#elsker jenta mi# Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 hvis man er i 7 måned. er det farlig og fly til marorca da? evt. hva er grunnen til at man ikke for lov til og fly? er det legen som avgjør om man kan få lov eller ikke? har ei venninde som skal gifte seg i malorca og er da i 7 måned.
mamman til to gutter Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Jeg tror hovedgrunnen til at man mot slutten av svangerskapet ikke har lov til å fly er at det er fare for fødsel underveis, men jeg vet ikke om det stemmer. Hvor grensen går og om du må ha legeerklæring, det varierer fra selskap til selskap. Jeg fløy Oslo - København med SAS når jeg var gravid- Der var grensen at man når man hadde 4uker igjen måtte ha legeerklæring og når det var 2uker igjen så har man ikke lov å fly uansett. Med andre flyselskaper og lengre turer er det strengere regler. Jeg har hørt om fly som har blitt forsinket fordi noen ombord i løpet av ferien har gått over i uke 30 og fikk problemer med å bli med flyet hjem pga det. Du må nesten finne ut hvilket flyselskap du evt skal fly med og hvilke regler de har på så lange flyturer. Så må du jo også vurdere om du tror du er i form til en såpass lang flytur når du er så langt på vei, jeg tror ikke jeg hadde orket.
Mamma83 ♥♀08♂10♥ Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Tror ikke det skal være noe problem. Dette kan du sjekke på flyselskapets hjemmeside. Det varierer litt fra selskap til selskap.
Gulosten™ Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 På de fleste "lang"flyvninger og utenlandsturer er det 4 uker før termin de sier stopp, men på korte innenlandsturer sier de 2 uker før. Ring eller sjekk hjemmesidene til det flyselskapet det gjelder, hør litt med forskjellige. Hovedgrunnen til at man ikke får fly er jo fordi de ikke vil ha fødsel i lufta (logisk nok?).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå