en link med oppskrift...byttet ut noe av hv.melet med sammalt hvete for å få de litt sunnere da... http://www.nrk.no/programmer/radio/nitimen/1.868186 tror jeg doblet denne oppskriften når jeg tenker meg om...)
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Hei. Jeg har termin 30 mars og kjenner meg igjen ja;) Her går jeg rundt på krykker,så permisjonstiden ble ikke akkurat sånn jeg hadde tenkt nei:( Håper nå at jeg slipper å gå over tiden.Skal til jordmor i morgen og hun skal kjenne innvendig hvordan jeg ligger ann,og så skal jeg til akupunktur tirsdag:)Håper det setter litt fart på sakene:) I dag skal vi å hilse på tante barnet vårt:) Kom ei lita tulle 17 mars:) Så det gleder jeg meg til:) Ha en fin dag jenter:)
rigmora Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. mars 2009 Høres ut som om vi har det ganske likt hele gjengen =) Vet noen om fastlegen kan sjekke åpning og modning osv?? Jeg går til kontroll hos fastlege og ikke jordmor, men han hører jo bare på hjertelyd, blodtrykk og sånne ting.. Skal til han i morgen, og hadde jo vært litt gøy å funnet ut om ting kanskje har begynt å skje...
camillla Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 har og termin 28.mars. er ikke plaget med noe for tiden, og det er egentlig helt herlig!! er i kjempefin form, men siden jeg er førstegangs så er det mange tanker.. er mye modning for tiden, som kynnere, mage"smerte", vont i korsryggen og nedprss/stikkinger, så jeg lurer jo heletiden på om noe er i ferd med å skje.. så blir ganske sliten av å lure på når d endeli skal skje noe! er så lei at d føles ut som jeg er laaangt på overtid, men egentli er d jo 6 dager igjen, så skal vell ikke klage:)
Bilba og gutta :) Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har termin 26.mars og har det akkurat som camilla over her. Fin form, men alle kynnerne/nedpress/stikkingene osv gjør at jeg konstant går og funderer på om det er noe på gang. Blir satt i gang 10 dager over hvis jeg går så lenge, så om MAKS 2 uker er han her! Skal bli strippet torsdag hvis ingenting har skjedd, så håper det evt kan sette fortgang på ting Lykke til alle sammen!
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har termin 28 mars. Jeg er egentlig ved godt humør og gleder meg masse til spira kommer ut, men alle vondtene og plagene jeg opplever i hverdagen bryter meg helt ned. Bokstavlig talt. Har så bekkenløsning at jeg sliter med å gå, brått bare svikter beina under meg og jeg holder på å tryne så lang jeg er... Er ikke no morsomt, for all del, men må prøve å le av det alikevel. Den som sier at det blir mer rolig mot slutten av svangerskapet juger, for her er det like mye liv som det var i uke 30. Og ikke nok med det, men den "kuleste" sporten inni magen er å dytte og spenne på bekkenet og da SPESIELT det beinet i front (symfysen?). Bah... På grunn av at de smertene som kommer da er så intense, så tørr jeg ikke å kjøre bil noe mer, så kommer meg heller ikke rundt. På toppen av det hele så bor jeg da midt på bondelandet, så er ikke buss eller slikt her... *klage-klage* Sove er ikke no problem, for jeg går så i svime hele dagen at når jeg treffer puta så går lyset av... Våkner jo endel iløpet av nattan, men sovner somregel like fort igjen! Nei... Hehe... Skal bli godt å få klemt ut bebbisen inni her asså. Er ikke "koselig" å være gravid lenger når det er sånn som det er nå kjenner jeg...
Ranni Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Har termin 1. april og er heldigvis i god form. Førstegangs jeg også. Ikke så mye kynner (som jeg kjenner), litt nedpress innimellom, men ingenting som plager meg. Montro om det betyr at det er en stund til noe skjer... Er veldig innstilt på å gå over termin (både moren min og søstern min gjorde det), men i går fikk to jeg kjenner babyen sin og begge hadde termin bare noen dager før meg. Da må jeg innrømme at utålmodigheten slo inn hos meg også, ble rett og slett misunnelig :-) Vel, priser meg lykkelig for at jeg er i så god form i alle fall, håper det varer. Skal til modningsaku i morgen og jordmor på tirsdag. Kanskje hun kan sjekke om det er noe som er i gjære....
guttemams 04*05*09 Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 Jeg hiver meg på her, selv om jeg har UL termin 3. april, 12 dager igjen til det... Mens termin er 30 mars, og satser selvfølgelig på at den stemmer:) Jeg er sååå utålmodig nå, kjenner etter vondter, og blir nesten glad hver gang en kynner setter inn.. Var til Jm på torsdag som kjente om jeg var moden, hvilket jeg ikke var:( Så realistisk sett blir jeg nok gående noen dager/uker til... Er tredjegangs, men hadde vannavgang med de to andre.. Måtte til pers med kur også for å få futt i sakene, så jeg vet ikke hvordan det kjennes ut med rier som start på fødsel. Håper kroppen ordner opp selv denne gangen:) Nå er gutta og far reist til skogs på ski, med pølser i sekken.. Jeg har vasket og gjort klar barnesengen til gutten vi venter så på.. Ble helt rørt jeg!! Å, som jeg gleder meg!!! Er forsåvidt i form, men vannet har kommet for fullt og det er ubehagelig.. Ellers så har jeg egentlig hatt ett ok svangerskap, som definitivt er det siste:) Føler meg klar nå lillegutt..
heleneogde2gutta Skrevet 22. mars 2009 #11 Skrevet 22. mars 2009 Hei! jeg har også termin 28 og begynner å bli lei/klar hva som helst....det er snart 3 uker siden slimproppen gikk, og jeg har innbilt meg at fødselen er i gang x antall ganger....sist fødsel var hellter traumatisk,,,så jeg er sliten av å tenke fødsel-fødsel-fødsel......godt vi har kort tid igjen alle sammen! (det vare føles ikke sånn!) jeg blir fort trøtt og sliten, men er egentlig i veldig god form, sånn alt tatt i betraktning. jeg sover bl.a om natten! bare avbrutt av 5 doturer da.... lykke lykke til alle sammen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå