Gå til innhold

jeg er virkelig en bekymret mamma nå ......

Anbefalte innlegg

Skrevet

For første gang så opplever jeg at min datter på 16mnd har 40 i feber og kjenner at det snører seg litt i halsen, blir litt engsterlig men hvet at det ikke er så mye på små barn. Men er usikker på om hun tåler så høy feber da øynene hennes bare tårer i ett, og nesa renner. Eller er dette vanlig ?? Kan opplyse om at det er flere tenner på gang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du gitt henne febernedsettende da? Går feberen ned?

Skrevet

hun har fått febernedsettene, men febern går IKKE ned. Går på dag to nå :(

Skrevet

Tommelfingerregel om ikke paracet eller tilsvarende reduserer feberen er en telefon til legevakten egentlig.

Ikke fordi det trenger å være noenting som helst, men så er man sikker.

(er det ikke slik at dersom det er en bakteriell infeksjon vil ikke febernedsettende virke like godt som dersom det er en virusinfeksjon, tror jeg, uten å være sikker)

Ta en telefon og hør med dem om det er noe du trenger å foreta deg du så slipper du å bekymre deg:)

Barnet kan forøvrig kjøles ned ved et lunkent bad/lunken dusj, eller en rask tur utenfor døren. Ikke pakk inn barnet for mye, men det vet du jo alt:)

Skrevet

ville kontaktet lege når feberen ikke går ned...

Skrevet

KAlde omslag på legger, føtter og panne er også effektivt forresten.

Skrevet

Har du snakket med lege da? Hvis hun har 40 i feber trekvarter-time etter febernedsettende burde du nok ringe og høre med legevakten om hun trenger tilsyn av lege.

Skrevet

takk for gode svar :)

Skrevet

Minste sønnen min hadde veldig høy feber i godt over en uke, feberen gikk bittelitt ned etter at han fikk paracet, men så var den oppe igjen veldig kort tid etter. Hadde jevnlig kontakt med lege/legevakt, fordi han var veldig dårlig i tillegg.

Han hadde en bakteriell infeksjon, hadde en crp på 200 og fikk til slutt en antibiotika som virket på han. Etter en dag på den, begynte feberen endelig å gå ned igjen.

De tåler høy feber disse små, men man må følge med på allmenntilstanden :) Du kan jo måle crp hos legen, og se? Siden du ikke får feberen ned noe særlig..

Minsten min blir alltid skikkelig forkjølt når han blir forkjølt, så vet hvor vondt det er i mammahjertet.. :-(

God bedring til jenta di! :)

Skrevet

Jeg målte feberen på henne nå i sted, og heldigvis så har den rast ned til 37,6.

Den var opp i 40 i 1900 i kveld.

Så da går det rette veien.

Takk for mange fine svar :-))

Skrevet

takk for det:)

Skrevet

bra feberen gikk ned igjen nå. er ikke lett når dem er syke

jeg har ofte dusjet med ungene i lunket vann når dem har feber. da er den gått ned ofte en halv grad når vi er ferdig.... hjelper på

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...