Gjest Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Åpnet akkurat en flaske rödvin for å drikke et glass når jeg lager mat. Kom da til å tenke på min egen barndom. Mine foreldre drakk aldri alkohol når vi var med. Selv debuterte jeg ikke med alkohol frö jeg var 18 år, muligens pga dette. Men, i dag drikker jeg alkohol også når barna er med. Aldri mye, men nyter virkelig et glass vin en fredag og lördagkveld! Og , for det record, etter at jeg ble 18 år og voksen drakk også jeg meg full i russetiden og studietiden. Selv om foreldrene mine var avholdsfolk, ble ikke jeg det!
Melkekua +3 rosa ulldotter Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Jeg tror det er forskjell på å drikke alkohol og DRIKKE alkohol. Vi tar også et glass vin eller øl i helgene. Jeg tror ar barna har godt av å se at man kan nyte et glass uten at man må drikke så mye at man blir full for det.
Tonita Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Vi drikker ikke sammen med barna. Drikker så og si aldri mens vi er hjemme engang. Både sambo og jeg har vokst opp med akoholmisbruk så det er nok litt av grunnen.
Koala *g07* Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Har vokst opp med foreldre som har tatt seg drikke til maten ol. Selv drikker jeg ikke noe særlig, og har derfor ikke det behovet for å drikke. Dermed ser jeg ikke meg selv drikke når jeg er med barnet mitt. Men om samboeren min vil ta seg en øl til maten så står jeg ikke på bakbeina av den grunn.
Tonita Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 Må føye til at sønnen min på 16 debuterte med alkohol da han var bare 12 år...
bobobaby+Lucas og Nathalie Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 har ikke drukket alkohol sammen med sønnen min. men det er jo fordi at han legger seg halv 7. er jo etter at han er lagt at jeg slenger beina på bordet og tar et glass vin eller øl. men faren tar seg gjerne en øl eller 2 til fotballkampen om lørdagen, og da er han jo våken. har selv vokst opp med famile som tar seg en øl på lørdagskvelden, eller vin til maten og sånt. så det er helt naturlig for meg. de var jo aldri fulle. jeg var 17 år første gang jeg så pappa full. og da kom jeg hjem fra fest selv. he he
OsloMor Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 Drikker svært sjeldent alkohol, og når jeg gjør det er det ikke sammen med barna og ikke drikker jeg meg full heller. Jeg synes IKKE man skal se sine foreldre fulle uansett hvilken alder man er i, og jeg synes egentlig at man bør være ferdig med fyll og fanteri når en er voksen og har unger. *Trykker hardt på partybremsen*
erteposen + 4 Skrevet 21. mars 2009 #8 Skrevet 21. mars 2009 Jeg har vokst opp med et ben i hver leir, på mange måter. Min norske familie er ikke avholdsfolk, men de drikker bare ikke. Min andre, mer sammensatte internasjonale, drikker som franskmenn. Jeg drikker sjelden når mine barn er tilstede. Om sommeren kan jeg ta en øl eller et glass hvitvin i hagen. Vi drikker vin om kvelden når vi voksne spiser sammen, uten av vi har tatt et bevisst valg. Det har bare blitt sånn, og hverken vi eller barna har vondt av det.
Gjest Skrevet 21. mars 2009 #9 Skrevet 21. mars 2009 Jeg drikker aldri alkohol når junior er her. Jeg drikker alkohol en sjelden gang til middag hvis det er med venner. Jeg er lite glad i alkohol generelt.
Gjest Skrevet 21. mars 2009 #10 Skrevet 21. mars 2009 Jeg har vokst opp med pappa som alkoholiker og mor som tok et glass til julematen. Selv "debuterte" jeg som 16-åring. Nå ønsker jeg å vise mine barn at alkhol ikke er noe big-deal og tar meg et glass i ny og ne. Koser meg med det til feks middag. Man er selvsagt verken brisen eller full.
Masaili <3 Skrevet 21. mars 2009 #11 Skrevet 21. mars 2009 Tar meg gjerne et glass vin eller øl om kvelden når ungene er lagt, men drikker bevisst ikke noe foran ungene. Er oppvokst med en far som er alkoholiker, og det er sikkert litt av grunnen. Ikke at jeg drikker meg full når ungene har lagt seg, men føles ikke naturlig å drikke der barna er. Mannen min kan gjerne ta seg en pils selv om ungene er våkne, men jeg gjør det ikke.
murmelmamma Skrevet 21. mars 2009 #12 Skrevet 21. mars 2009 jeg drikker aldri alkohol med barna rundt meg. De legger seg seinest halv 8...så har ingen behov for det! Dersom vi er ute og spiser med barn, drikker jeg ikke alkohol, heller ikke på sydenferier. Spiser vi sammen alle sammen er det familietid, og da hører ikke alkohol med...for min del! heller ikke for min mann!
Honningmelon Skrevet 21. mars 2009 #13 Skrevet 21. mars 2009 Jeg har vokst opp med foreldre som har tatt seg et glass til maten, men ikke mer. Jeg drakk første gang da jeg var 14 år, men har aldri vært noen partyjente, så foreldrene mine har aldri trengt å bekymre seg for meg. Sjelden jeg drikker alkohol nå også. Men, er jeg en sjelden gang på fest så drikker jeg litt så jeg blir passe brisen i allefall Men, når jeg drikker alkohol så sjelden, så det blir aldri sammen med barna. Av den grunn at jeg er ikke spesielt glad i alkohol.
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 21. mars 2009 #14 Skrevet 21. mars 2009 Har aldri gjort det - kommer aldri til å gjøre det.
Gjest ->>- Skrevet 21. mars 2009 #15 Skrevet 21. mars 2009 Aldri. Men ikke ellers heller, så det er ikke akkurat en prinsippsak i forhold til ungene.
winneboo Skrevet 21. mars 2009 #16 Skrevet 21. mars 2009 Drikker aldri når jeg har ansvar for datteren min. Det har bare blitt sånn Drikker jeg alkohol så er det når hun er hos faren sin annenhver helg. Men jeg kan fint gå 6 mnd uten å røre alkohol da. Drikker sjeldent, kun hvis jeg er i festlige lag. Har drukket så mye alkohol opp gjennom årene at jeg egentlig har fått veldig avsmak på det. Er oppvokst i et hjem hvor alkohol hadde en meget liten plass. Hendte at pappa tok en øl, men mamma drikker sjeldent. Aldri sett noen av de fulle. Til tross for det begynte jeg å drikke når jeg var 14 og drakk stort sett hver eneste helg i mange år. Alt handlet om fest og drikking. Nå orker jeg det ikke lenger. Derfor drikker jeg kun når jeg f.eks er på fest.
Gjest Sekretøsa Skrevet 21. mars 2009 #17 Skrevet 21. mars 2009 Nei, det gjør jeg ikke. Når jeg har ansvaret for barn, skal jeg være i stand til å ha det ansvaret om det skulle skje noe
fox`y Skrevet 21. mars 2009 #18 Skrevet 21. mars 2009 nei jeg drikker ikke mens barna er hjemme. sjelden vi drikker hjemme vi da eller i d hele tatt. men til jul og nyttår så tar mamma,pappa og mannen seg litt til maten. Men ikke jeg,syns d er greit at 1 av oss er såpass at vi kan kjøre bil mm.
Piken på landet Skrevet 21. mars 2009 #19 Skrevet 21. mars 2009 Nei det gjør jeg ikke, men drikker svært skjelden alkohol også. Sist gang jeg rørte alkohol tror jeg var i 2004 :-) Og om jeg hadde drukket innimellom, så hadde jeg ikke gjort når barna var der. Ikke at jeg tror de hadde tatt noen skade av det viss det kun var snakk om et glass, men jeg hadde syns det hadde vært unaturlig... Kanskje fordi jeg aldri har sett mine foreldre drikke.
Gjest Skrevet 21. mars 2009 #20 Skrevet 21. mars 2009 Er avholds vi så det kommer ikke guttene våre til å oppleve:)
Verdens tøffeste mamma Skrevet 21. mars 2009 #21 Skrevet 21. mars 2009 Jeg drikker aldri alkohol når datteren min er våken. Egenlig ikke når hun er lagt heller.. Vet egentlig ikke grunnen til det, men jeg liker det bare ikke.. Mannen min har drukket etpar øl av og til når hun har vært våken, men det har vært i selskaper eller på ferie.. Vi er ikka avholdsfolk, vi bare drikker sjeldent...
cherry coke Skrevet 21. mars 2009 #23 Skrevet 21. mars 2009 Niks....drikker ikke alkohol ofte, og det skjer aldri at jeg tar meg ett glass etter datteren min har lagt seg heller. Føler ikke et behov for det.
Ranveig R Skrevet 21. mars 2009 #24 Skrevet 21. mars 2009 Aldri. Når eg tenker meg om så trur eg aldri eg har drukke alkohol når ungane er i seng heller. Har vel drukke alkohol 3 gongar sidan eg blei gravid med første (for litt over 4 år sidan), har ikkje noko behov for å gjere det når eg har ansvar for ungane Såg aldri mine foreldre anna enn clausthaler (og annan alkoholfri drikke sjølvsagt) då eg var liten. No hender det at pappa tar seg ein øl til maten. Vi er fire søsken. Brodern var over 20 før han smakte alkohol, eg var 17, lillesøs #1 var 18 , lillesøs #2 var rebellen, drakk for første gong som 13-åring. No som vi er voksne er det meg som drikk minst. Viss eg hadde synest det var kjempegodt med f.eks. vin hadde eg gjerne tatt eit glas til maten, men ungane skal aldri sjå meg brisen eller full. Ikkje før dei er voksne sjølv i såfall (men eventuelle barnebarn skal og skjermast)...
mai mammaen til to Skrevet 21. mars 2009 #25 Skrevet 21. mars 2009 jeg er vokst opp med at pappa har tatt seg et par øl på kvelden i helgen. og mamma vin. jeg har så lenge jeg kan huske alltid fått smake en slurk om jeg ville. første gang jeg var på fest å drakk alkohol var jeg 17.5 år. 4 mnd før jeg ble 18. jeg hadde en periode da jeg var 20 at jeg gikk ut hver helg. men det varte vel 2-3 mnd. har aldir vært så særlig opptatt av å drikke... De siste 3.5 årene har jeg drukket alkohol hele 3 ganger. har på den tiden vært gravid to ganger og ammet to barn. ammer minstemann enda ( 10 mnd) og da drikker jeg ikke noe... så her har det ikke vært alkohol hjemme. men jeg syns det er helt greit. pappaen tar av og til en øl.... og om vi er på hytten med mormor og morfar tar dem seg et glass vin. om vi er på søndagsmiddag hos farmoren dems så tar hun og mannen alltid noen glass vin til maten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå