Gå til innhold

I dag tok vi av støttehjulene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke hatt fremme sykkelen på leeenge...men i dag tenkte jeg at 5-åringen kunne få prøve seg uten støttehjul.

Skulle egentlig få et hakk større sykkel, men fant ut at vi skulle prøve med den minste først.

Han satte seg oppå....og syklet avgårde, hehe:) Så i stedet for å øve og øve så syklet vi på tur:)

Eldstemann holdt på lenge da han skulle lære det...så ble litt sjokket over hvor fort det gikk denne gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sykkelen til eldste er litt for liten, men vil han ha ny? Neida, han begynte å gråte da vi snakket om at han trengte ny sykkel. Jeg trodde har skulle bli glad for ny sykkel, så feil kan man ta.

Tanken min var at minstebroren kunne prøve seg på den sykkelen, men spørs om han er for liten til den.

Vi har aldri brukt støttehjul og det har heller ikke vært noe problem.

Skrevet

Hehe.. her måkker vi snø :) Er lenge til vi kan tenke på sykling...

Morsomt når de klarer å sykle uten støttehjul ja. Er veldig forskjellig hvordan de takler det.

Skrevet

Min eldste var tidlig med å gå , løpe. Er en reser på rulleskøyter, sparkesykkel. Er alltid den som klatrer først og høyest i trær osv osv. MEN tror dere han kan sykle? Neida. Og det er egentlig ikke fordi han ikke kan, men fordi han ikke vil prøve. For når han skal lære så må han jo da ikke sykle fort, og det er jo kjedelig. Så det er mye kjekkere med støttehjulene på. Så kom jo den alderen at det var flaut så da var det fram med sparkesykkelen så "slapp" han det problemet.

Så i år må vi lære han å sykle.

Sammen med lillesøster tenkte vi. Hadde ikke tenkt å lære henne til med støtte hjul, leste nemlig i foreldre og barn, at barn hadde en innebygd medfødt ballanse som ble ødelagt av støtte hjul. (eller noe i den duren) Iallefall var støtte hjul en uting. Men så får hun jo da en rosa sykkel med masse stasj og støtte hjul, helt ny, helt gratis av naboene. Så da var jo det gjort..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...