Gå til innhold

Ang. barnevakt og alkohol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde dere tenkt dersom dere hadde skaffet en barnevakt dere kjenner godt som har passet mange ganger før. Så hadde hun spurt om det var greit at hun tok seg noen glass mens ungen sover når hun er barnevakt?

Hun skal visst ut etter hun har vært barnevakt, og synes det blir så sent å begynne å drikke etter hun har vært barnevakt.

Hva hadde dere svart?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, jeg hadde funnet en barnevakt som faktisk skjoenner at det er en slags jobb man gjoer som barnevakt ... og ingen drikker seg vel i godt humoer paa jobb?!?

Skrevet

Tenker litt sånn som deg jeg også. Det er jo en jobb hun får betalt for. Men samtidlig så kan det hende hun har sett at vi som er foreldre har drukket litt før vi skal ut på fest, så kan jo hende hun tror dette er tillatt.

Aner ikke hva jeg skal svare jeg nå:(

HI

Skrevet

nei, vet du hva. greit nok at jeg selv innimellom tar meg ett glass vin når ungene er i seng, men jeg kjenner mine egne grenser og veit selv at jeg har kontroll og kan ta meg av ungene om noe skulle skje. jeg hadde rett og slett ikke kunne greid å kose meg selv om jeg viste at barnevakten drakk....

Skrevet

Om jeg betalte for barnevakten hadde jeg sagt nei.Om det var en vennetjeneste hadde jeg sagt det er greit med 1 drink eller 2 glass vin. Vi drikker max to glass vin hvær så lenge ungene er hjemme.

Skrevet

Kanskje si at du forstaar hvis at det er kjedelig aa vaere edru naar en kommer paa fest, men at du foretrekker at hun venter til dere er hjemme?

Skrevet

Kommer an på hvem barnevakten var. Hvis det var noen jeg kjente godt, og stolte på, som f.eks en nær venn, eller familiemedlemmer ville jeg sagt at det var helt ok. Hvis det var noen jeg hyret inn som barnevakt, som ikke var venn, men kun hjelp til barnevakt, ville jeg sagt nei. Man drikker ikke på jobb:)

Skrevet

Det er min mamma og barnets tante som stort sett sitter barnevakt her i huset. Begge godt voksne kvinner.

Tanten drikker ikke, så der er det ikke noe problem.

Jeg synes det er helt ok at mamma tar seg et par glass rødvin når lillegutt har lagt seg. Hun er voksen og kjenner sin begrensing.

Men hvis vi sto i beita for barnevakt og måtte bruke nabojenta på 18 år som barnevakt - nei, da hadde det vært totalt NEI til alkohol, ja.

Skrevet

Hadde det vært en jeg stolte på at kunne ta seg et par glass og gi seg med det, så hadde jeg ikke hatt noen problemer med det. Svigers har småtten på overnatting innimellom og det kunne ikke falt meg inn å si at de ikke kunne ta seg noen glass vin til maten f.eks. Vi gjør jo det selv uten at jeg ser noe problem med det.

MEN hvis du føler deg ukomfortabel med det, så er det jo bare å si nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...