Babyfacepsycho Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Er det bare meg som synes det er helt teit og synge abba på norsk? Det er strengt tatt svenskt. Ja jeg kan strekke meg til og godta engelsk for og internationalisere det litt men norsk? Det ble for teit. Kunne da godt ha brukt svensk eller engelsk i norge også da. =)
Babyfacepsycho Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 21. mars 2009 Huff og huff. Der måtte dem synge den igjen også. BLÆ
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Jeg har ikke sett på, men det er ikke fordi det akkurat var premiere på den NORSKE oppsetningen av Mamma Mia i Oslo da? I den forbindelse ble tekstene oversatt nemlig.
Babyfacepsycho Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2009 Jo det var nok det. Men jeg synes uansett det er allt for teit og oversette til norsk. Hørtes drit teit ut.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 For mange år siden så jeg Grease på teater her i Norge...... på nyNorsk... ikke noe å skryte av det heller:-)
MintCondition Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Bare idéen om å lage en musical på NORSK, av en ur-dårlig crappy musicalfilm som Mamma Mia gir meg frysninger
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 jaja...hehe...jeg oppga bare en mulig grunn, sa ikke at det var bra ;o)
eisa Skrevet 21. mars 2009 #8 Skrevet 21. mars 2009 Jeg synes Ingrid Bjørnov har gjort en fantastisk jobb med å oversette de sangene!!Vanligvis blir det så dårlig når noen prøver å oversette slike kjente sanger til norsk men dette synes jeg er blitt bra.Særlig "vinneren tar alt".Ble gledelig overrasket jeg =) Har ikke sett det som ble vist på klassefesten i kveld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå