Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #1 Skrevet 21. mars 2009 Ari Behn skriver endel om seksuelle overgrep fra mor og bestemor. Tror dere denne delen er selvbiografisk? Og hvis den ikke er det. Hvorfor skriver han litt biografi og litt fiction blandet inn i samme bok, for så å stille mor og bestemor i et så dårlig lys? Syntes det er slemt gjort om det ikke er fiksjon, jeg sytes synn på han om det er biografisk.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #2 Skrevet 21. mars 2009 Har ikke lest noen Ari Behn bøker, så vet ikke hva jeg skal tro, men han har jo sikkert oppnådd det han ville ved at leserne skal tenke litt ekstra på hva som er sant og ikke. Han elsker jo oppmerksomhet! Det virker jo som om han har et godt forhold til sin mor, og lar barna sine være med henne, vil ikke tro han hadde gjort det hvis han hadde vært utsatt for overgrep. Han er spesiell og kunstnerisk, men tror ikke han er dum!
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Jeg tolket boken hans som en direkte incest anklage mot moren og bestemoren. Han sa han nøt at de hadde sex med han (hovedkarakteren som har en 6. tattis på skuldern). Hadde jeg vært moren hans hadde jeg ALDRI snakket med han igjen.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #5 Skrevet 21. mars 2009 entusiasme og raseri heter boken Jeg hørte boken på lydbok, og jeg skal inrømme at jeg RØDMET for meg selv der jeg satt i bilen. Trodde ikke jeg var så fintfølende, men det grove språket og den forferdelige historien tok meg på sengen. Jeg har også lest de andre bøkene hans og satt faktisk pris på dem.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Jeg prøvde å høre Ari Behn på lydbok, men blei så opphengt i de zsztemte S'ene hans at jeg orka ikke høre lenger, så tror jeg må lese selv Godt at du var aleine i bilen da, og da vet man at Ari Behn lydbok er ikke noe å sette på i bilen hvis man skal på ferie med tenåringen
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 lol, nei spermen og spy flyter sammen med blod og fittesaft. Som han så pent skriver. Men du kan ta det med ro. Han leser heldigvis ikke denne boken selv, det er en annen som har lest den inn- som jeg ikke husker navnet på.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #8 Skrevet 21. mars 2009 Såpass ja Godt det ikke var Ari som leste inn selv her da, blir for slitsomt!
.Ann. Skrevet 21. mars 2009 #9 Skrevet 21. mars 2009 Hahaha! Ari på lydbok må være en intens opplevelse. Når det gjelder forfatterskapet hans- jeg har ikke lest noen av bøkene hans, må jeg innrømme, kommer nok ikke til å gjøre det heller- men han er vel ikke kjent for selvbiografiske tekster ala tvnorge-film, akkurat? De fleste forfattere legger jo igjen noen fingeravtrykk i bøkene sine, eller inspirasjon fra eget liv om du vil, men jeg vil tro Ari har såpass fantasi at han klarer å komme opp med desse historiene uten å kikke i dagboka si.
Willy Wonka Skrevet 21. mars 2009 #10 Skrevet 21. mars 2009 Lurer på om svigermora leser bøkene hans....?? )
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #11 Skrevet 21. mars 2009 Jeg har leste tre av bøkene hans og det er vel hele hans forfatterskap om man ikke regne med boken han skrev med sin kone. Jeg er som deg, HI, sjokkert over bok nummer 3. Og jeg syntes det er rart at moren ikke har gått ut i media og dementert dette med incesten. Ari sier at han alt han skriver er ren fantasi, men selv om han sier det er det mange av episodene vi kjenner igjen fra pressen. Derfor syntes jeg ikke han kan gjøre dette mot sin mor om hun ikke er skyldig.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #12 Skrevet 21. mars 2009 Du.. jeg tror svigermor løper og kjøper! Men jeg tror både hun og moren hans trenger noen små rosa piller for å komme seg gjennom materialet.
Miss Misantrop Skrevet 21. mars 2009 #13 Skrevet 21. mars 2009 Jeg skal medgi at jeg var lettere sjokkert. Regner med at det var effekten forfatteren ville oppnå. Det med moren og bestemoren... huff...
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #14 Skrevet 21. mars 2009 Ja, takk Gud for at jeg ikke er mamman hans.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #15 Skrevet 21. mars 2009 Næmen, kjære vene! Forfattere kan jo ta utgangspunkt i egne erfaringer og dikte vilt. Det er jo dette forfattere gjør!
Anne-B. Skrevet 21. mars 2009 #16 Skrevet 21. mars 2009 Psykoanalyse er dessverre populærvitenskap. Tolkes det som tolkes kan.
Miss Misantrop Skrevet 21. mars 2009 #17 Skrevet 21. mars 2009 Vel, jeg har lest mye. Men sjelden har jeg sett tilfeller der mor blir liksom anklaget for incest. Så jeg var sjokkert. Men jeg ser hva du sier 2020, det er jo egentlig det samme som Ari sier om boken sin. Han gir klart utrykk for at man får tolke det som man vil. Han bare skriver. Og det er greit, men det kan kanskje virke litt injurerende.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2009 #19 Skrevet 21. mars 2009 Det vil jo være en veldig spesiell situasjon hvis Ari faktisk er utsatt for alvorlige overgrep av mamman og mormorn sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå