Gå til innhold

Dere som har migrene se hit......


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg har hatt migrene anfall i dag.

Det begynte med at jeg og en veninne hadde kjørt barna våres i barnebursdag.

Vi skulle ta noen små ærend.

Vi skal spise lunch ett sted,og jeg sier.

Kjære vene ble så blendet ute nå.

Og den flimringen blir ikke bedre på høyre øye.

Så gir det seg litt,men begynner på på venstre øye.

Flimrer i side syntes på begge øya,og jeg blir utrolig uvell.

Svetter og føler jeg ikke har kontroll når jeg kjører bil.

Får hentet jentene i bursdag og kommer meg inn døren.

Sier bare til eldste snuppa at nå må hun være flink og leke til pappa kommer.

Får hevet i meg 2 paracette og lagt meg på sovreommet.

Da smeller det til i hodet og det gjør så utrolig vondt mellom øya.

Gubben kommer hjem og prøver snakke til meg,men orker ikke mas.

Får sovet 1,5t og våkner nå.

Hodepinen er så og si over,men føler meg små "uggen" i kroppen.

 

Mamma fikk migrene da hun ventet meg.

jeg er gravid i uke 27 med mitt andre barn.

Kan det ha vært migrene anfl???

 

dette er seriøst noe av det værste jeg har vært med på...

 

Fy så vondt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan godt være et migreneanfall du har hatt, med synsforstyrrelser som "advarsel".

 

Skulle det bli en neste gang kan du like gjerne la være med Paraceten. Det eneste som kan hjelpe _litt_ mot migrene av vanlige hodepinetabletter er ibuprofenpreparater, altså Ibux, Ibuprofen e.l og det skal man jo helst ligge unna ved graviditet. Ibuprofen er nemlig betennelsesdempende, og det er det en trenger ved migreneanfall. Rent teknisk minner det som skjer i hjernen ved migrene nemlig om en betennelse.

 

Jeg krysser fingrene for deg og håper dette var et éngangstilfelle, migrene suger ><

Skrevet

Men Paracetten hjalp føler jeg.Tok bort værste smerten så jeg sovnet.

Ibux tørr jeg ikke ta nå så sent i sv.

Men, gud så vondt asså.

Skal nevne det for legen min ved neste sv kontroll.

Skrevet

Jeg har hatt migrene siden jeg var 10 år gammel. Arvet det fra mamma.

Med meg hjelper ikke vanlig smertestillende.

Når jeg har anfall har jeg kjempesmerte bakom det ene øyet(kjennes t som om øyet skal til å ploppe ut) I tillegg har jeg stiv nakke. Får jeg ikke migrenetab ender det med at hopepinen blir så sterk at jeg kaster opp.

 

Men alle har vel forskjellig grad av migrene. Så er jo ikke umulig at du hadde det. Bare en mild grad siden vanlig smertestillende hjalp.

 

Du kan godt nevne det til legen din ja. Han har sikkert god kunnskap om dette.

Lykke til, håper det IKKE var migrene du hadde. Dette unner jeg ingen å må slite meg.

Skrevet

om det skulle dukke opp igjen, før du får snakket med lege kan jeg gi deg noen råd som kanskje kan hjelpe...

 

kald, kald klut på panna og over øynene

mørkt rom

stille rundt deg

bruk paracet for å dempe smerter om det hjelper for deg

sist men ikke minst: få lagt deg ned og vær føre var, merker du at du får slike synsforstyrrelser igjen, ta forholdsregler, hiv innpå en paracet og ro ned tempoet...

 

masse lykke til, migrene er noe herk!!

Skrevet

Hei, ja det kan høres ut som du har hatt et lett migreneanfall. Godt du gikk og la deg og paraceten hjalp. Paracet og Ibux funker ikke på meg så jeg har fått Imigran nesespray ellers kommer jeg meg ikke gjennom hverdagen. Det kan man bruke etter 1 trimester i anbefalte doser. Hvis det kommer igjen ville jeg tatt kontakt med lege. Krysser fingrene for at du ikke får det, det er fryktelig!! Fødsel er ingenting i forhold etter min mening.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...