Vestlandsspire Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Har lest at man er lettere utsatt for blodpropp når man er gravid. Er det noen som har erfaring på dette området? Hvordan vet man om man har blodpropp? Kjennetegn? Har nemlig fått et ømt/vondt punkt rett nedenfor lysken som har kommet nå de siste dagene, og da blir eg jo bekymra vet dere
scoobydo Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Kjennetegn på blodpropp er at man blir rød, varm og huden blir stram/hard. Man kan få lettere blodpropp når man går gravid ja... er derfor de bla anbefaler at vi bruker støttestrømper på flytur osv...
Vestlandsspire Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 21. mars 2009 rød og varm i det området blodproppen er da, eller hele kroppen? har ikke vært noe rød der nede, men når sant skal sies så har eg ikke akkurat fri sikt til lysken lenger heller da...
Lea1977 Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Jeg fikk blodpropp i begynnelsen av svangerskapet mellom skulderen og brystmuskelen. Noe som heter dyp venetromose i subklavia. For meg begynte det med at overarmen kjentes sprengt ut.Litt sånn som hvis du har trent for hardt. Deretter litt generell nummenhet i armen som om det sovnet litt/dårlig blodsirkulasjon. Så begynte jeg å få litt lammelser i tre av fingrene og hele armen hadde marmorert hud og en annen farge enn den andre.Da skjønte jeg det selv og dro rett til legen og så til sykehuset. Nå spørs det jo hvor man får det og hvordan. Kollegaen min fikk det i halsen og han ble veldig slapp noe han aldri er. Pappa fikk det i benet men merket ikke mye til det. Det er jo mye som skjer i kroppen nå og det kan jo være noen nerver som er i klem. Rier kan kjennes som strålinger ned ved lysken,bak i låret,i ryggen og i magen og underlivet. Så vi får satse på at det er det.Tvi tvi
Vestlandsspire Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2009 Uff, hva behandla de deg med da? er skummelt altså, leste en gripende sak i VG idag om nettopp ei nybakt mamma som døde av blodpropp. Ja, det er masse så skjer, og eg er nok sikkert en del overnervøs, men man ønsker jo så sårt at alt skal gå fint vettu, så det skal ikke mye til før eg blir vippa av pinnen.
bebis *aug09*juni12* Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Har hatt lungeemboli (en propp som setter seg i leggen, og følger systemet til lungene). Jeg hadde en periode ømhet i leggen, men skjønte ikke da at det var blodpropp så lot det gå sin gang og det gikk over. Noen uker/en mnd senere begynte det med verking i muskler oppover i ryggen mot den ene siden, og fikk mer og mer problemer med å puste og ganske smertefult om jeg ikke satt rett i ryggen. dette var i ikke i forbindelse med graviditet da... ¨ behandlingen man får er blodfortynnende, og ikke skadelig for den lille i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå