♥2 små gull♥ Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Jeg er uke 10 og er ikke i nærheten av dette... kjenner jo at buksen strammer litt mer, men det er mest fordi det er ubehagelig å holde inn magen. http://mammanett.no/kategori/image_galleries/stormage_galleri/mage_uke_10 For andre uker trykk på "mage" under den aktuelle uken her: http://mammanett.no/Graviditet/Utvikling/index
Kongeørna Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Enig. Men ofte er det vel mer enkelte som "Slipper magemusklene" idet de får bekreftet graviditet.....
EnJente_m_2Jenter Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Ja det tenker jeg også bidleba har også lagt merke til at de som har litt ekstra på magen før, slipper ut magen så snart de får bekreftet graviditet. Sier ikke alle, men ser det ofte ja
kgbmorsnart Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Dem er nok så store som dem er her til vanlig ja, ikke mulig å ha så stor mage i uke 10 hvis dem hadde flate mager.
C <3 M <3 E <3 Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 Det er nok litt individuelt dette her. Dem kan jo ha vært gravid før, og da får en ofte mage før pga. livmoren "kjenner" seg igjen. Jeg er selv kun 8 uker på vei, og har mage. Jeg er helt flat fra før, men så er det nok en del luft der inni. Men mine vanlige bukser strammer ganske ubehagelig, en del av dem kan jeg ikke bruke engang. Min 4. graviditet da. Også blir man jo ofte ganske stor på kvelden.
simla+kalv Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Skal ha nr. 3 nå. 5. svangerskapet (MA 2 ganger). De 2 første gangene la jeg på meg og fikk mage med en gang. Nå er jeg gåttt ned i vekt og merker overhodet ingenting til magen. Ingenting strammer, og det kjennes ikke sånn "hardt" ut nederst på magen som det gjode de 2 forrige gangene!
Mamma Mim Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 Har ikke fått noe mage ennå, buksene strammer ikke i det heletatt for min del.. Har vært oppblåst i noen uker, men det har gått over og jeg er på normalen igjen. 4. gangs gravid, men har bare 1 barn fra før.. 10 uker i dag.
Gjest Skrevet 21. mars 2009 #8 Skrevet 21. mars 2009 Det er ikke sikkert at de "slipper" magen, selv om det kan se sånn ut. Magemusklene begynner å slakkes med en gang man blir gravid, og det skjer i større grad for hvert svangerskap. Jeg kjenner det veldig godt nå som jeg er gravid for tredje gang. Selv om jeg kunne tenke meg å gå med like stram mage som til vanlig, er ikke det så enkelt når jeg er gravid, selv bare nor få uker på vei. Enda vanskeligere er det å gå med en elegant holding når man er småforstoppet, full av luft og kanskje har noe murringer og stikkinger nedi der.
Tigerpote Skrevet 21. mars 2009 #9 Skrevet 21. mars 2009 Hehe, måtte le litt da jeg så de magene der ja:-) De var veldig store. Selv er jeg ingen sylfide, og har også fått stor mage. MEN jeg går da ikke og viser den fram som om jeg tror at det er pga babyen=-) det får da være måte på. Lurte på om det kunne være skrevet feil? At de egentlig var mye lenger på vei? Jeg har stor mage fordi jeg har lagt på meg et par kg, er sjelden på do og har alltid maaassse luft i magen. Og sluttet og røyke, så der kan det jo ligge en tilleggsgrunn til økt vekt og økt appetitt! Men virker som om jeg har lagt på meg mye mer enn jeg har. Jeg trekker inn magen så godt jeg kan når jeg er ute, men merker at magemusklene ikke er så sterke lenger. Er 10+0 i morgen:-)
Veslemus Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 Det er faktisk mulig å få mage så tidlig, jo.Fått tidlig mage begge gangene, jeg. Jeg er tynn og har hatt flat mage i utg. punktet. Symfysemålet viser at jeg egentlig tilsvarer to uker lenger på vei enn jeg er, denne gangen som forrige gang. Det kommer nok litt an på hvor mye mage man har å fordele på. Jeg er kort i overkroppen. Min livmor kom nesten opp til navelen i uke 9. Dette er min 2. og da blir magn fortere stor. Er 13 fullgåtte uker i dag, og legen kommenterte på fredag: "Oi som magen din har vokst!". Jeg svarte at mye er nok luft, men har fått hard og fin gravid mage der nede Vi er forskjellige, noen får tidlig mage, andre sen, sånn er det bare. Begge deler er like normalt Hilsen fra meg som er på besøk fra 2. tri..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå