Bring_it_on!!:)) Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Er alltid så redd for og bli avfeid med.. Hahaha.. Kommer du ned pga en vond tommel!?? Men neida.. Kom inn med engang.. Diclocil 500mg 3 ganger daglig i 10 dager.. Og om mye verre til mandag kontakte fastlege igjen så vurdere og snitte opp for og drenere ut.. Visste ikke at noe som en verkefinger kunne være så vondt.. =)
mayaya Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Hehe, jeg tenkte på det da jeg så det andre innlegget nå nettopp.. Aua! Slapp nå av i kveld da, Blekkis, og tenk på deg selv
Gjest amandine Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Det hørtes nå j.... vondt ut! God bedring!
Gjest Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Bra du fikk Diclocil, men jeg er ikke sikker på om piller er bra nok. Det er små blodårer i fingrene, og det er langt å frakte medisinen helt ut i fingertuppen!! Hvis fingeren skifter farge eller føles kald, har du for dårlig blodsirkulasjon, og da er det fare på ferde. Jeg synes egentlig at du burde vært drenert allerede!! Var det en vanlig legevaktslege som så til deg, eller en kirurg? Jeg mistet fingeren min av infeksjon - så vær forsiktig!!!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2009 Det var vanlig lege.. Men han ga med bare 2 dager på penicilin før virkningen skulle være merkbar.. Og fikk vel en ganske sterk kur med 1500mg pr dag.. Og om den skiftet farge mer eller ble mer hoven skulle jeg komme ned igjen og da ville de snitte langs neglen var det vel.. Har hatt noe ala det samme tidligere.. Men da hakket verre og i et sår på fingeren.. da funket penicilin veldig bra.. Så ekkelt og miste fingeren pga en infeksjon da.. =( Var fingeren din veldig veldig hoven da?? Forrige gang så plukket jeg av hud pga den var hoven.., men allikevel så gikk det greit med penicilin.. Men da var jeg nede dagen etter også for og sjekke jevnlig..
Gjest Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Ja, den var skikkelig hoven - helt opp på hånda. Fingertuppen døde pga mangel på blodtilførsel... Så nå har jeg bare 9 fingre igjen :-( Følg godt med - det er ikke noe morsomt å miste en finger!!! Lykke til - la meg få vite hvordan det går med deg!! Klem
Bring_it_on!!:)) Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2009 Uff så ekkel opplevelse.. Skjønner godt det har satt støkken i deg .. Her er det bare den fingeren som er hoven.. Og den er rød og varm.. Så tydelig tegn på betennelse.. Men vet at jeg skal være obs på om den skulle bli kald.., men så lenge den er mere varm en normalt så er det jo "normal" sirkulasjon i den.. Starter jo på penicilin i morgen.. Og den skal ha gitt bra effekt innen et par dager den.. Ellers så skulle de se mere på den.. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå