Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #1 Skrevet 20. mars 2009 Trenger seriøst noen velvalgte ord her...rett og slett for ikke å klikke i vinkel. Den lille jenta i huset er snart 3 år og hun har til nå vært veldig avhengig av smukken. Vi har nå forberedt henne leeenge på at det snart er slutt...i alle fall på dagtid ! Har tenkt at hun enda kan få bruke den når hun skal sove på kvelden. I ettermiddag la vi smukken på rommet hennes..og sa den skulle ligge der til hun skulle sove. Dette ble det selvfølgelig kamp om. Og herregud for en jævlig ettermiddag !!!!! Hyling, skriking, krangling, slåing...kveldstellet som til vanlig pleier å være så koselig, ble også en kamp. Huff...håper virkelig ikke dette drøyer i flere dager...Litt dårlig samvittighet her, for det er jo strengt tatt ikke NØDVENDIG å kutte ut smukken, men synes hun er så stor nå..i alle fall til å gå rundt med den på dagen. Noen med erfaringer ?? Hilsen en litt utkjørt mamma..
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #2 Skrevet 20. mars 2009 HUFF, HADDE MINE PROBLEMER BARE VÆRT SÅ SMÅ... SITTER ER MED EN MANN JEG HAR VÆRT SAMMEN MED I 10 ÅR OG HAR NETTOP FÅTT VITE AT HAN HAR VÆRT UTRO MOT MEG FLERE GANGER... MEN, LYKKE TIL, DET GÅR OVER ETTER NOEN FÅ DAGER:)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #3 Skrevet 20. mars 2009 Jeg vet mange er uenig med meg i dette, men jeg er for å gjøre ting gradvis. F.eks. har vi kommet så langt at 3-åringen plutselig rekker meg smukken selv "mamma, ta den, jeg er jo stor jente", og den brukes stadig mindre. Jeg har ikke nerver til å ta den smukken-smukken-smukken! hylinga.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #4 Skrevet 20. mars 2009 Synest ikke 2 år er så fryktelig stort at hun MÅ slutte med smokk. Hun slutter nok når hun blir stor nok skal du se.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #5 Skrevet 20. mars 2009 hei ...vet hvordan du har det og det jeg skriver nå kommer sikker noen til og klikke på her... jeg tok med meg min sönn inn på rommet hans og stilte han foran veggen for å måle hvor höyt det var opp til munnen hans.. spikret fast sutten på veggen... å vis han ville ha den fikk han gå dit på dagen og stå å sutte der... kvelden gav jeg han så klart sutten ..men det gikk ikke mere enn to dager så gadd han ikke mere med den på veggen og han spurte heller ikke etter den noe mere på dagen... mange måter man kan gjöre gjelder bare og tenke nytt.. lykke til i alle fall(",)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #6 Skrevet 20. mars 2009 Du det er bare å slutte nå... ikke alle slutter av seg selv. kjenner de som sliter og ungen nærmer seg 5...! det beste er nok å slutte tvert. tål skriking i noen dager, så er det over :-) Er jo ikke bra for tannstillingen at de skal ha smokk så lenge. Og tror det er en passe alder å venne henne av. jeg tror også det beste er å kutte tvert fremfor å hale ut med å kun gi den om natten o.l. hva med et belønningssystem? klistremerke for hver smokkfrie dag, og hvert 7 klistremerke gir en liten gave? så har hun en fin motivasjon for å samarbeide. la henne få en bok dere kan klistre i, og la henne vise den frem til besteforeldre, tanter o.l. og vise hvor stolt hun er :-)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #7 Skrevet 20. mars 2009 usaklig svar fra anonym 21:29... vi sliter alle med vårt, og ikke alle problemer er like store, men vanskelige nok i øyeblikket... Hjelper jo ikke henne at det finnes noen som har det verre... finnes noen som har deg verre enn deg også tenk! Men det får jo ikke deg til å ha det noe bedre vel?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #8 Skrevet 20. mars 2009 Hehe, jeg synes det var et morsomt tiltak jeg!
LillaGorilla♥♥ Skrevet 20. mars 2009 #9 Skrevet 20. mars 2009 Da mamma i sin tid skulle få meg til å slutte med sutten, så begynte hn med å klippe et bittelite hull i den. Så lite at jeg nesten ikke merket det. Så klippet hun litt til, og litt til- og til slutt ville jo ikke jeg ha den, siden den ikke var sånn som den skulle være lenger:)
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 20. mars 2009 #10 Skrevet 20. mars 2009 haha, elsket den med å spikre smukken til veggen xD det skal søren meg jeg gjøre å hvis det blir hyl ved smukkavvenning;) Mamma gjorde det meget lett med meg. Jeg fyller år 2 uker etter juleaften, så lille juleaften når jeg var 3 år tok hun smukken og kastet den (uten at jeg så) og sa at nissen hadde hentet den i bytte mor at jeg fikk gaver. Det var det første året jeg virkelig hadde GLEDET meg til gaver, så jeg godtok den kjapt:p Også fikk jeg en ekstra fin gave det året fordi jeg hadde blitt stor jente;) Hehe, det går jo ikke like lett med alle, men den ideen med klistremerker er god;) Alle tv-nannyer bruker jo denne metoden, så noe må det jo være i det;)
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #11 Skrevet 20. mars 2009 For 10 år siden var det vanlig at barn slutet når. de var 2 senest, nå ser man 3-4 åringer med smokk. Og ikke alle abrn slutter med smokken av seg selv, Har sett 5-6åringer med smokk. Hvis barnet er snart 3 syntes jeg at det begynner å bli på tide. Det man lærte før var at de har sutte behov til de er ca 2 år. Og det er ikke bra for tenna at de går rundt mye med smokk. Til HI. Prøv å lag et lite hull i smokken, dagen etter lag det litt større. Da er den ikke lengre så god å suge på. Sånn ellers er gjerne de to første dagene værst, hvis du klarer å ikke gi etter for henne så går raserianfallene (de som gjelder å ville ha smokken.) mer og mer over.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2009 #12 Skrevet 20. mars 2009 her er jenten vår 1,5år å vi startet først med å ikek gji den etter barnehagen å etter noen dager så sa vi m mrningen at hun måtte legge dne i sengen å at den lå der til hun skulle sove, etter ett par dager forstod hun det å la selv smokken i sengen når vi kom inn om morningen.. det går seg nok til;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå