2babypåvei Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 på mandag er jeg i uke 38 har termin 7 april men pga keisersnitt med første mann tar de nurket på mandag(forhåpentligvis) noen som har fått satt i gang fødsel med vaginale tabeletter? er dette vondere? gruer meg:/
1 høne i haneflokken-født Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 jeg har blitt satt igang me alle mine 3 gutter, og kan ikke si om det er mere vondt enn vanlig fødsel, men mine rier har heller ikke startet av de modningstablettene, må bli satt drypp på i tillegg, og første fødsel var over på 4,5 time fra første rie, nr to var over på 2 timer og 50 minutter og nr tre var over på akkurat 2 timer, så det har bare gått fortere og fortere for min del, og ja det var vondt, men kan ikke sammenligne med vanlig fødsel som startet av seg selv da jeg ikke har opplevd det, men det sies at det er litt vondere, men synes det hele har vært helt overkommelig så masse lykke til
sves Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Hei septemberbaby ble det ikke! Jeg blir og mest sannsynlig satt igang neste uke og lurer på om du var moden da du ble satt igang? Takknemlig for svar.. :-)
aomeg Skrevet 22. mars 2009 #4 Skrevet 22. mars 2009 Om igangsetting er vondere enn naturlig start på fødselen har mye å gjøre med hvor moden du er.Jeg ble satt igang i uke 35 med en helt lukket/hard livmorhals og null modning.Ble forklart etter fødselen at en slik start gjøre det hele litt tøffere siden modningsprosessen som kroppen vanligvis bruker flere uker på , her måtte skje på noen timer.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 22. mars 2009 #5 Skrevet 22. mars 2009 jeg ble satt igang umoden 2 dager før termin med gel...maserier hele dagen uten at det ble mer enn 1-2 cm ved midnatt...fikk noe å sove på, men våknet kl 02.00 av krafrige rier...02.30 var det 4 cm åpning, og snuppa var ute kl 03.23;-) var rimelig intenst mens det sto på, men jeg er glad det gikk fort;-)
Gjest Skrevet 22. mars 2009 #6 Skrevet 22. mars 2009 Jeg ble igangsatt med slike med nr 1. Jeg hadde svk.forgiftning, og denne kombinasjonen er ikke alltid like heldig, så for meg var den fødselen mye vondere enn de hvor riene kom naturlig av seg selv, sikkert fordi min gikk så fort. vet også om flere som ikke har merket noen forskjell, tror det er ulikt dette som ved vanlig fødsel jeg. Lykke til :-)
Aiva j121110 og en i mai13 Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Hvis du har hatt keisersnitt tidligere, så får du ikke vaginale tabletter.. (Cytotec), så vidt jeg vet. Da må de enten ta vannet, hvis forholdene ligger til rette. Eller så vil de legge inne et Foley-kateter..
1 høne i haneflokken-født Skrevet 22. mars 2009 #8 Skrevet 22. mars 2009 var moden med de 2 første, men ikke med 3 mann, det var 3 uker før termin, det var den siste som gikk fortest
Mayken Skrevet 22. mars 2009 #9 Skrevet 22. mars 2009 Jeg ble satt i gang med drypp nå sist pga fostervannet hadde begynt å gå, men riene ikke kom. Fikk smårier med en gang dryppet ble satt kl 10.00. Men ikke noe særlig vonde. Kl 12.25 satte kroppen i gang av seg selv, med intense rier. Er fra det tidspunktet vi regner fødselen som i gang. Kl 19.19 kom Isak til verden ved hjelp av vakum, det hadde jeg første gangen også. Jeg hadde 2 cm åpning og var nesten moden da jeg ble satt i gang. Synes den igangsatte fødselen var den fineste og beste. Den var også den korteste.
Trampe73 *tobarnsmor* Skrevet 22. mars 2009 #10 Skrevet 22. mars 2009 Nå ble jeg litt nysgjerrig! Jeg hadde også ks med førstemann, men det har ikke vært snakk om igangsetting for meg... Er det vanlig å bli satt igang med nr 2 når man har hatt ks med nr 1???
missmulatto Skrevet 23. mars 2009 #11 Skrevet 23. mars 2009 Det er absolutt ikke å foretrekke å sette i gang en fødsel med Cytotec/Misoprostol eller Miniprostin når man tidligere har hatt en keisersnitt. Det man tenker på herunder er jo faren for ruptur. Men må man, så må man. Da under nøye overvåkning. Har man hatt keisersnitt tidligere settes man i gang som nevnt ovenfor, eller ved hjelp av en vaginal gele kalt Miniprostin (varierer nok fra fødeavd til fødeavd.). Er det modent nok kan man ta vannet. Lykke til.
babyi2010 - fødeklar- Skrevet 23. mars 2009 #12 Skrevet 23. mars 2009 Jeg spør jeg også. Er det vanlig å bli satt igang med nr2 bare fordi man hadde ks med nr1? Jeg ble satt i gang 2 uker etter termin(med vaginale tabeletter),fikk etter ca 4 timer konstante merkbare fødselsrier i minst 6 timer. Konstante vil si at jeg ikke fikk noen pause. En ri kom og når den begynnte å dabbe av kom en ny osv osv. Jeg ble utslitt og fikk epidural, noe som var en drøm da. Jeg elsker epidural Men det åpnet seg bare 3-4 cm, og barnet reagerte på riene så han måtte ut ved ks. Jeg ville ikke gjort noe annerledes etterpå, jeg er glad for at vi prøvde naturlig fødsel først og at jeg ble satt i gang. Alt endte godt, men det var fryktelig slitsomt. Jeg tror smertene er like vonde, men ved å bli satt i gang er det en sjanse for at man får rier uten pause. Normalt har man et pusterom mellom riene. Det fikk ikke jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå