Gå til innhold

SKUFFET OVER DAGMAMMAEN!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,lenge siden jeg har vært inne på disse sidene, men håper og få litt mer tid til det nå.

Jeg har fått ny dagmamma til datteren min på 3 år, og jeg er så skuffet over henne.

Vi bor i utlandet og hun har kommet hit for og bo hos oss og ta vare på vår datter mens vi er på jobb,og har nå vært her i 3 uker.

Hun har ikke vist noe interesse for min datter, men mer for våre husdyr

Hun er ikke flink til og ta del i husarbeidet, noe som hun faktisk får betalt for.

Vi bor i varmere strøk, hun er usosial for og gå opp på sin egen terasse for og sole seg, mens hun egentlig er på jobb.Jeg har ikke startet arbeid ennå, så hun er ikke alene med barnet, derfor stikker hun av fra pliktene,

Jeg har tatt det opp på en veldig fin måte, men det hjelper ikke

I dag gikk hun i fra middagsbordet uten og rydde av, ikke sin egen tallerken engang, og i går måtte jeg si at hun måtte dusje for det luktet vondt etter seks dager uten såpe og vann.

Vil sende henne hjem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, dette hørtes ikke noe gøy ut. Hva sier hun til sitt forsvar?

Hvor gammel er hun? 6 dager uten å vaske seg.... oi. sjønner at du vil sende henne hjem, men det kan jo hende hun sjerper seg.

Skrevet

hun er bare 18 men har bodd for seg selv et år. så jeg trodde hun skulle være ganske moden, men det er mer også:

For to dager siden løp valpen min ut døren,og jeg løp etter, da jeg snudde meg stod hun rett bak meg, og min datter var igjen i huset alene, pluss at vi har smell igjen lås, og vi stod uten nøkler.

Hun sier ingenting, hun bare fabler i vei om ny stil, og bli brun,at familien kommer ned hit på ferie, og at hun skal lære språket.

Jeg har gitt henne rikelig med informasjon om hva som skal gjøres og hva min datter har behov for, men hun tar aldri initiativ til og ta og leke med henne, jeg må si hva de skal leke.

Jeg har jo behov for hjelp, og hun skal ta del i vårt familie liv, hun er jo aupair da, og det gjør hun, men hun står opp hver dag kl 11.00, og jeg prøver og si på en fin måte at hun bør ikke sove så lenge, men det går inn det ene øret og ut det andre.

Samtidig så syntes jeg litt synd på henne

Skrevet

muminspain har endret nick til andreita

Skrevet

Har du kontakt med foreldrene hennes? Kan du evt ta en telefon til de og høre hva de synes?

Synes ikke du skal hinte/si forsiktig til henne, høres ut som hun er en person som må ha ting inn med hammer... Fortell henne hva du forventer om hun skal bo hos dere.

Lill nyskjerrig nå, hva gjorde dere når dere stod utenfor uten nøkkel?

Skrevet

Ops glemte jo og skrive at den dagen var min datter opptatt med og tegne, så døren ble stående åpen,men saken var jo om hun fikk for seg og lukke den da??

Foreldrene ja, hun selv sier at "mamma ikke er god i hodet" og pappa hørtes ut som en streng far,

Har bestemt meg for og snakke med henne i morgen, alvorlig, og senere kanskje ringe til foreldrene, hun ville ikke at jeg skulle snakke med dem før hun kom heller.

Jeg skal si til henne at jeg ikke føler meg trygg med og overlate min datter til henne, og at hvis hun ønsker og bli må hun endre holdning 100 prosent,hun vet at jeg ikke er fornøyd fordi jeg hinter mye og gir

beskjed når det er noe.

Skrevet

Huff, dette hørtes ikke bra ut, og skjønner godt du er skuffet :(

Hvordan har dere fått kommet i kontakt med denne jenta? Gjennom byrå eller privat? Dersom dere har rekruttert henne gjennom et byrå, så kan dere vel få hjelp derfra.

Uansett - har dere ikke skrevet kontrakt med henne? Er kanskje ikke denne spesifikk nok isåfall? Dere burde sette helt konkret opp en ukeplan for henne, hva hun skal gjøre hvilke dager og til hvilken tid. Så kan dere jo inngå en skriftlig avtale for at hun nå får en prøvetid i en viss periode, og at dere da får vurdere om dere ønsker å fortsette å ha henne som au-pair. Er jo ikke noe problem for dere å si henne opp, dersom dere kan vise til kontraktsbrudd.

Uansett: Lykke til!

Skrevet

Hei håper dette ordner seg for dere. Dere kan jo ikke overlate barnet deres til noe så uansvarlig som det denne jenta høres ut som. Barna er jo det mest dyrebare vi eier, og er ikke noe og synse og prøve seg frem til når det gjelder dem. Det er vi som foreldre som må ta avgjørelsene for dem som er til dems beste. Og vi må også sørge for at barnevakten er kompetent til å ta vare på barnet på best mulig måte.

Håper du får deg en god snakk med henne, og ordner opp i ting før du overlater barnet ditt til henne.

Lykke til:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Først og fremst vil jeg takke for alle svar, de har vært til stor trøst.

Vi har tatt affære, jeg tok en alvorlig prat med henne, og gav henne en uke til, vi hadde allerede skrevet kontrakt med en måneds prøvetid, noe som er standard for au pairer.

Hun reiser tilbake til Norge på lørdag, da det ikke bedret seg, det ble heller verre.

Jeg gjorde en stor tabbe, jeg tok for gitt at en som ville bli au pair likte barn, men der tok jeg feil.

Min datter på bare 3 år er glad fordi hun slipper og være mer med henne.

Nå har jeg kontakt med en annen norsk jente som vil komme og ta vare på Andrea, men denne gangen blir det gjort mer grundig.

Jeg håper bare det vil gå bra, vi MÅ ha en dagmamma, jeg jobber skift og min mann er på skole ute av byen og kommer bare hjem i helgene.

Skrevet

Hei igjen:)

Så godt å få litt oppdatering!! Like greit dere fant ut at denne au pairen dere hadde nå ikke likte barn nå, og ikke om tre mnd.. Lurer på hva hn tenkte på for noe når hun påtok seg ansvaret for å passe jenta di da.. Ikke alltid like godt å vite..

Godt dere hadde fonne ein ny som kan jle dere!! Får håpe det ordner seg slik at det fungerer bra med hun nye. At hun liker barn og gjør dette for at liker barn, å ikke bruke au pai som unnskyldning for å komme seg vekk fa Norge og t et års tid..m

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...