my&E *mistet vår datter* Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 Fikk sykemelding av legen. Er nå 16+2. Vil jobbe så lenge som mulig, og merker jeg får fort vondt etter en lang dag på jobben så best å sykemelde seg halvt siden de ikke kan tilrettelegge. Jeg er butikksjef så mye av ansvaret ligger hos meg, men må nå tenke på helsen / babyen. - Har vondt nederst i magen etter en lang dag på jobb med mye gåing, så redd for å få bekkenløsning. Noen som har hatt bekkenløsning som husker hvordan smertene begynte? Og en annen ting - for en uke siden etter sex fikk jeg brun-rød utflod. Ble nervøs, siden jeg nå etter dette har så vondt nederst under magen. Bør jeg være redd??? Noen som har opplevd lignende?
my&E *mistet vår datter* Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 21. mars 2009 dytter denne opp jeg - (byttet nick) Jeg er litt nervøs. Merker ingenting i magen. Kjenner og trykker overalt , men ingenting. Grått mye nå... Veldig redd!
Ooops I did it AGAIN Skrevet 21. mars 2009 #3 Skrevet 21. mars 2009 Det at du muligens hadde blødd litt er nok at noen blodkar har sprukket i livmorhalsen..om det stoppet så er det nok ikke farlig.. Store blødninger med smerter er det en skal bekymre seg over. Dersom du ikke har kjent noe liv enda, så er det jo ikke så enkelt. Syntes de ukene fra uke 8 til 17-18 var utrolig lange. Var lite kvalm etter da. Ikke kjente jeg noe liv, ikke hadde jeg noen kontroll som kunne konstatere at alt var bra.. Men det var jo ikke noe som var galt heller..så jeg beroliget meg med at dersom noe var galt ville jeg jo få et hint om det:) Og alt sto bra til med den lille da jeg kom på UL.. Om du går og står mye i arbeidet så har det nok sammenheng med at du får smerter i magen. Vet ikke hvor stor du ar rukket å bli, men ligamentene strekkes jo etterhvert, og når du står oppreist får de jo hjelp av tyngdekraften;) Min bekkenløsning startet med snerter neserst i ryggen og i hoftene. Veldig smertefullt om jeg trykker på symfysen. Håper alt står bra til..og er du usikker så ringer du jo bare legevakten.. (Vet det ikke er alle som er like flinke å ta sånt seriøst...)
Molait Skrevet 21. mars 2009 #4 Skrevet 21. mars 2009 Slimhinner er tynne og jabb jabb, står en del om det rundt om. Veldig vanlig å blø litt, spes etter sex. Og er det rødbrun utflod hadde jeg ikke lagt mer i det. Kommer friskt blod bør du oppsøke lege (selv uten smerter) Nå er det jo ikke bare bekkenløsnining...men bekkenlåsning og mange andre bekkensmerter. Alle sier liksom bare bekkeløsing (fleste leger og) Kan sitte bak i korsryggen, mer på siden og forran. Sist hadde jeg veldig forran. Tenk deg bollemusa..hehe der er det liksom to ben som samles på midten. Disse gnissa mo hverandre og var drittvondt! Kan stråle ned i lår (for min del på yttersiden) Ømt om du trykker/masserer inn i "smilehullene" på rompa. Smerter i magen kan være bånda som strekker seg og du kan også kjenne litt kynnere. Jeg kjenner det allerede om jeg støvsuger huset.
my&E *mistet vår datter* Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 21. mars 2009 Takk for svar. Sitter her og er veldig urulig, og har jo svart andre som spør meg om bekymringer at de må bare prøve å slappe av, men litt vanskelig når man sitter i det selv om er veldig redd. Jeg har kjent litt liv, og har jo kjent at det er "noe" der. Men så har jeg ikke kjent noe de siste dagene, og når jeg klemmer og trykker hardt kjenner jeg INGENTING som sparker eller beveger seg der inne. trykker så hardt at jeg får vondt i magen, for jeg blir jo så redd. vil kjenne han lille. Jeg er ikke så stor enda. bare en bitteliten bule som synes over buksekanten... men når vi var på 3d for en måned siden vokste han normalt og var ganske lang. Så derfor jeg føler at jeg kanskje burde kjent noe når jeg trykker så hardt.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 21. mars 2009 #6 Skrevet 21. mars 2009 Må ikke trykke så hardt at du får vondt:) Vil nok ikke kjennoe noe med hånda likevel.. Er helt vanlig at du ikke kjenner liv nå, og iallfall ikke hver dag:) Jeg fikk veldige strekksmerter i magen før det viste noe somhelst på meg.. Så har nok ikke så mye med størrelsen å gjøre egentlig..
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 21. mars 2009 #7 Skrevet 21. mars 2009 Hei du. Ang. bekkensmerter så begynte det med vondt ved rumpa når jeg gikk Smertene foran begynte ved at jeg var helt øm i hele underlivet.. ANg det at du er redd for at du ikke kjenner liv: ring legen på mandag og be om at de kan lytte etter hjertet. Hvis du er bekymra så gjør de det, og det er sikkert veldig betryggende:-D
Molait Skrevet 21. mars 2009 #8 Skrevet 21. mars 2009 16+2 er ikke mye med nr 1:) Vanlig og normalt å kjenne fra uke 18-20. Noen kan kjenne noe for så å ikke kjenne noe på lenge.
my&E *mistet vår datter* Skrevet 21. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 21. mars 2009 Tusen takk! skal på poliklinikken på sykehuset på mandag så kan høre med de da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå