Gå til innhold

Etternavn! Hvilke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har STORE problemer med å finne ut hva jenta vår skal hete til etternavn, vi har to etternavn hver og 4 stk ville vært litt ekstremt.

Hvordan gjør dere det? -Kun far sitt? Kun mor? Et av hver? Klarer dere å bestemme dere for hvilket dere skal "gi vekk"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har to etternavn begge to, og gutta mine har fått mitt andre til slutt og farens første etternavn til mellomnavn.

Bøe Hansen

Reite Granskauen

= Bøe Granskauen (Fiktive navn:)

Det fungerte best klangmessig og mitt etternavn var et sjeldent slektsnavn.

Skrevet

Ja nettopp, mitt mellomnavn tilhører kun min familie, så vil gi egentlig gi bort det, men det klinger så dårlig med det han vil sende videre.

Nei det blir vel loddtrekning til slutt :P:)

Granskauen hadde vært stilig, igrunn :) hehe

Skrevet

Bø i Granskauen hadde i grunnen ikke vært så dumt ;)

Skrevet

Jeg har et av de vanligste etternavna i norge, pappan et beskyttet etternavn som ca 40 stk har.. Valget var lett.. Pappans :)

Skrevet

Vi valgte nok også en litt uvanlig løsning.

Vi ville ikke vite kjønn på våre barn før fødsel og dermed bestemte vi oss for at hvis førstefødte ble en gutt skulle alle barna få mannens etternavn, ble førstefødte en jente skulle alle barna få mitt etternavn.

Nå er vi blitt gift også (etter de to første), mann og barn har samme etternavn og jeg har beholdt mitt gamle og har ingen problemer med det :)

Nå er nr 3 og 4 på vei og også disse vil få samme etternavn som Pappa og storesøsken :)

Lykke til med valget/loddtrekningen eller hvilken løsning dere finner best for dere!

Skrevet

Vi valgte fars etternavn. Begges er rimelig uvanlige, men vil ikke ha en masse med etternavn på barna, så derfor ble det slikt. Jeg kommer til å beholde mitt etternavn når vi gifter oss, eventuelt bruke begge. Barna kan selv velge å ta mitt i tillegg om de vil når de blir eldre.

Skrevet

Vi bruker kun fars etternavn på ungene våre. Våre etternavn ville blitt svært tungvindte å bruke i kombinasjon, siden begge er lange og med mange stavelser. Derfor ble det samboerens etternavn - et navn som også er ganske uvanlig.

Skrevet

her bruker vi det første etternavnet mitt(jeg har selv ett fra mamma og ett fra pappa) og sambo sitt eneste. Jeg bruker mammaen min sitt etternavn på mine barn da alle andre søsken jeg har bruker pappaen min sitt etternavn på barna sine :D

når jeg gifter meg kommer jeg til å beholde mamma sitt etternavn og legge til sambo sitt etternavn. da får jeg og barna samme etternavn på samme måte som sambo også har etternavnet sitt på barna :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...