Honningmelon Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Vi har planer om å få et barn til, og da vil vi få tre seter. To sånne fra 15 kg, hvor bare den ene trenger å ha ryggen på. Den andre trenger kun puta. Så får vi da et babysete (og etter hvert et annet bakovervendt et som sikkert tar mer plass). Så hva slags bil har plass til dette? Må vel nesten være tre "ordentlige" seler i bilen og da, ikke bare sånn magebelte i midten. Har ikke råd til superdyr bil. Hva slags bil har både ordentlige belter og plass?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 når jeg har tre barn med barneseter (altså passer brodern sine) så kjører jeg en bil som ser veldig lik ut som denne http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16678193 ihvertfall samme merke, og der er det god plass. det er to 2 åringer og en 3 åring som sitter i store bilseter bak og det funker fint
NokErNok Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 vi har vw touran!!! den trenger ikke være dyr heller! kjempe god bil å kjøre og god plass! men vi har takboks i tillegg!
superkåno Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 peugeot 307 sw, har et sete i hver "kategori"
Grigri m/3 gutter Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 VI har Citroen Xsara Picasso 04-modell. Den har tre seter med 3-punktssele bak, og god plass. På finn.no ligger de fra 69000 til over 100000 alt etter årsmodell. http://www.finn.no/finn/car/used/result?CAR_MAKE=757&CAR_MODEL=7861
partyoffive Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Vi kjorer en Renault Meganane Scenic. Ser liten ut, men de er vanvittig bra plass losning innvendig. Den har 3 separate seter i baksetet. Vi har en nr.2 sete, og 2 nr.3 seter. Går helt supert! Ser fra svarene over, at det er faktisk spesiellt disse franskmennene som kan dette her med og maximere plassen i bilene.
Honningmelon Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #7 Skrevet 21. mars 2009 Takk for svar Sjekket litt på finn.no, og det var jo en god del rimelige 7 seterbiler der da. Men, jeg ser jo også at det er "vanlige" biler det går ann å få tre seter inn i.
partyoffive Skrevet 21. mars 2009 #8 Skrevet 21. mars 2009 Vår var veldig rimelig (renault Megane Scenic)
Fire småtroll Skrevet 21. mars 2009 #9 Skrevet 21. mars 2009 Vi har en Peugeot 307 sw, har hatt 3 seter bak i den hele tiden. Men nå som ungen nr fire har kommet skal vi kjøpe en Ford S-max, den er større, og dyrere desverre..
FerdigFødaForAlltid Skrevet 21. mars 2009 #10 Skrevet 21. mars 2009 Vi har tre barn på 6, 4 og 1 år og vi kjører Ford S-Max. Genial bil! Tre individuelle seter i baksetet som også kan justeres individuelt (forover, bakover, selve setet og rygg). Vi har 7-seter hvor de to ekstra setene ligger nedfelt i bagasjerommet når de ikke er i bruk. Vi får plass til alt vi skal ha med, inkludert vogn, når vi skal på langtur - uten takboks. Bilen ligger noe høyere i pris enn f.eks VW Touran, men den er større. Det begynner allikevel å komme flere bruktbiler av modellen, som kanskje har gått opp mot 50.000, og disse er ikke så halvgærne i pris.
Gjest amandine Skrevet 21. mars 2009 #11 Skrevet 21. mars 2009 Jeg kjører saab 9-5 estate, gubben mitsubishi Grandis(fin bil med belastet navn he he), begge greie til 3 seter bak, ingen problem. Og pakker man smart er det ikke problem å dra på tur med Saaben engang, ekskl takboks og inkl vogn:)
chill+enda en til Skrevet 21. mars 2009 #12 Skrevet 21. mars 2009 Vi har VW Touran, og i den får man plass til tre barneseter i baksetet. Du får den både i 5- og 7-seter, og da er den nok litt rimeligere om du kun kjøper med 5. Vi har snart 4 unger, og er iallefall strålende fornøyde med den bilen!
Nillo Skrevet 21. mars 2009 #13 Skrevet 21. mars 2009 Me kjører også touran, og fint plass til setene, men litt trangt å klikke belte på plass.Håpar "bucklebuddy" snart kjem på markedet. Barna er forresten 1, 4, 6 år.
1 høne i haneflokken-født Skrevet 21. mars 2009 #14 Skrevet 21. mars 2009 vi har toyota hiace 6 seter
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 21. mars 2009 #15 Skrevet 21. mars 2009 Vi har BMW 3-serie. Har en på pute, en på beltepute og babyen i graco logico s-med base. Det får plass men det var noe hærk før vi fant ut hvilke seter vi kunne ha til barna. Og nå blir det intressant igjen for nå trenger lille et nytt sete...hehe Hadde ikke vært noe problem med en BMW 5-serie den er såpass mye bredere i baksetet. Så det skulle jeg i så fall rekomendere. Ellers har venninen min en toyota Corolla Verso. Den er det null problem å få plass med 3 svære seter i. Så den hadde jeg virkelig kunne rekomendert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå