Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som bruker husarrest som straffemetode for barna sine lenger? Jeg trodde det var helt ut, men det er visst ikke det. Jeg tror ikke vi kommer til å bruke det, men hvem vet når de er i starten av tenårene hva vi finner på. Er lett å synse her når man har små barn, men jeg skjønner ikke helt poenget med å gi barna husarrest. Jeg vil at hjemmet skal være et positivt sted å være, ikke forbindes med negative ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har brukt det i den forstand at han ikke får gå ut før han har ryddet rommet sitt.

Skrevet

Jeg har ikke brukt husarrest egentlig. Ved å si at nå har du hus arrest. Er jo egentlig et veldig negativt ord, kaller jo hjemmet for fengsel som du sier..

Jeg har nektet min gutt å gå på besøk til venner, bare en ettermiddag om gangen. Dette har skjedd en gang når han og to andre hadde gjort noe litt alvorlig så alle hadde godt å tenke seg om..

Ellers så bruker jeg ikke hus arrest nei. Men vet som deg ikke hva jeg kommer til å gjøre senere når andre straffe metoder ikke nytter lenger.. Og har for mange år siden lært og aldri si aldri..

Skrevet

Bruker ikke ordet husarrest nei, nettopp fordi det kan skape negative assossiasjoner til det å være hjemme.

Men har hendt jeg har sagt at guttene ikke kan få gå noen steder, resten av dagen, fordi de har "stukket av", dvs gått bort uten å si ifra, tidligere på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...