Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Min lille gutt har veldig store mandler. Han har alltid spist dårlig. Han har fulgt kurven sin frem til han ble ca. 1 år, da jeg gikk mer over til middag jeg spiser. Så nå har han gått mye ned, men er litt på vei opp igjen nå. Men saken da.. Han har aldri som jeg har hørt slitt med pustestopp pga. dette. Men etter at vi var hos legen, har vært der mange ganger pga. han har stadig infeksjoner. Så sier hun at de er store selv om de ikke er betente, å at det nesten er tett. Legen på helsestasjonen sa at pustestopp ofte hører med så tett hals. Han hoster nå som vanlig, går på både flutide og bricanyl (usiker på hvordan det skrives). Han har en del slim. Men for noen uker siden så satte han så mye slim i halsen at han stoppet å puste. Dette skjedd 3 ganger på få minutter. Alle gangene måtte jeg legge han over bena mine, dunke han i ryggen for å få han til å puste igjen. Dette satt en skikkelig støkk i meg! Å siden har jeg hver kveld bært han over i min seng, når jeg legger meg. På kvelden er jeg inne hos han for å høre at han puster maaaaange ganger. Men nå har ikke dette skjedd siden da. Jeg syns det er kjempekoselig å ha han i senga mi, men jeg sover ikke noe godt nå heller. For han ligger så urolig.. Men vet ikke om jeg får sove godt om han ligger i sin seng heller da.. Venter på time på sykehuset for å få en vurdering der. Men at han legen sa det med pustestopp gjorde en bekymret mor enda mer bekymret.... Hva hadde du gjort? Bare jeg som er hysterisk?
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Hvis alle sir at han har så store mandler, hvorfor opererer de dem ikke vekk da? Da vil dere slippe alle disser plagene....Snakk med legen om det. Min gutt opererte vekk de falske mandlene når han var 2 år, og jeg angrer den dag i dag på at de ikke tok de ekte mandlene i samme tiden, for de er veldig store på han men han plages ikke med de, eller han klager ikke over det, men han klager aldri på noe hehe Men snakk med legen, hør hva han sir i forhold til en oprasjon
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Skrev jo at jeg venter på time på sykehuset for vurdering. Men grunnen til at det ikke har blitt sendt før er fordi han har vært under 2 år, å de syns det var for tidlig. Hvertfall siden han ikke har hatt pustestopp før. Men med en gang han begynte å sette slim i halsen, å stadig infeksjoner (aldri helt frisk) så fikk jeg time hos legen. Da sendte hun henvisning med en gang. Han har akkurat blitt 2 år.
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Hehe leste litt fort der ja... Vet ikke om det er beste alternativet å ha han i deres seng men hvorfor ikke flytte barnesengen inn til dere, sett den vedsiden av din side av sengen så kan du jo følge med han. Håper du snart får timen på sykehuset, de bruker å være raske med sånner ting, her gikk det hvertfall fort fra helsekontrollen til oprasjonen. Og her var det ikke noe alvorlig, med pustestopp eller slim.... Men flytt barnesenga inn til dere ) Det ville jeg gjort
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 Ja, flytte sengen er jo en mulighet. Fikk brev fra sykehuset i dag om at vi hadde krav på nødvendig helsehjelp. Å at vi hadde krav på time innen 3 mnd. Er visst lang ventetid. Så det sto jo også at jeg fritt frem kunne bruke et annet sykehus. Sto også at jeg måtte ta kontakt om tilstanden hans ble dårligere. Men håper vi får time fort! Regner med at når vi har vært inne til kontroll, så går det vel raskt til operasjon. Takk for svar! Evig bekymring.. Er alene med han, tror det forsterker litt, for har ingen å snakke med når slike ting skjer..
Tre gutter, en jente og spire Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Min sønn var lik din.. Vi opererte privat og vntet ikke mer enn en mnd på time! Rask og grei operasjon og meget hyggelig lege. Kostet heller ikke noe Har en ny gutt her hos oss i dag. Gikk opp 6 kg i fjor sommer og er i det hele tatt stort sett frisk nå! Lykke til, det vil bli så mye bedre etterpå
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 Men kan jeg spør dere om en annen ting da. Dere som har barn som har gjennomgått en slik operasjon. Hvor lenge var dere på sykehuset etterpå? Å hvor lang tid måtte dere være hjemme? Det går vel på sykedagene det da? Kanskje jeg skal forhøre meg litt ang. privat sykehus. Hvordan går jeg frem da? Sønne min hadde 3 halsbetennelser og 4 antibiotikakurer på 2,5 mnd. Men nå har han vært feberfri i over 1 mnd. faktisk! Men han er jo ikke frisk da. Snørr og hoste hele tiden, er vel infeksjoner det også. Så han skal til barnelegen å sjekkes for allergier også. Hehe mange spm.! Takk for svar! )
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 Noen som har svar på spm. om operasjonen her? )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå