skorpionfruen Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Greier liksom ikke helt å se det for meg akkurat nå, men svigers vil ha alle med til syden for å feire 60 årsdag. Denne turen skal da gå va 1- 1,5 mnd etter termin. Dersom jeg ikke går over tiden, er det noen her som har dratt på ferie med så liten baby? Er snakk om all inclusive, gjøre det mest mulig lettvindt!
lego Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Jeg kunne fint ha reist med en så liten baby. Eneste betenkligheten jeg eventulet hadde hatt må være hvor og årstid, i forhold til varmen. Var i syden når mini var 5 mnd og det var ikke noe problem, ser for meg at det må være ennå lettere med en mindre baby som bare får pupp/flaske. Ville hatt med bæresjal eller noe sant, gjør ting litt lettere på flyplassen bla...
*Bo*og*Junior* Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Signerer dette! Har ikke vært i syden med barn selv, men har håp om at jeg skal det. Har snakket med jordmor og helsesøster, og fått positive kommentarer fra begge. Ett tips er å amme under letting og landing, da blir det ikke så stort trykk i ørene hos babyen.
2flottebarn;) Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Var til syden når min første var ca 3 mnd, så det går nok bra så lenge du synes det er greit. Men jeg ville heller ikke dratt der det er varmest. Jeg hadde med dyne på flyet, veldig kjekt for å få en god sovestilling til babyen. Ellers nesespray, flaske/pupp, smukk for eventuelle tette ører, jeg prøvde å legge inn amming ved letting og landing, var ikke så enkelt å time, men gikk fint likevel. Lykke til og god tur!
trolla <3 <3 Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 Det kommer vel litt an på hvor man drar?? Har også lurt litt på dette med reise. Hva tar dere med av nødvendig utstyr? Tenker det blir litt av en oppakning med vogn og det hele. Bilsete og kansje dersom man skal leie bil. Det blir jo utrolig mye greier, og hvordan er det med flyfrakt på sånne ting? (risiko for at ting blir ødelagt osv??)
skorpionfruen Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 22. mars 2009 Ja oppakning ja, tørr ikke tenke tanken en gang men man må vel bare få med seg det mest nødvendige. Vogn er et must og ellers får man vel kjøpt det meste, Er ikke helt bestemt hvor vi skal dra, men regner med det blir så lettvindt som overhodet mulig. Har jo med oss barnepass og hjelp dersom man skulle behøve avkobling. Reisen skal skje i oktober så det er jo ikke den varmeste tiden så det bekymrer meg egentlig ikke så mye. Men blir spennende hvertfall
erteposen + 4 Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Er du førstegangs? Jeg hadde nok reist om ammingen var etablert og barnet var sterkt og friskt. Flyturen går svært ofte bra med sånne små, bare husk å amme når det letter og lander eller gi barnet smokk. Da får det ikke ørevondt. Jeg tok fly med førstemann da han var 4 uker.
skorpionfruen Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #8 Skrevet 22. mars 2009 Nei det er nummer to, amming med den første var ikke noe problem men hun hadde kolikk da. Er det tilfllet blir vi nok hjemme. Smukk og amming ved letting og landing er notert. Storesøster på 4,5 har fått med seg at denne turen skal finne sted og hun er veldig bestemt på at vi skal reise!
2flottebarn;) Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Vi reiste med ving når 1.mann var 9 mnd og de hadde en babypakke vi kunne bestille, den inkluderte stol, seng og vogn. Veldig kjekt å slippe å ha med vogn selv! Brukte babybjørn på flyplassen! Vi hadde med egen vogn når vi reiste når han var 3 mnd, men bagen ble for tett og varm så vi gjorde uansett om vogna til sportsvogn slik at det kom litt luft til! Ville hatt med en enkel/mindre vogn hvis vi skulle reist med en så liten en.
mamasita og prinsen Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har reist med baby på 2 måneder, riktignok andre veien. Bor i Spania og reiste hjem til Norge, så blir jo noe annerledes Nå vet jeg ikke om det er til Spania dere skal reise, men kan jo gi deg noen tips. Dette med smokk/amming ved landing og take off er kjempelurt. Ellers ville jeg tatt med bilstol. Her i spania har ikke taxier det. Skal dere derimot leie bil kan dere leie med sete ( reserver på forhånd). Det minste bilsetet får man inn i de små hyllene over setet på flyet hvis du legger det opp-ned. Jeg har tatt med mitt flere ganger, og ikke vært noe problem. Da vet du også at det ikke blir utsatt for noe under reise. Mange insisterer på å ta med bleier hjemmefra når de reiser sørover, men jeg har aldri opplevd noe problem med bleiene her, bruker pampers og synes de er like gode som pampers i norge. Med så liten en er det jo bare pupp/flaske som gjelder, så maten erjo ikke noe problem. Skulle du gi flaske så anbefaler jeg deg noen dampsteriliseringsposer fra medela ( tror de heter quick and clean) som er geniale til å sterilisere med i mikro på reise. Tar ikke noeplass. Jeg hadde helt klart dratt så lenge du føler deg iform etter fødselen og trygg på reisen! Dere har jo mange som kan hjelpe til litt med litt, så det går nok kjempebra!!
skorpionfruen Skrevet 22. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 22. mars 2009 Tusen takk for gode tips mamasita og dere andre. Skal sjekke opp både det ene og det andre. Tenkte også at verden er kommet så langt at bleier og andre nødvendigheter (salver etc) finnes jo ikke bare i Norge. Skal sjekke oppp slike babypakker det var jo fryktelig letttvindt. Vi vet ikke hvor reisen skal gå for svigermor holder på å bestille nå om dagen. Men med barn skal vel ikke flyturen bli av de lengste heller
Herkules Skrevet 22. mars 2009 #12 Skrevet 22. mars 2009 Jeg hadde reist. Selv dro vi til Spania med gutten vår når han var 2.5 mndr Jenta mi dro jeg alene med til gran canaria da hun var 2 mndr. Alene med vogn og bilsete Gikk supert det også. (Fikk hjelp av mannen min til å pakke vogna på Gardermoen ellers så klarte jeg tur- retur helt alene) Vi kjøper alltid bleiene her i Spania (er her nå, reist med baby på 4 mndr) Argumentet med at de er så mye dyrere her syns jeg er litt tullete, om man må ut med en 50 lapp mer på ferie så slipper man i allefall å dra det med seg. Bilsete leier vi med bilen. HÅper bare du slipper å gå over tiden nå da God tur
Not me, not now, maybe later.. Skrevet 23. mars 2009 #13 Skrevet 23. mars 2009 Vi er i samme situasjon, men her er det min bestemor som skal ha med hele slekta på tur for å feire 80-års dag. Jeg har termin i slutten av august og reisen er bestilt til begynnelsen av oktober. Jeg har ikke reist med så liten baby før, men håper og tror at det skal gå greit. Har notert meg litt gode tips herifra jeg også! Jeg var litt stresset på om jeg skulle rekke å få ordnet med pass til den lille, men regner med at det også skal gå greit. Var akkurat å fikk ordnet til jenta mi på 3,5 og det tok bare et par dager så var passet i postkassa. =)
sol2002 Skrevet 23. mars 2009 #14 Skrevet 23. mars 2009 Vi reiste til Spania da eldste jenta vår var 9 1/2 uke og var der nede i 22 dager, vi reiste da ned 31 august og det var helt topp, kan annbefale å reise når de er så små. Vi hadde leilighet så vi laget maten selv, vist vi ikke var ute å fartet.
Mor til 3 søte små:) Skrevet 23. mars 2009 #15 Skrevet 23. mars 2009 Må nok dessverre innrømme at jeg hadde vært litt sketisk til å reise med en baby som bare er 1 mnd gammel. Dersom det er veldig varmt der dere skal (temp over 30 grader) ville jeg holdt meg hjemme... Vi har selv reist til syden med baby og eldstemann var 5mnd første gang. Det gikk jo veldig bra, men er glad han ikke var mindre. Andremann var 9mnd på sin første sydenur og det var bevisst i fra vår side. Det er jo så viktig at de små får i seg nok drikke i varmen og det synes jeg var lettere da babyen var litt større. Lykke til uansett hva valget blir! Fordelen med all inclusive er jo at de (som regel) har engelsk talende lege på hotellet dersom noe skulle skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå