Gå til innhold

5 uker og ingen bæsj

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5 uker har ikke bæsja i hele natt og hele dag. Gikk fra veeeldig ofte til.. ingenting..

Er det normalt?

Vet at det blir sjeldnere og sjeldnere mellom hver gang, men vet ikke om det var litt tidlig kanskje?

Om han kanskje plages med treg mage, eller om det er helt normalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så lenge han spiser bra og har bra allemnntilstand er det ikke noe farlig. Men forbered deg på en skikkelig "doning" når det først skjer noe i bleia;)

Skrevet

Han spiser bra ja, og er våken og klar i blikket :)

Skrevet

da er det bare en liten "pause" ;) tarmene er jo helt nye i jobben, så noen ganger tar de seg en fridag... men de jobber som juling når de først begynner igjen. ;)

Skrevet

Fra datteren min var ca 6 - 12 uker gikk det ofte mange dager mellom hver b.bleie...

Fikk et tips på sukehuset om å smøre krem på tuppen av en q-tip og stikke den så vidt inn i hull nr2 (FORSIKTIG), noen ganger- dette for å "trigget" trykkemuskelen..

Funket som sakkeren på henne...

verd et forsøk hvis det går veldig lenge mellom hver gang..

Skrevet

Så lenge babyen din får kun morsmelk er alt fra ti bæsjebleier om dagen, til én hver tiende dag helt normalt. Ikke start opp noe opplegg for å få gang i noe som helst med mindre dere får råd om det fra kvalifisert personell.

Skrevet

så ville jeg brukt JORDNØTTOLJE istedet for krem, da krem faktisk kan svi der nede. Men, jo, ike unormalt at han tar noen fridager, ikke nødvendig å pirke med q-tips enda. Du trenger forøvrig ikke nødvendigvis stikke den inn i hullet heller, kan være nok å massere lett med den rett utenfor. (med olje på) Men pass på å ikke gjør en vane ut av q-tips trikset, da det for noen barn har blitt slik at de ikke klarer å gjøre nr to uten denne stimuleringen. Og det blir faktisk veldig problematisk. Så støtter den med å vente med slike triks til det har gått mange flere dager, og gjerne etter å ha snakket med helsestasjon eller lignende ;)

Skrevet

Det kom av seg selv i ettermiddag, to smekkfulle bleier på rad :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...