Gå til innhold

Til dere som har lagt til et ekstra fornavn til deres barn :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ber jeg ikke om meninger fra øst og vest.

Men spør om det er flere her som har lagt til et ekstra navn til barnet sitt når barnet ble eldre.

Hvilket navn barnet har,hvilket dere ville legge til og hvorfor.Hadde vært koselig å høre hva fra andre :)

Vår datter heter Ida.Hun er 6 år.Min mør døde da jeg var 8,så vi oppkalte henne.Vi hadde tenkt å få flere barn,men jeg mistet og fikk beskjed om at jeg mest sansynelig ikke kan få fler.

Min manns bestemor ble nå brått veldig syk.Vi vil gjerne gi vår datter hennes navn som mellomnavn.Som er Marie.

Ida liker navnet veldig godt.Bestemoren er veldig stolt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vurderte å legge til navnet på oldefaren til gutten vår hvis han døde før gutten ble født. han var dødsyk og vi visste ikke hvor lenge han ville ha igjen, men han levde over fødsel og litt til, og fikk møtt vår lille gutt, så da lot vi være fordi navnet egentlig ikke passer så godt med det opprinnelige navnet vi hadde valgt.

tror det er mange som har samme tankegang, at de vil at navnet til kjære avdøde skal leve videre i barnet.

Skrevet

Har ikke gjort det selv, men har polske venner som forteller at i Polen er det vanlig med 2 navn fra fødselen av, og så velger man selv det tredje navnet ved konfirmasjonsalder. Dere har en slags norsk vri kanskje..? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...