Bare™ Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Hadde siste mens 22 januar. Likevel så testet jeg ikke positivt før mandag for 2 uker siden. Vel: Idag var jeg på ul for å sjekke. Blir vel litt småhysterisk, da- av å ha prøvd "lenge" og sa +++.... Var dermed forberedt på å være ca 7-8 uker, og ville se et hjerte slå for å endelig kunne slippe bomba for venner og øvrig familie.. Når jeg kom inn til GU og sa jeg iflg mensdatoen er ca 7-8 uker ville han ta innvendig ul. Uff, tenkte jeg- men shit au. Det er han som vet best.. Han dytta og skøv den staven enstund og rynket i øynene før han sa: Du er IKKE så langt. "denne" er kun 1,8 mm, den sorte sekken var 0,5 cm- hvilket han mente er da ca 4 uker.... Eller: Så var det utenfor livmoren, eller noe som ikke utvikler seg.. Har ikke hatt smerter eller blødninger, og kjenner på hele meg at jeg er gravid (er femte gangen, så litt over snittet "dreven" er det vel lov å skryte på seg??), og tester positivt som fy... Tok blodprøve i dag, og skal ta en på tirsdag/ onsdag. Kjenner jeg meg rett, så kommer jeg til å ta tirsdag.. Dersom HCG stiger er det vel ingen grunn til bekymring, men jeg kjenner nå at jeg blir litt småengstelig.. Jeg tok det for gitt at alt skulle være bra, jeg nå. At når jeg først ble gravid nå, så skulle det gå bra.. Likevel var jeg trygg når jeg var der- for han la veldig vekt på at jeg har vært gravid flere ganger og han sa jeg skulle stole på intuisjonen min, Hos oss kvinner er den skremmende ofte rett:) Men: Jeg får ikke sove. Jeg vil ikke ha en tom sekk inni magen min? Jeg vil at det er/ skal bli en liten baby? Lille Punktum- som setter prikken over i'en i familiealbumet.. Og som setter Punktum for oss i fødselsspalten i lokalavisa... Flere som har vært eller er i lignende situasjon??
Bare™ Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 21. mars 2009 Ingen?? Det var hvertfall ikke betryggende??!! Eller er det den hersens syklusen? Den gis bort mot avhenting etter endt svangerskap..
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Siden du testet positivt så sent, så er det sannsynlig at du har hatt sen eggløsning, og at du dermed er kortere på vei enn det du tror. Krysser fingrene for at alt er bra med spira og at hcg fortsetter å stige:)
Mrs.D.♂♂♀♂ Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Er selv i lignende situasjon... Har vært kjemperedd for at det var på utsiden pga smerter, men det viste seg at det var en stror cyste. Var på UL og første gangen så de en fostersekk men uten plommesekk. Og de trodde jeg var mindre på vei enn det jeg mente at jeg var. Tok en haug med HCG-prøver, og de var veeeldig lave, men hadde stigning. Mer enn om det skulle vært på utsiden. Regnet ut at den økte ca 69% mellom første og andre blodprøve. Og neste gang jeg tok test var den steget helt fint, men syns at den var lav. Ny UL viste mer denne gang. Plommesekken var på plass. Men ingen hjerterytme. Men de mener fortsatt at jeg er kortere på vei enn det jeg mener. Og får ingen ny UL før 31.03. Så jeg går i rimelig uvisshet her selv, men håper selvfølgelig at hjerte vil slå neste gang. Symptomene mine kom rimelig sent denne gangen også, jeg pleier å merke det veldig tidlig, men nå merket jeg ikke før en dag før el. Ikke er puppene så ømme som de pleier å være i begynnelsen på et sv.skap. Og jeg har hatt en exu, 3 sa + mistet tvilling tidlig i sv.skap med minste jenta mi. Så er vel "dreven" i dette selv, men å gå og være så usikker over laaang tid(3 uker) er veldig tøft. Trøster meg selv med at så lenge jeg ikke blør, er det kanskje bra med spira mi! Men vi får krysse fingrene for oss begge! Det går nok helt fint skal du se )
Bare™ Skrevet 23. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 23. mars 2009 Takk for svar, jenter. Jeg blør ennå ikke jeg heller og lever i den fattige trøsten det er!!
Gjest Mylian&A.V+tre i magen! :-) Skrevet 23. mars 2009 #6 Skrevet 23. mars 2009 Hei. Selv om du hadde mensen sist 22jan(hadde jeg også og er gravid nå) så betyr ikke at det at du hadde EL 14 dager etter siste mens. Hvis din første positive test først kom for to uker siden hadde du kanskje EL to uker før du fikk positiv test istedet. Etter sa/ma o.l er det helt vanlig at syklusen blir forskjøvet. Det er ikke helt uvanlig at syklusen blir tullete etter svangerskap heller, selv om den har blitt helt normal med alle de andre barna man har født. Tror ikke du skal uroe deg, du har nok bare hatt el litt senere enn du trodde! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå