Gå til innhold

Gamle folk som sniker i køen !!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var til fastlegen min her om dagen og skulle hente en sykemelding og en resept på Pencillin, og jeg begynner å få ganske så stor mage som ikke går an å unngå å se,,,

Nå har det seg slik at jeg ikke klarer å stå rett opp og ned særlig lenge om gangen og har samtidig forferdelig bekkenløsning og derfor er det kjekt at de har satt fram tre stoler rett ved skranken på legekontoret slik at man slipper å stå. (men sitte i kø) ( man skal jo ikke stå trykkt oppi de som blir ekspedert uansett..) Man har jo ofte litt fortrolige samtaler som man ikke vil at alle skal høre om)

Så der satt jeg da og ventet på at det skulle bli min tur, mannen foran meg skulle jo bare det ene og det andre....

Plutselig kommer det to gamlinger fra hvær sin kant og presser seg inn bak han som blir ekspedert og bare ser så vidt på meg uten å bry seg om køen - sitter flere i kø etter meg.. og så kommer det enda en til gamling som presser seg frem til han som står ved luken mens hun begynner å mase om at hun kjenner ham og derfor har all rett til å stå ved siden av ham, (bryr seg tydligvis ikke om alle andre som står etter ham) og jeg er altfor sliten og dårlig til å gidde å protestere... de skal jo bare... noe som ofte med gamle folk tar fryktelig lang tid...

Men når jeg forstår hvordan folk oppfører seg så reiser jeg meg og må nesten holde meg fast i veggen for å ikke besvime (utrolig dårlig), de ser fortsatt bare dumt på meg.. jeg stiller meg etter køsnikerne.

Så endelig er det nesten min tur og akkurat da åpner de en ny luke men så smetter det raskt enda en gamling rett foran meg og bort til denne luken, før jeg får sjangs til å reagere.. hallo.. noe forb.. i veien med folk altså. hun bare snur seg så vidt og himler med øynene til meg og legger så fram ærendet sitt til damen i luken...

Jeg hater dustete gamlinger, spesielt damer som er `mye sykere/dårligere enn alle andre` men jammen er de rask på foten....

Når det endelig blir min tur og jeg går frem til luken så stiller hun gamlingen som er etter meg seg rett bak meg og jeg kan kjenne henne puste meg i nakken mens jeg snakker med damen i luken.. Så utrolig ekkelt altså.. ville bare fort ut derfra.

Og de syter om at den yngre garde nå til dags ikke eier folkeskikk..

De får jammen først gå i seg selv...

Jeg kan legge til at det ellers satt mange andre på venterommet, men det var kun gamlingene som oppførte seg slik.

Jeg burde bare presset meg fram jeg også, gitt dem en albue - og bedt dem stille seg i kø som alle andre...

Men jeg hadde ikke helt dagen den dagen , var for sliten til å protestere.

Andre som har hatt lign opplevelser ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjente jeg ble irritert på dine vegne nå!

Har ingen konkrete opplevelser, men ser alltid at flere eldre sniker seg sånn helt tilfeldig framover i køen enten man skal inn på bussen, trikken, handle i butikken eller i minibanken.

Utspekulerte vet du, tror ikke at noen legger merke til det !

Skrevet

Jeg stod i kø i butikken med bare et par ting i kurven, mann og barn ventet i bilen. Når jeg er nestemann i køen kommer en gamling og sniker seg inn foran meg.

Står flere bak meg også, så snur han seg og spør: " Har du det travelt?", jeg svarer : "Ja, jeg har unger i bilen!". "jaja" sa han og lempa varene sine på båndet... vakkert...

Klarte styre meg, men han var millisekunder fra en tordentale...

Skrevet

jeg har opplevd sniking av eldre... en gang skulle eg handle inn til bursdagselskap og stod i kø på butikken, då det kommer en og bare brøyter seg fram, til tross for mange som sier at der begynner køen, eg sa og ifra at ho kunne ikke snike, eg hadde dårlig tid og en gutt som var hysterisk, endte med at eg bare la varene fra meg og gikk, de i kassen gjorde jo ingen ting.. bare ekspederte den gamle damen.

en annen gang stod eg i kø for å komme inn med ungene til et arrangement, og ser at det er en bestemor/oldemor som er med barnebarna sine, som stadig "rykker" fram i køen, fint gjort å lære barna opp til å snike! ho kom ikke forbi de som stod bak med det først for de klarte å holde igjen en stund. Så ut av intet stod ho flere plasser foran! Der kan de som stod i døren få litt ros, de hadde nemlig lagt merke til hvordan ho oppførte seg i køen og slapp ho ikke inn før lenge etter på..

Skrevet

Hehe....

Jeg jobber til vanlig i butikk, og opplever dette daglig... Folk som står med en vare i hånda og en tier klar. Steller seg utafor køen men ved siden av meg og sier: jeg skal bare ha denna jeg... Kunne du...? Da svarer jeg tvert at, nei, din tur er ikke før etter mannen bakerst der. Eller så ignorerer jeg de frem til det ER deres tur... Noen blir SÅ sinte, legger fra seg varen og sier: Makan til service.... mens de tramper ut...

Må holde meg for å ikke le av de... :P Har da hatt kunder som roser meg for at jeg holder øye med hvem sin tur det er... :D Hihi...

Men må legge til at jeg digger å irritere folk om det er grunn for det da. :P

Skrevet

Vi står ved disken å venter på å kjøpe softis, ingen i kø andre enn oss, og jaggu, der kommer en eldre dame.. Hun ignorerer oss å trykker seg forbi og forran oss. Nesten dytter oss bort! Jeg står der med store øyne å haka på knærne... Er så paff at jeg ikke klarer å si noe!

Damen sier til ekspeditøren når han kommer "jeg skal bare ha en kaffe" så ser hun på oss å smiler. HERREGUD! Er det mulig? Vi sto nærmest oppå disken, å hun presser det gamle pølseskinnet sitt forran oss.. Vi skulle "bare" ha softis, så hun kunne pent ha ventet!

Kan noen gi meg et svar på hvorfor så mange eldre er ufordragelige og frekke?

Skrevet

hadde ei sånn ei inne i butikken for en liten stund siden. jobber i undertøysbutikk, og når det bare er meg på jobb og alle som er der skal ha hjelp må de pent vente på tur, er desverre bare en av meg. og var ei gammel dame som maste og maste og ropte og styra, og som jeg sa så sto jeg og holdt på med en annen kunde så hun måtte vente. hun ble sur så det holdt og sto og kjefta og sa det var ikke måte på frekkhet på ungdommen nå om dagen og gikk sin vei. like greit for grensa for hvor lenge jeg klarte å holde på et smil begynte å nærme seg.

Skrevet

Kjenner jeg blir irritert på alles vegne her! :)

Hva er det me alle disse gamlingene som tror de skal bli bedre behandlet enn oss yngre?

Jobber som frisør, og opplever SÅÅ ofte at eg kunde av salongen kommer inn og spør om Frisøren sin har ledig time, så sier jeg, nei beklager, hun har helt fullt i dag ( og da mener vi helt fullt, vi står da ikke å lyger), men neida, tar disse gamlemødrene et nei for et nei da? ÅNEIDA, da forlanger de å snakke med den faste frisøren sin, for som de så fint sier " Hun har alltid tid til meg, jeg skal bare ditt, jeg skal bare datt" Har vi fullt, så har vi fullt for F...!!!!!!! .. Kjenner jeg koooker! Disse hormonene er farlige enkelte dager!

Men det er godt å se så snurt de blir av å få et nei. Håper de skjønner at de ikke er så spesiell likevel ;)

Skrevet

Jeg har opplevd at jo eldre jo verre... det er sinnsykt irriterende, toppen av frekkhet. Synes at "glætte" buisness-menn rundt 50 tar de frekkeste. de presser seg foran selv om det ikke er mulighet for å ta feil av at folk står i kø, og overser dem de presser seg foran, ser de på deg er det et opp-ned-blikk som glir over deg og et hodekast som sier "nåja jeg var viktigere enn deg".. grrrrrrrr

Skrevet

De mest irriterende er de 75 år gamle damene. Forleden var jeg på et bakeri. Sto i kø. To gamle damer (hver for seg) snek seg foran meg. Når nr tre var på vei for å bestille avbrøt jeg henne og sa at det nok var min tur nå. Hun ble veldig fornærmet. Jeg får bare lyst til å daske til dem. De tror de kan gjøre hva de vil bare fordi de er gamle.

Skrevet

Uff, utrolig irriterende. Gamle folk som tror de har førsteretten på alt fordi de er gamle. Og godt poeng det du sier at de plutselig er så rask på foten når det gjelder å komme seg først i køen.

Skulle inn å spise på et bakeri her en gang. Da kom det en gammel mann bak meg, så jeg holdt opp døren for han før jeg gikk videre inn til kassa, men dæven der smatt han framfor meg og bestilte før meg.

Selvfølgelig bruker de ørtogførti år på å bestemme seg på hva de skal ha, og de tar ikke opp lommeboken før kassadamen sier hva det koster. Og når de først har fisket opp lommeboken skal de telle over alle 50-øringene sine, miste noen på gulvet og plukke dem opp før de i det hele tatt klarer å betale.

Kjenner jeg flyr i flint. Nå er jeg ikke akkurat en tålmodig sjel heller da. Kanskje blir jeg akkurat likedan når jeg blir gammel :P

Skrevet

Jeg og mannen stod i kø på en kafeteria på et kjøpesenter forleden dag. Det er ikke mange folk der, men det sitter et eldre ektepar på bordet som nesten står oppi skranken på kafeterian. Jeg er rimelig stor for tiden, så mannen gikk frem for å bestille det han skulle ha, så gikk jeg frem for å bestille det jeg skulle ha når han var ferdig. Hva gjør den gamle dama på bordet da? Kliner knyttneven retti rompa mi og skriker ut "fløtt deg - jeg sitter her å eter". Jeg ble helt perpleks!! Klarte ikke å få frem et ord! Men man burde vel kanskje være glad for det egentlig..

Her om dagen var jeg på apoteket - skulle hente ut noe på resept. Det var opptatt i alle tre skrankene, så jeg stilte meg bare bak der og ventet på min tur. Stod der i kanskje femten min før det blei ledig i en av kassene. Akkurat i det jeg gfjør meg klar til å gå frem, kommer det ei gammal dame inn og trekker kølappen jeg selvsagt glemte... Hun i kassa trodde jeg hadde trukket lapp og plinget selvsagt på neste kunde. Hun hadde lapp det hadde ikke jeg. Var veldig blid og høffelig mot henne og sa at jeg desverre hadde glemt lapp, men har ventyet i femten min. Hun i kassa sa at det stemmer så jeg tar nok, henne først, men det blir alldeles snart din tur sa hun i kassa veldig blidt. Å du grønnsvidde...! Det eksploderte for gamla kom den leksa om at køsssytem var noe tull om man ikke skulle bruke det etc etc etc... Da klarte jeg ikke dy meg og svarte med tidenes mest spydige stemme: Klart du skal fgå gå foran meg - du har sikkert hundre andre ting du skal gjøre,m og jeg som er høygravid kan helt sikkert stå enda litt til å vente - gjør jo ingen verdens ting at ryggen verker og bena er såre. Glemmer jeg lapp skal jeg sannelig betale bota for det ja! Dama i kassa holdt på å le seg i hjel....:)

Skrevet

Har opplevd gamlinger som tid til annen sniker og blir forferdelig irritert.

Det som tok kaka her en dag var da jeg satt på legesenteret og ventet på å få komme inn... Her jeg går er det køplappordning for å få snakke med de som sitter i luka. Og det var en del folk med kølapp. Ved siden av meg satt et par med en ganske syk baby, kunne vært litt under året. De hadde sittet lenge med kølapp, og begynte å bli litt fortvilet da lillejenta deres var ganske syk. Inn på venteværelse kommer en eldre dame, kjapp til beins og greier. Hun trekker ikke kølapp. Da de åpner luka for å rope opp nestemann så hiver denne gamle damen seg frem foran paret med den syke babyen. Damen i luka sier til denne gamle damen at hun må trekke kølapp og vente på tur som alle andre... Men nei sier hun; hun er gammel og skal bare en liten ting! Kjenner det koker i meg; og klarer ikke la være å holde kjeft. Sier til henne at det faktisk er mange andre som har ventet lenge og synes kanskje hun også skal ta hensyn til paret med den lille syke som har ventet lengre enn henne. Tror kanskje det haster litt mer med babyen.... Ser at det er flere på ventetværelse som trekker på smilebåndet og helsesekretæren gir meg også et lite smil. Gamla gikk og trakk kølapp, satte seg og uffet seg veldig over hvor syk HUN faktisk var.... Men hun fikk ikke mye respons!!!!

Ja jeg slipper gjerne eldre forbi meg i køen og reiser meg for eldre, men hvis de sniker blir jeg sur!!!!

Skrevet

Jeg skal så garantert bli flink til å skrike ut!!!! Det er så utrolig frekkt!! Hva tror de egentlig at de er.

Skrevet

Ja, eldre folk kan være irriterende.

jeg sto i kø for å bestille mat på Egon. Jeg holdte litt avstand med hun som sto i disken og bestilte mat for jeg føler ikke behov for å stå og puste i nakken på folk. Så kommer det en gammel dame og snikker seg foran meg! jeg sa "unnskyld, jeg står i kø, så du må nemlig stå bak oss" (det var 3 personner i køen) og hun svarte "ja, hvis du står i kø hvorfor står ikke du rett bak henne da?" .... ahhh... RESPEKT KANSKJE??

hun flyttet seg og sto i køen men hun ga meg det blikket du....

arrhhggg!

Skrevet

JAAAA ! ikkesant. jeg holdt opp dören for en mann en gang jg og, det var faktisk på et bakeri ! han gikk rett til disken foran meg.. greit nok hvis han hadde klart å si TAKK... han sa ikke en drit... å brukte en EVIGHET...det du sier om at de ikke tar opp lommeboken för de får höre hva det koster !!! ler! er så sant. "er de bakt med ditt og datt? er det glasur på dem..?(du ser vel at det ikke er det!) sa du tre og åtti ? " telle kronestykker "er dette en krone, skal vi se nå"... hvor mange spm kan du stille... årrrrhhh... ikkeno göy i en utålmodig stund...

Skrevet

de forstår ikke det ass... de skal sikkert kommentere hva du bestiller også... hahah...

Skrevet

Etter å ha lest alle disse innleggene, må jeg både le og si meg enig. Mye rusk ute å går ja. Jeg er en av de som reiser meg for gamle og som holder opp dører. Men du verden hvor mange frekke gamliser som eksisterer.

Min venninne tok bussen til byen en gang, og er oppdratt på samme måte som meg, man reiser seg for gamle på bussen. På det ene stoppet kom det på en gammel dame.

"Her, ta plassen min du" sa venninnen min til denne gamle damen. Hun fikk et blikk som kunne drept før den gamle damen slo løs med paraplyen sin (bare nederst på beina hennes, men allikevel vondt) og brølte

"Tror du ikke jeg kan stå eller?"

Så mye for å være hyggelig...

Jeg kom på en episode selv, men dette var ikke en gammel dame. Hun var sikkert i 50-årene tenker jeg.

Jeg var russ og hadde på russedressen min. Var inne på butikken for å kjøpe en sjokolade og stilte meg i kø. Ei venninne av meg ropte noe til meg og jeg snudde meg for å svare (stod fortsatt i kø, bare med ryggen til) i det jeg snur meg tilbake smetter denne damen inn i køen foran meg. Jeg uttrykker at dette ikke helt er riktig hvorpå denne damen forteller meg sitronsurt at jeg absolutt ikke stod i kø, man kan nemlig ikke stå i kø med ryggen til. (?)

Så himler hun med øynene og sukker og sier høylytt at russen nå for tiden er så frekke og det er bare fyll og fanteri med dem. Sniker og røver.. hun får kontakt med andre som står i kø parallelt med henne. Har et litt sånt oppgitt smil i munnvikene.

Jeg prikker denne damen på skulderen (nå er jeg jo selvsagt i ekstremt sinne) og hun snur seg. Da forteller jeg henne at det er greit at hun kanskje har hatt en kjip opplevelse med russen før, men at jeg aldeles ikke er slik. Damen hufser og trekker på skuldrene før hun utbryter :" aaaalle jeg har vært borti er slik. Russen bare drikker og skaper problemer."

Igjen prikker jeg damen på skulderen. (tror blodet kokte på dette punktet)

"Jeg er edru russ jeg. Du skjønner, mine foreldre er alkoholikere og jeg har ingen planer om å bli slik. Jeg bruker russedressen ja, men jeg bruker mest tid på å studere slik at jeg er forberedt til eksamen. Jeg har ingen interesse av å drikke, og hvis du ser her så holder jeg en sjokolade i hånden, mens du faktisk har 6 øl. Jeg vet ikke hvem av oss som er mest snikete og full jeg. Men jeg skal være så elskverdig å la deg gå foran i køen, selv om du tydlig snek deg foran. Du skjønner, jeg er til vanlig ikke så smålig, men treffer jeg deg igjen, skal jeg jammen meg snike foran og snakke høylytt om 50-år gamle damer nå tildags!"

Munnen hennes snerpet og folk rundt småflirte. så slang hun penger på disken, som ramlet av og alt ble bare krøll for henne. Kjempestressa med å komme seg ut og rød i toppen..

Jeg, jeg lo godt! :)

Skrevet

Hehe!! :) Nei de ganle er ikke nådige. Ei venninne og jeg var å handlet på Rema i det verste julerushet for noen år siden. Vi hadde noen småting i vogna og stilte oss på vår plass i den laaange køen. Og inn fra siden kommer det ei gammal dame med smekkfull vogn. Vi stod da midt i køen. Hun prøver seg først med et lite smil og presser sin vogn i vår for å komme foran. Jeg holder fast og "smiler" tilbake. Så begynner den gamle å kræsje vognen sin fler ganger i min for å virkelig poengtere at hun SKAL inn i køen før meg. Jeg føler at jeg begynner å bli smårød i toppen, men enser ikke at det allerede har rent over for min venninne som i en fei griper tak i en langkost i nærheten. Men kraft setter hun benet i vognen og skyver den gamle unna. Gamle kommer tilbake i farlig fart, men akkuratt i det hun er i ferd med å nå vognen min, stiller min venninne seg opp med kosten loddrett hevet og i aller beste Gandalf-stil smeller hun kosten i gulvet mens hun skriker av full hals: "YOU SHALL NOT PASS!!!" Jeg trodde jerg skulle dævve av latter, det gjorde resten av butikken også, og gamla snek seg bakerst til rett plass :)

Skrevet

Roflol. Det skulle jeg gjerne ha sett! :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...