Meg, J & L Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Hei! Man har jo ikke rett på feriepenger av mamma permisjons pengene mer enn de første (12?) ukene.. Men jeg får utbetalt vanlig lønn av jobben nå når jeg er i mammapermisjon. Så får jobben tilbakebetalt av Nav. Så på min Årsoppgave fra jobben står det at jeg har tjent ... ... mye. Og så står det feriepengegrunnlag ut i fra det. Betyr det at jeg får feripenger alikevel da? Takker for svar!
Gjest mphs Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Når man får utbetalt foreldrepengene fra jobben bruker man som regel å få fulle feriepenger. Det gjorde jeg sist da jeg jobbet i staten.
~sjiraff~ Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Vet ikke om det kan variere litt fra arb.sted til arb.sted. Men alle jeg kjenner som har fått forskuttert permisjonspenger fra arbeidsplassen sin har også fått fullt opp med feriepenger. Jobber du i stat eller kommune kan jeg si helt sikkert at du får det.
Meg, J & L Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2009 Litt usikker... (flau) jobber i en privat barnehage.
~sjiraff~ Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 Privat barnehage er ikke stat eller kommune ) Er dere PBL medlemmer da? I såfall kan du jo se på hjemmesiden til PBL og finne tariff-avtalen der )
Meg, J & L Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 21. mars 2009 ok, takk Det er egentlig sinnsykt urettferdig da... At jeg får feriepenger, mens min venninne som får direkte fra Nav ikke får det !?! Jeg får jo penger fra nav jeg også, bare at de går innom jobben på veien liksom. ??
~sjiraff~ Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 Urettferdig synes jeg ikke at det er. Det er jo en gode man får av arbeidsgiver. Arbeidsgiver får bare tilbakebetalt feriepenger av 12 uker fra NAV. Det blir jo på lik linje som andre goder arbeidsgiver kan gi.
Meg, J & L Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 21. mars 2009 Ja, når du sier det sånn så. Det er jo snakk om en del tusenlapper liksom. God nok grunn til å skifte jobb
børdi Skrevet 21. mars 2009 #9 Skrevet 21. mars 2009 Er riktig at du skal ha fulle feriepenger av arb plassen, om du får lønn direkte fra de.. Og reglene er desverre sånn at får du direkte fra nav, så får du kun feriepenger av de første 12 eller 15 ukene, avhengig om du har 100 % eller 80 % perm. Og for å si det sånn, så er det mange arb givere som foretrekker at nav utbetaler foreldrepengene, for da slipper de billig unna, siden de da ikke utbetaler feriepenger til deg fra mer enn det du har jobbet der før permisjonen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå