augustmom Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 var hos legen i dag men fikk kun henvisning til barnelege, ongen hoster seg forderva. hadde falsk krupp i jula å har hosta siden da. nå er han forkjølt åsså så han snørrer å hoster helt forferdeli..... kan man bruke efedrin som har stått i romtemp en stund eller må den ha stått i kjøleskape???
Jubelbrus* Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 Hei! Vår gutt sliter med det samme for tiden. Hadde falsk krupp for ca. 2 mnd. siden, og har fått det nå igjen. Men til spørsmålet ditt: Efedrin skal oppbevares i romtemperatur. Den blir ødelagt om du har den i kjøleskapet. Så det kan du trygt gi.
pandabjørn Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 jeg er nesten 100% sikker på at det står på flasken at den skal oppevares i kjøleskapet...
pandabjørn Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 nå finnes det to forskjellige efedrin ser jeg...en med solbergsmak som skal være i kjøleskapet, og en annen som skal være i romtempratur men ikke over 25grader....
augustmom Skrevet 20. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. mars 2009 ka du bruke å gjøre for å lette hostinga for han? han er helt utslitt stakkars. å eg e sjuk å så det e tøfft for begge oss toan. heldivis har eg en snill å hjelpsom mann=) drengen min e 6 mnd...,
marinas skatt Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 Efedrin mikstur (lakris smak ) oppbevares ved temperaturer på opptil 25 grader, men ikke overr 30 grader ifølge pakningsveddlegget. Jeg har bestandig hatt denne stående i kjøleskapet , aldri vært noe problem. Har vært jevnlig i bruk på min sønn med astma de siste 15 årene. ( Solbærsmak , er det en ny smak ? )
pandabjørn Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 nei jeg vet ikke om solbersmak er en ny smak har aldri hatt de flasken her hjemme før vi fikk syke barn... men jeg liker den med lakris smak og det gjør begge ungene også
marinas skatt Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 Har du forsøkt og heve ene siden av barnesenga litt ? Prøv med noen tlf kataloger under sengebena på ene siden. Det kan lette litt. Rikelig med drikke og hostesaft. Jeg husker at jeg ofte satt og sov med guttungen , når han var astma tett , eller hadde bronkitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå