Gå til innhold

De har det jo egentlig ganske bra disse små..

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Nå har jenta mi akkurat sovnet. Hun har blitt puppet i søvn etter et bad og sin daglige kroppsmassasje.

Likevel er hun misfornøyd store deler av dagen altså.. :)

De er ikke alltid like lett å tilfredsstille når de er så små, men vi gjør vel alle vårt ytterste. Så når jeg føler at hun ikke slutter å sutre, og jeg lurer på hva jeg gjør galt, så tenker jeg på at hun faktisk har det ganske så trygt og godt her hos oss. Så da slår jeg meg til ro med at sutring bare er en del av det å vokse seg litt større :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei,nei,nei...................eldre begynner de bare med kjeften og tro meg, når de begynner å snakke så er de ikke så lett å overhøre:.,)

Gjest Tale30
Skrevet

Hehe.. det kanjeg tenke meg! Det som er positivt da er at man kan få et hint om hva som ikke er som det skal. Syns nå at det er vanskelig å analysere henne når jeg har forsøkt med mat, tørr bleie, søvn, lek og det fortsatt bare er sutring. Tror det ofte er at hun er overtrøtt, men jeg gleder meg litt til at hun kan fortelle meg det :) Gleder meg også til å høre med ord hva som rører seg av tanker inne i det lille hodet :)

Skrevet

Det er utrolig godt når de begynner å snakke, da kan de endelig si hvor det gjør vondt, men..

Min 13 åring har ikke vondt noe sted, men sutrer likevel. Synes egentlig han har det tålelig bra, men gjeipen har en tendens til å henge..

Kankje jeg skulle dytte han ned i badekaret og masere han etterpå ;) så sover han sikkert søtt klokken syv... (håpe, håpe)

Gjest Tale30
Skrevet

Hehe.. jeg vil tro du tråkker over et par grenser dersom du gjennomfører den planen med din 13 åring.

Kanskje det er nå du skal dra frem barna i Afrika for å få litt pedagogisk perspektiv :)

Jenta mi ligger og sutrer der inne nå, men jeg gir henne 5 minutter til å sovne igjen. Dette er typisk når hun er overtrøtt. Klarer nesten ikke å holde øynene åpne, men sove skal hun ikke. Hun sovner som oftest igjen når hun får sutre i fred i noen minutter. Men jeg syns det er vanskelig å definere denne grensen for når man skal la dem sutre seg i søvn og når man skal ta dem opp..

Skrevet

Sikkert litt selskapssyk, selv om hun er trøtt.. De må jo ikke gå glipp av noe.. min nr to var sånn. Skulle ikke sove, om han stupte engang.. Begynte før han var to måneder. Lurer den dag i dag på hvorfor. Men som tiåring er han et utpreget B menneske som liker å legge seg sent og sover lite. Nyskjerrig og finner løsninger på det meste.

Så lenge hun bare sutrer, er det vel ikke så farlig at hun ligger litt.. de vet jo å skru opp volumet når de er meget missfornøyd ;)

Gjest Tale30
Skrevet

Ja, hun sovnet igjen nå, så det var nok riktig av meg å la henne ligge litt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...