Gå til innhold

Lekkasje :(


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sliter så med urinlekkasje.. prøver å trene bekkenmusklene, men synes det er vanskelig.. synes det er flaut å gå til lege med det.. noen ganger er det så ille at jeg tisser på meg.. føler meg aldri "ren", og er redd for å være ute eller borte hjemmefra.. synes dette er så fortvilende og ekkelt! noen flere med samme problem? Hva gjør dere? Bortsett fra å trene og snakke med lege... hvordan takler dere det?

 

*fortvilet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.

Sliter med dette selv. Bruker truseinnlegg hele dagen. Bare jeg nyser så kommer det noen dråper.... Prøver å være flink med å trene bekkenet. Jeg har også bekkenløsning så jeg må trene pga dette, men fysio sa at øvelsene jeg hadde fått ville også kunne hjelpe mot eventuelle lekkasje.... Har også snakket med jordmor om problemet. Hun sa det var vanlig da muskelaturen blir slappere/glattere under graviditeten. Det var ikke noe uvanlig problem hos gravide. Eneste rådet hun hadde var å trene/gjøre knipeøvelsene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,vet.. det er skikkelig plagsomt... må også bruke truseinnlegg, men det er ofte ikke nok... er storforbruker på det..

Får vell bare fortsette å gjøre det beste man kan av knipeøvelser,og holde ut.. Det er bare så fortvilende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også samme problem og er storforbruker av truseinnlegg, men uff det er ekkelt. Føler liksom på meg at jeg lukter og føler meg ikke veldig ren og delikat for å si det sånn.

Prøver å ta knipeøvelser hver dag...også håper jeg det går over etter fødselen.

Jeg fikk lekkasjer sist jeg var gravid også, men det gikk heldigvis over en stund etter at babyen var ute!

Har ikke pratet med lege om dette...er liksom flaut selv om dette egentilig er VELDIG vanlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det problemet at jeg er veldig allergisk og tett i nesa om dagen. Så når jeg nyser, er det dømt til å gå et par dråper. Står med bena i kryss og nyser :))

Vi får bare glede oss til det er over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er faktisk hele 1 av 4 kvinner som opplever lekkasjer i løpet av livet, og spesielt i forbindelse med svangerskap og fødsel. Dette gjør det like vanlig som pollenallergi! Jeg vil anbefale dere å bestille en treningsdvd fra www.corewellness.no. Den er utviklet av Kari Bø som er professor ved Norges Idrettshøyskole, og treningen har bevist effekt for over 60-70% av de som følger treningen! DVD'en er forøvrig gratis:)

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...