nr 2 på gang i mai Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Har du det?Eller hva gjør at du ikke har det?
Musemor med tre søte små Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Arkeolog. Var en hårsbredde fra å komme inn, men nesten har ikke noe å si......
piano♫ Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Sånn som jeg ser det, har jeg drømmeyrket (lærer). Jeg mangler kanskje drømmebetingelsene (mer tid til hver enkelt etc), men jeg elsker jobben min.
nr 2 på gang i mai Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2009 jeg kunne tenkt meg butikksjef på polet, eller overbioingeniør, sikter høyt her:)
erteposen + 4 Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Jeg angrer av og til på at jeg takka nei til å begynne på medisin, men jeg var ikke klar for det som 19-åring. Ellers er jeg veldig fornøyd med den utdanningen jeg tok, og jobbene jeg har hatt.
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 Drømmeyrket er barnepleier.. Som jeg skal bli om ett par-tre år =)
Let's hear it for the boys! Skrevet 21. mars 2009 #8 Skrevet 21. mars 2009 Forfatter. Skal nok bli det, en vakker dag
Den heldige eier av ett barn Skrevet 21. mars 2009 #9 Skrevet 21. mars 2009 Sauebonde på fjellet. Ingen mas eller bekymringer, og jeg kunne springe rundt i bunaden. Ingen møter, ingen frustrerte foreldre som ringer på lørdagskvelder og lurer på hvorfor akkurat deres datter fikk en anmerkning. Ingen elever som er forelska i lærer'n ene dagen og skal drepe lærer'n den andre. Sure kolleger som nekter å skjønne at tider forandrer seg og ting kan gjøres på andre måter Har sauene mine da, men betaler andre for å passe på dem. Når jeg blir eldre og den lille blir stor nok til å passe seg selv, da tar jeg de med og stikker til fjells. Om jeg får søtingen min hjem fra de krigsherjede områdene som han farter rundt i noen gang, så tvinger jeg han med på fjellet.
TøffiTrynet☠ Skrevet 21. mars 2009 #10 Skrevet 21. mars 2009 Det å kunne leve av å synge,-det er drømmen min! Men det forblir vel kun en lukrativ hobby. Og det er jo ikke værst?! Jobber til daglig i et service-yrke, og trives veldig godt med det da. Ellers så drømmer jeg om å kunne studere kunsthistorie. Og det blir det nok tid til når barna blir større.
Gjest Skrevet 21. mars 2009 #11 Skrevet 21. mars 2009 Er under utdan ning..så får det vise seg hvor jeg ender. Flere ting jeg kunne tenkt meg. Jordmor står høyt, men jeg finner andre rettninger mer og mer spennende og kansje mer egnet for meg, så vi får se. Psykiatrisk sykepleier eller pallativ omsorg kansje? Uansett, å jobbe med mennesker, kunne gi omsorg, hjelpe både pasienter og pårørende, det er meingsfylt, lønna er ikke den beste, men det får så være.
Lykke X 4 Skrevet 21. mars 2009 #12 Skrevet 21. mars 2009 Jobber med saken Helsesøster er mitt drømmeyrke Kan tenke meg å bli jordmor i tillegg. Ja takk begge deler
FrøkenSprøken Skrevet 21. mars 2009 #13 Skrevet 21. mars 2009 Det yrket som er drømmeyrket når ddet kommer til arbeidsoppgavene, er jordmor. Det er en jobb jeg ser for meg at jeg ville ha gkedet meg til hver eneste dag. Men så er det turnusarbeid, mye ansvar for andres liv, sorgen de gangene det går galt, og den dårlige samvittigheten dersom man føler at man kunne ha gjort noe annerledes... Det andre drømmeyrket mitt er lærer. Og det holder jeg på å utdanne meg til nå Perfekt arbeidstid, med muligheter for strukturere dagene selv. Man får jobbe både i team, og alene. Lønna er god nok, men kunne selvfølgelig ha vært bedre. Man har alltid fri i helger og ferier, og slipper derfor å stresse med å finne barnevakt, eller at man får sett barna sine for lite. Man lærer masse, som gjør en bedre egnet til å gi egne barn den beste starten på livet og utdanningen. Man får hver dag være med på å bli kjent med, lære av og forme mange nye samfunnsborgere, den generasjonen som en gang skal ta vare på oss. Ingen dag er lik, og dersom man gjør en god jobb, vil man ofte kunne gå hjem med en god følelse av å ha bidratt til å gjøre mange barns hverdag bedre enn den ellers ville ha vært. Ved å stå på hardt vil man i mange situasjoner kunne hjelpe barn som ikke har det godt til å få et bedre liv. I ytterste konsekvens ved å komme til et fosterhjem, men som regel bare ved å gi dem den tryggheten, forutsigbarheten og kjærligheten de trenger. Det er få som får muligheten til å bety så mye for så mange, og som får muligheten til å være med på å forme fremtiden, som det dagens lærere gjør. Bare spør hvem som helst; alle husker læreren sin. Og dersom de hadde en god lærer, vil de fleste si at akkurat den læreren har vært med på å hjelpe dem til å utvikle seg til de menneskene de er i dag. Hva kan vel være en mer meningsfull jobb enn dette? *gleder meg til å møte gullungene (og de ikke fullt stå gullige ungene) "mine" på mandag*
Lilith Skrevet 21. mars 2009 #14 Skrevet 21. mars 2009 Bibliotekar, noe jeg omsider er blitt :-) Senere i livet blir jeg kanskje forfatter, også!
-MtG- Skrevet 21. mars 2009 #15 Skrevet 21. mars 2009 Patolog, men har dessverre ikke bra nok karakterer.
Gjest Skrevet 21. mars 2009 #16 Skrevet 21. mars 2009 Forfatter av noe slag, men med mine språk- og formuleringsevner tviler jeg på at det noensinne hadde blitt et videre bra yrkesvalg for meg (og dessuten trives jeg godt med det jeg gjør for tiden).
Mille** Skrevet 22. mars 2009 #17 Skrevet 22. mars 2009 Har alltid drømt om å bli jordmor, men nå heller jeg mer mot helsesøster. Trives veldig godt som sykepleier også, føler jeg har valgt riktig retning i yrkeslivet. )
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 22. mars 2009 #18 Skrevet 22. mars 2009 Marinbiolog. Jobbe i Australia eller lign.. DET er drømmen... *sukk*
xxxJulianexxx Skrevet 22. mars 2009 #20 Skrevet 22. mars 2009 Interiørdesigner - kunstner - forfatter Helst en kombinasjon av dette:o)
shari_z Skrevet 22. mars 2009 #21 Skrevet 22. mars 2009 Nei, hvis man mener et betalt yrke, så har jeg ikke det. Er utdannet dyrepleier, og liker yrket, men ikke arbeidstiden. Skulle gjerne trent blindehunder - synes akkurat det hadde vært utrolig spennende. Får jobbe både med dyr og mennesker, og i tillegg på en måte som utgjør en enorm forskjell i livet til det mennesket som får hunden. Har så veldig lyst, men så vanskelig å komme inn på det yrket (ihvertfall i Norge). Ellers synes jeg det å bli mamma er en drøm - har alltid ønsket meg mange barn og å kunne bli hjemme med dem. Nå har jeg ikke fått mange barn (kun 2 levende), men var hjemme med den eldste til hun var 3 år, og planen er å gjøre det samme for Lillemor på 5 mnd. Tror jeg må satse på mamma-yrket som drømmeyrket. :-)
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #22 Skrevet 22. mars 2009 Finansrådgiver, og jeg er på god vei Innen et par år så er jeg vel der...
Vilja<3 Skrevet 22. mars 2009 #23 Skrevet 22. mars 2009 Sosionom selvfølgelig! Utdanner meg til det nå, har planer om å ta videreutd. i familieterapi. Jeg kunne også tenke meg å bli helsesøster eller jordmor, men orket ikke gå gjennom sykepleien med alle sykdommene, eldreomsorgen osv. Psykolog er også en drøm:)
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 22. mars 2009 #24 Skrevet 22. mars 2009 Åh- det hadde vært å gjøre noe som virkelig ga mening til de jeg jobba med!! Så jeg kunne gjerne ha tenkt meg å jobbe i en liten landsby i Afrika med å bygge opp en skole.. Begynner å bli rimelig lei av alle som er misfornøyde samma hva, liksom..Vi er blitt altfor storforlangende i dette landet, når andre får verdens største smil bare de får en tegnebok og farger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå