Gå til innhold

Ang grøt til premature barn... Når skal man begynne??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man gå ut ifra termindatoen, eller skal man se an barnets behov? Håper det er noen som vet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte å gi litt da han var ca 4 mnd.

Fikk mme og var oppe i 1 liter i døgnet, så måtte da gå over til grøt.

Han ble født 7 uker før termin, så vi gikk altså ikke ut i fra termin.

Skrevet

Vår ble født 6 1/2 uke før terminen så det blir vel ganske likt :) Han er bare 2,5 mnd nå så det er jo en liten stund fram i tid, men det er godt å være forberedt... Han tar allerede 800 ml i døgnet, men virker ikke spesiellt fornøyd..

Skrevet

800 ml i døgnet allerede nå er ganske mye, ja.

Virker han mer sulten? Snakket med helsesøster eller sykehuset?

Skrevet

Jeg syntes han virker mer sulten.... Det går fortsatt max 3 timer mellom hvert måltid (også på natten) Jeg har ikke snakket med noen fagpersoner nei, men det er kanskje ingen dum ide og ta en telefon til Drammen ;)

Skrevet

Lillegutten min spiste hver 3.time lenge. Hadde jo en god del å ta igjen :o)

Hadde tatt en tlf til sykehuset hvis jeg var deg. De vet mer enn på helsestasjonen( er min erfaring ihvertfall).

Skrevet

Da skal jeg gjøre det! Takk for tilbakemeldingene ;) Det er så mye usikkerhet og bekymringer rundt disse små.....

Skrevet

Grøt skal ikke gis før de er 4 måneder korrigert, altså etter termin. Dette fordi tarmsystemet ikke er utviklet nok før denne tid. Hvertfall det jeg fikk beskjed om.

Skrevet

Bare hyggelig =)

Ja, det er mye usikkerhet og bekymring..

Kan jo også opplyse om at jeg nå har en høyst aktiv gutt på straks 22 mnd som har tatt igjen sine jevneldrende for lengst :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...