Gå til innhold

Hvor kjøper dere mammaklærene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ingen ting på HM denne gangen..... Alt er mørkt og trist eller slafsete og fælt. Er jo ikke så mange andre butikker som har klær for gravide, så har dere noen tips om nettbutikker eller andre butikker som selger ikke så altfor dyre mammaklær? Bor i Bergen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nettopp kjøpt meg to bukser, to topper, flere gensere og skjorter på H&M. Gjorde jeg sist også og ser jo at kvaliteten ikke er allverden, men det holder for de månedene man trenger disse klærne! Buksene fra siste svangerskap er slapsete i fargene og gensrene ble slitte. Men jeg synes de har endel fint der nå selv om det som du sier er endel mørke farger. Bor i Nord-Norge og regner med at vinteren varer enda en stund, så jeg er dessverre ikke helt yr av vårens farger enda. Men satser på at jeg sprudler mer når det nærmer seg vår og sommer!

Skrevet

Akkurat vært inne på hm.com/no nå og bestilt både bukser og topper..helt enkle topper/ singletter men også noen fine bluser. Vet jo ikke hvordan kvaliteten er, men prisen er bra:-D

Skrevet

enig med deg er lite pent der..

var der i dag kjøpte 2 enkle topper..

og en trenings/daffe bukse...

fargene var jo ikk så pent pluss jeg ikke vill gå i svære telt av topper..

buksene syns jeg ikke var så lett og finn der da de bare hadde i str 36-38 i den hm butikken jeg var og litt lite for meg...

men mange butikker som har fine topper som er litt vide og tunikar trenger ikke nødvendigvis kjøpe mamma klær..

Skrevet

jeg finner mye (en del) fint på hm, kjøpte 2 kjempe fine tunikaer i hvit og lilla... Finner alltid noe der:)

Skrevet

Hei,

Du burde sjekke ut mammabutikken som ligger under Smørsbroen. Her har de både rimelig og litt dyrere, men jeg finner i alle fall mye i MamaLicious sin kolleksjon (faktisk Vero Moda sine mammaklær, og i samme prisklasse så det er supert!)

Jeg hater at HM sine klær er kjerringaktige og slamsete på mammaavd, akkurat som man skal kle seg gørr kjedelig fordi man er gravid....!

Lykke til :-)

Skrevet

Jeg var på mammashop igår og der hadde de mye fint :-) Anbefales!

Skrevet

Jeg bor i London men har faktisk ikke funnet noe som jeg virkelig likte på verken H&M eller de andre kjente kjedene. Men jeg har funnet en side der man kan bestille jeans / bukser fra :) Hovedkontoret er i Italia (de har ingen butikker i London) så en skulle tro de kan sende til Norge også.

http://www.maternityjean.co.uk/

Skrevet

Vero Moda! Er ikke mammaklær, men de skulle nesten hatt en egen avdeling for der har de noen supre tightsbukser som man skulle dro var designet kun for oss gravide, helt perfekte! :)

Skrevet

kjøper topper på cubus og bukse på h&m, også på den kule mage:)

Skrevet

Jeg har også kun kjøpt klær på vero moda! Er nå 27+1 og beg få ganske bra mage (sfmål 24 i uke 24), men har fortsatt ikke kjøpt et eneste ordentlig mamma-klesplagg bortsett fra et par strømpebukser på hm. Bruker M/L til vanlig, og nå har jeg kjøpt L i overdeler og XL i tights/bukser på Vero Moda.

Jeg har kjøpt tights, tightsjeans (de er helt supre!!), litt mer baggy bukse med bred strikk i livet og ved anklene, og flere singletter og t-skjorter på VM. Også på Cubus har jeg kjøpt singletter og t-skjorter, de er lange og med god strech. Ingen OK mammabutikker der jeg bor, og hm her har dårlig utvalg.

Skrevet

I Bergen er det mye bra. Butikken under Smørsbroen er allerede nevnt. I tillegg finnes "Mor og Meg" som ligger i Kong Oscars gate, ikke så langt fra Stadsporten. De har kanskje litt dyrere ting, men noe må man unne seg. Se hjemmesiden, der er det et kart: http://www.morogmeg.no/www.morogmeg.no/Forside.html

Jeg synes jeansene fra HM er helt forferdelige for meg. Har funnet noen litt dyrere hos "Mor og Meg", men de har veldig god passform for meg.

Nettbutikkene er også bra, i alle fall hvis man bruker vanlige størrelser.

Skrevet

Hvor i Bergen er Smørsbroen? :)

Skrevet

Kjøpte med 1 jeans på H&M som går over magen, og har to fra før som går under magen kjøpt på en butikk litt på skrått bak politistasjonen (i Bergen). Ellers så kjøper jeg ikke mammaklær, synes det er altfor dyrt og dårlig utvalg. Finner heller vanlige klær på butikker på Vero Moda, Bik Bok osv som passer til en stor mage, er veldig mye fint om man leter litt som passer helt til fødselen.

Skrevet

Jeg har også vært veldig missfornøyd med h&m sine mammaklær.

Men i går var jeg innom å fant super mye fint:-)

Fikk kjøpt bukse,joggebukser,skjørt og sånne litt lange singletter:-)

Så er kjempe fornøyd. Og betalte ikke mer enn 1000 for alt heller.

Ellers har jeg kjøpt kjole og sånn på den kule mage:-)

Skrevet

Tusen takk for mange flotte tips! :-)

Skrevet

har kjøpt 2 bukser og en tunika på h&m....synes ikke de hadde det store utvalget der..

ellers går jeg med bukser som er lave på livet og singleter fra cubus:)

Skrevet

I Haugesund er det en butikk som heter Lavida. De har også nettbutikk. Har handlet der og er veldig fornøyd med utvalget de hadde...

Skrevet

Gravidshop har en del speke klær :)

Skrevet

9 måneder på Sandvika Storsenter :-)

Skrevet

Noen av dere som har sett bukser som enten er lange i beina eller selges i lengdestørrelser som innebærer tommer? Jeg finner bare bukser i str 38 osv, og de blir typisk nok for korte...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...