Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beskjed av legen min om at jeg burde kjøpe en fet krem, evnt vaselin og ta på vortene også sitte og dra/klype i vortene. Ta så mange jeg klarte og holde på daglig til jeg var oppe i 50 (!) klyp per vorte!

Har sinnsykt ømme pupper så jeg er liksom ikke helt klar for å begynne med dette jeg... Holdt ikke på med dette første gang og jeg ble jo ganske sår husker jeg, så det er kanskje ikke så dumt, men... auau... :s

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme sa en bekjent av meg også, men så tenker jeg at det kanskje ikke er så lurt?? Man kan jo stimulere brystvortene for å sette i gang en fødsel, så hvor lurt er det å holde på med egentlig?? Rart at en lege sier sånn hvis det ikke er lurt forsåvidt.... Ville hørt med jordmor jeg...

Skrevet

Sist gang jeg gikk gravid fikk jeg råd om å skrubbe en tørr vaskeklut på brystvortene for å herde dem. Jeg prøvde litt, men ga fort opp. Denne gangen tenker jeg at det vonde får komme når det kommer, gidder ikke ha såre brystvorter før jeg må. Og da har man morsmelk til å lindre med også:)

Skrevet

Jeg er i uke 38 nå da, så om fødselen starter så er ikke det det værste som kan skje. ;)

Jeg stoler 110% på legen min, hun er kjempedyktig, og jeg tviler sterkt på at hun gir meg råd som ikke er noe særlig.

Grunnen til at jeg er litt skeptisk er fordi jeg har så vondt i brystene allerede...

Skrevet

kjøp heller inn AVENT ammeskjold sier nå jeg. Jeg er også veldig følsom på brystvortene og var veldig sår sist, men nå er det ikke blitt så ille som sist faktisk. Jeg har kjøpt inn AVENT ammeskjold og kommer til å bruke de hvis det blir ille.

Skrevet

Har masse råmelk allerede jeg, så det kommer nok til å sprute hvis jeg begynner å dra i brystvortene, så da har jeg sikkert litt å smøre vortene med etter torturen og... ;)

Skrevet

Fikk beskjed av jordmor å IKKE "herde" brystvortene.. Det hadde visst ikke noe for seg.

Så da syns jeg det er veldig greit å høre på det.. :)

Skrevet

Eg måtte gi meg med fullamming etter 2 mnd sist, fordi eg fikk sår rundt hele brystvorta, så denne gangen blir det herding på meg hvertfall - tror ikke det vil skade å nappe litt i brystvortene, fødselen starter ikke av dette uten at resten av kroppen er klar vil eg tro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...